Mc olycka i malmö idag...

Status
Ej öppen för fler svar.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Jag tror att få liv i denna tråden är lite som att pissa i motvind, vad vinner du på det egentligen?
Hur mycket pengar du har är ganska orelevant och jag tror att dem flesta som kör nyare hojar har det hyffsat ställt, men att du skulle ligga inne med...lågt räknat 5 miljoner har jag lite svårt att tro på, faktiskt. Och om det sedan är olagligt förvärvade pengar hade du verkligen inte suttit o skrivit här.

ScarJo_popcorn.gif

hamodir1

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2008
Hoj
r1 50th anaverssery 2006
Jag tror att få liv i denna tråden är lite som att pissa i motvind, vad vinner du på det egentligen?
Hur mycket pengar du har är ganska orelevant och jag tror att dem flesta som kör nyare hojar har det hyffsat ställt, men att du skulle ligga inne med...lågt räknat 5 miljoner har jag lite svårt att tro på, faktiskt. Och om det sedan är olagligt förvärvade pengar hade du verkligen inte suttit o skrivit här.

ScarJo_popcorn.gif

de med pengar skriver jag enbart med att dom påstr jag inte har råd med försäkring försöker inte få liv på nåt men stör mig bara att dom önskar nån döden inte att de handlar om mig...men om vem som helst att dom ens har tid o lust o tala om andra som inte kan skyda sig själva eller?

är inte från rosengård idiot

skriv upp ditt nr ringer dig imorgon=)

inte mer me de!

Ganska många platser kvar till både Sturup och Knutstorp i augusti.

Ganska många platser kvar till Sturup och Knutstorp i augusti.

va bara tyst antingen skriv ditt nr eller skriv inget alls
ha de gott

Last edited:

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
de med pengar skriver jag enbart med att dom påstr jag inte har råd med försäkring försöker inte få liv på nåt men stör mig bara att dom önskar nån döden inte att de handlar om mig...men om vem som helst att dom ens har tid o lust o tala om andra som inte kan skyda sig själva eller?

va bara tyst antingen skriv ditt nr eller skriv inget alls
ha de gott

Hur gammal är du? 22 eller hur var det?
Är det här en ny skämtare på Sporthoj eller är du seriös ? :confused:

hamodir1

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2008
Hoj
r1 50th anaverssery 2006
Hur gammal är du? 22 eller hur var det?
Är det här en ny skämtare på Sporthoj eller är du seriös ? :confused:

skulle jag va en skämtare men du vara seriös...vet du vad saken är hur mycket jag än babblar o skriver här så sitter jag anklagar inte alla här utan bara dom tyckte jag förtjäna och dö eller att min mc e stulen eller något liknande att ni sitter fortfarande bakom era skärmar och kommer aldrig att möta mig i det riktiga livet och säga det
så fortfarande

fortfarande till dom skrev de skitet...

Ni är riktiga nollor med inget liv kört runt me skrot och anser ni är värda nånting men andra inte är

och ni som inte förstår detta går bak i forumet o läs vidare

om ni intehar läst allt o inte vet nåt om hela olyckan eller om nåt så kan bara ta o vara tysta eller helt enkelt komma o säga de till mig inte via er dator och skicka inga mejl där ni säger ni möter mig gäran det är bara och skriva ner era nr så kommer jag gärna o möter er

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
skulle jag va en skämtare men du vara seriös...vet du vad saken är hur mycket jag än babblar o skriver här så sitter jag anklagar inte alla här utan bara dom tyckte jag förtjäna och dö eller att min mc e stulen eller något liknande att ni sitter fortfarande bakom era skärmar och kommer aldrig att möta mig i det riktiga livet och säga det
så fortfarande

Ni är riktiga nollor med inget liv kört runt me skrot och anser ni är värda nånting men andra inte är

om ni intehar läst allt o inte vet nåt om hela olyckan eller om nåt så kan bara ta o vara tysta eller helt enkelt komma o säga de till mig inte via er dator och skicka inga mejl där ni säger ni möter mig gäran det är bara och skriva ner era nr så kommer jag gärna o möter er

Eller så kollar du genom numret var man bor och drar med dig några polare och fixar en till hojj? Nja jag hade inte viljat ge ut mitt nummer till dig iallafall.. :rolleyes:

hamodir1

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2008
Hoj
r1 50th anaverssery 2006
Nej då, du är 22 år, har säkert 5 miljoner.. en r1 06a en k8 och lite till :)
Men nu syftade jag på andra, som har RIKTIGA hojjar.. :tungan
Aja, lycka till med att bevisa dina kunskaper.

tack så mycket :D uppskattar de mycket men för lite mer info för dig..min första mc va en r1 06 min andra mc va en cbr 1000rr tricolor och den andra ägde jag samtidigt som min tricolor en svart cbr1000rr

men du typ är ju 40 år kör en skrot ligger inne me ca 50tusen kr som du har lagt undan...
eller:O

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
tack så mycket :D uppskattar de mycket men för lite mer info för dig..min första mc va en r1 06 min andra mc va en cbr 1000rr tricolor och den andra ägde jag samtidigt som min tricolor en svart cbr1000rr

men du typ är ju 40 år kör en skrot ligger inne me ca 50tusen kr som du har lagt undan...
eller:O

Okej, och du jobbar med?
''Hemligt'' eller?

Nej då jag är inte 40 :)
Och några 50 tusen har jag inte heller gömt undan.
Jag ska då inte säga något men gick du i skolan?
Jobbigt å läsa dina texter :rolleyes:

Smagatusk

Guest

Ska vi tävla över telefonen?

Om du nu är så jävla brydd över att folk missförstår hela händelsen, så förklara för oss ignoranter som inte fattar nå´nting, varför du körde utan körkort, oförsäkrad och har som hobby att köra från snuten. Tror inte du får några sympatier från oss. Inte ens om du skulle hem till din sjuka mamma.

Det konstiga är att när man läser din tråd som du startade - om däck - verkar du vara en jävligt trevlig kille? Var gick det fel?

Last edited:

Kneedrag

Guest
Om man kör utan körkort ,utan skyltar och försäkring. Vad säger att hojen inte är stulen då också? Trevlig kille skriver en del här ha ha :rolleyes:En tjuv och idiot kan också vara trevlig.

Inga sympatier här alls.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
så fortfarande

Du kan ju tagga ner lite, det är ju trots allt sporthoj du är på.
Ingen här förväntas ha åtminstone lite dubbelmoral.

Men det är lite svårt att förstå dina inlägg.
Du kanske ska återkomma då du har klarat konbanan på uppkörningen innan du utmanar folk på race, så går det bättre i trafiken nästa gång?

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
så fortfarande

HA HA HA!!!... :näsblod

eller? :va

Sluta knarka för fan.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Nysvensk?

Pengar på illegala droger är väl lätta att tjäna ihopa och leva lyxliv?

Eller grönsakshandel/livs där man stoppar en stor del i fickan?

Och sen kasta skit på de som är ärliga,20 år och uppåt och kör runt med något som du kallar skrot för att det inte är en R1:a från 2006.
De finns de som har nyare,bättre,starkare,råare hojar osv än din R1:a

Jag har själv kört R1 och vet att det är en hoj med goda potential men på gata är den inte bäst och även föraren spelar roll.

Sen att regga sig här,din fråga om däck var o verka seriös,inget fel i det men att sedan vakna till nåt år senare och skriva en massa dynga då är du lägre än Glocalnet.

Erkänn istället att du gjort fel,gör fel och förmodligen inte klarar av att ta ett mc körkort.Det finns nån körskola på Dalaplan såg jag,säkert fler i Malmö som hjälper till med alla eller de flesta språk (körde förbi där här om dagen).

Ps jag har också en hoj från 2006,den är större än din,går på de flesta underlag osv.Jag anser att det är en bättre hoj än min tidigare R1:a från 04:a.
Och sen har jag en till hoj som är nyare än din,är en 2008 :D

Sen det där snacket om vem som kör bäst,att du eller nån körifrån varandra osv vilken fjortisnivå.Här finns många killar som kör skiten ur dig Hamodi1.
Ställ upp lite på bankörning eller varför inte ett onsdagsgazz med Radical riders i snabb grupp.Framför ett önskemål till gruppen att du vill och ska köra skiten ur dom :D
o andra sidan tror jag inte du är så önskad där om du kör körkortslöst.
Jag klankar inte ner på dig att du skulle vara sämre förare för det,de finns de som har kort och kör säkert sämre.

Ps igen. Sluta med drogerna,de kan göra dig ännu mer allvarligt skadad.

Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Personligen kan jag hålla med om att ett körkort inte nödvändigtvis behöver vara så mycket mer än en bit plast. Det säger inte speciellt mycket om dina färdigheter på hojen eller din personliga mognad vid uppkörningsförättarens frånvaro.

Däremot ÄR det så att för att få vistas i trafiken SKALL man ha ett körkort och det borde väl inte vara så himla svårt att ta det, då det inte verkar finnas varken ekonomiska hinder eller brist på talang?

Vid en eventuell olycka får andra betala för dig (om du är vållande) eftersom du är oförsäkrad, är det svårt att förstå varför folk blir sura över ditt beteende? För övrigt går det alldeles utmärkt att försäkra sin egen motorcykel trots att man inte har körkort. Du skjuter dig själv i foten med ditt resonemang...

Sen undrar jag, av ren nyfikenhet, hur det rättsliga efterspelet gick till vid din olycka? Var den andra parten vållande och fick han/hon ersätta dina skador? Vad hände med dig eftersom det var olovlig körning?

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Är detta på riktigt? Måste vara de mest korkade inläggen på länge (o då finns det ändå en del att välja bland :)).

Jaja...varade det 2 veckor förra gången så är det väl över på 3 denna gången...

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Personligen kan jag hålla med om att ett körkort inte nödvändigtvis behöver vara så mycket mer än en bit plast. Det säger inte speciellt mycket om dina färdigheter på hojen eller din personliga mognad vid uppkörningsförättarens frånvaro.

Däremot ÄR det så att för att få vistas i trafiken SKALL man ha ett körkort och det borde väl inte vara så himla svårt att ta det, då det inte verkar finnas varken ekonomiska hinder eller brist på talang?

Vid en eventuell olycka får andra betala för dig (om du är vållande) eftersom du är oförsäkrad, är det svårt att förstå varför folk blir sura över ditt beteende? För övrigt går det alldeles utmärkt att försäkra sin egen motorcykel trots att man inte har körkort. Du skjuter dig själv i foten med ditt resonemang...

Sen undrar jag, av ren nyfikenhet, hur det rättsliga efterspelet gick till vid din olycka? Var den andra parten vållande och fick han/hon ersätta dina skador? Vad hände med dig eftersom det var olovlig körning?

Men ang betalningar vi vållande av lycka.. själv har jag glatt betalat in run 12k till TFF att försäkra min hoj under mitt namn kostar mig ca 11500/år (O ja den står på mitt namn o inte på mamma eller mormor som 2/3 av Sveriges sporthojar) samt att den då är helförsäkrat. Är det då lungt för mig att krocka om jag inte har kort?

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Malmö: Motorcykelolycka
Ambulans samt räddningstjänst larmades ikväll till en trafikolycka på Köpenhamnsvägen i Malmö. Vid framkomsten fann man en kvaddad motorcykel men den person som färdats på den hade enligt uppgifter avvikit från platsen.

Ingen hoj längre??????

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...