MC olycka på E18 norrut (vid 16-tiden)

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
MC olycka på E4 norrut (vid 16-tiden)

Långa köer på motorvägen E4 norrut mot Uppsala.

En Gixxer 1000 (troligen) blå/vit/svart som kvaddat vid Kista ungefär.

Vägen har varit avstängd och den bärgades just. Allt enligt vår trafikreporter Nitrous.

Hoppas det är okej med föraren

Last edited:

AT

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Svart
Jo det va på E4:an och inget annat.... Åkte söderut precis när han gick omkull, såg ut som föraren ställde sig upp efteråt... Hoppas det gick bra.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Snacka om trånsynt, hoppas det gick bra för killen.

Mattias: fick min polare tag på dig betr den enpetade RS250??

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
:(

Skrev fel. Inte E18 utan E4

Så alla nöjda nu

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Penelope
Föraren är troligen medlem på forumet :( :( . Träffade några av hans klubb polare och de sa att det var han som krockade. Tydligen så hade han kört på en framvarande bil i bilköerna. Han e tydligen på KS. Fan vad tråkigt Hoppas att det inte e så allvarligt med honom och att han snabbt kryar på sig! :hej

Gixxer Mike

Guest
Heeej alla det va jag som krashade in i röven på en volvo som låste alla hjulen..så det rök precis när jag påbörjade en omkörning så jag gjorde en frivolt och krossade fronten på hoijen..hade gått ca 80 mil..snyft och dessutom hade nån snott mitt slipon inatt grrr.
inga skador endast skrapmärken och öm i kroppen:=)

:squid :rock

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Gixxer Mike skrev:
Heeej alla det va jag som krashade in i röven på en volvo som låste alla hjulen..så det rök precis när jag påbörjade en omkörning så jag gjorde en frivolt och krossade fronten på hoijen..hade gått ca 80 mil..snyft och dessutom hade nån snott mitt slipon inatt grrr.
inga skador endast skrapmärken och öm i kroppen:=)

:squid :rock
Haha. Rätta humöret! Hoppas hojen inte vart allt för kaputt.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Eftersom du verkar ha klarat dig undan med både hälsa och humör intakt dristar jag mig till att föreslå följande: Säg att ditt slip-on måste flugit ut i skogen i samband med kraschen. På så sätt slipper du undan med bara en självrisk, istället för två.

Ursäkta alla med högre moral än mig. Men tanken slog mig och jag förmedlar den.

Väldigt glad att du klarade dig, skänkte dig en tanke (utan att veta att det var just dig) när jag på jobbet fick höra att mc krockat med personbil. (Extraknäcker som budbilare, så vi försöker hålla rätt på köerna).

/SSB - Inget ont som inte för något gott med sig.

Gixxer Mike

Guest
Jonne_boy skrev:
varför nitade han??

Synd med hojjen..
men bra att du klarade dig!!

Han påstod att bilen framför honom bromsade så han panikbromsade..med andra ord..han låste alla 4 hjulen så det rök..jag nitade så hårt jag kunde..det rök om mitt fra,hjul också..men det gick inte att undvika kollision..pga jag prevcis hade påbörjat accerelation för en omkörning..grrr

ja det va JÄÄÄÄÄÄVLIGT synd på hojen får nog köra den som streetfighter ett tag då det lär ta typ 100 år att få fram kåpor och allt till en 03..suck..men så fort den rullar så kan ni se mig på vägarna igen hi hi hi

3dje krashen på 4 år nu hi hi hi

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Du e tokig du.... ;)

Men det är skönt att höra att du är hel o på gott humör :fakta

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag vet var det finns ett komplett set NYA kåpor till GSX R1000K3. Sugen?

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Kul att hör att du klarade dig utan en skråma :tummenupp Var med min lillebror (Xrapto) i våflan och fick höra att det kanske var du som hade krockad :( det verkar som det ligger en förbannelse över Gixxer 100 3k brorsan (XRaptor) la omkull sin förra veckan :(

Nu till saken:
Vi fixade hans kåpor på 1 dag Kennta på dinmc fick hem dom över 1 dag :tummenupp (höger sida ca7700:- bak ca 5000:) inte så farligt så hans hoj är så gott som ny (den är ren som fan på höger sida och skitig på vänster :D )
Kolla med din mc jag är säker på att dom kan hjälpa dig. Om inte så hade min bror sett att det finns komp. kåpsats på ebay till en Gixxer 1000K3 men den är silver :(
Hör av dig om du behöver hjälp med någonting.
Xraptor försökte att ringa dig för kolla hur det var med dig tidigare ikväll men han fick ingen svar

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...