Vad är ni för medmänniskor?
En hojåkare har skadats och han tjejbekant lika så.
...
/Fredde
Jag jobbar på SMC och i samband med detta blev jag ringd upp av en journalist igår kväll.
Journalisen berättede om att en R1 i mycket hög hastighet, plötsligt blev tvunget att vaja undan en bil. Bilisten hade tydligen inte några chanser att se MC som kom uerhört fort! - När MC´s förolyckor och flygar i väg rammer denne en ung gravid kvinna som skadas. MC föraren skades svärt.
På detta tidpunkt vett man än inte att det för den gravida kvinna endast var lindrigt skadad! Man fryktar att även hon är svärt skadat och möjligen ku forlore sitt barn!
Det är inte mitt jobb eller avsikt att värdera denne tragiska olycka.
Men, jag kan tala om att MC kollektivet inte får det enklare när vi har olyckor som denne. Och skulle en fotgängare, och speciellt en uskyldig gravid kvinna eller små barn dö, p. gr. av en unödig MC olycka - då kommer VI verkligen i mottvind både med vore sporthojer och MC kollektivet i stort!
Förerens ålder, hoj typen och omständigheterna - är alla grund ingridienser i ett aldels för antal u-nödiga och tragiska olyckor.
Jag har vid dom flesta dödsolyckor journalister och annat gottfolk som tar kontakt - och jag måste tala om att jag ofta kommer ganska nära dom personliga tragedier som är i samband med olyckorna. Jag tror inte att man förstår vilket ubehag som olyckor förer med sig.
Det är så viktigt att man lär sig att behärska sin MC, kör med insidan och primärt gassar på bana.
Jag hoppas att det går bra för kvinnan och att barnet inte tog skada - och att bilisten i framtiden kommer kolla 1000x vid varje korsning / avfart efter oss på MC. Föreren på R1 hoppas jag växer snabbt och bra ihop igen utan mén. Och får han behov för extra hjälp över det vad det offentliga kan ge under hans rehab, vill SMCs Skadefond hjälpa honom. Om han var SMC medlem igår
Ta de lugnt därute och kör med insidan...