MC olycka på E18 norrut (vid 16-tiden)

Gixxer Mike

Guest
Ja ja vi får se..ska åka ut och kolla hojen imorgon eventuellt..är det bara plast och mindre skador så fixar jag till den i veckan och slänger dit ett lyse och kör den som streetfighter..har faan precis blivit av med ett slipon..köpte ett nytt 1 timme innan olyckan..och precis köpt hojen..och massa saker till den..vilket gör att plånboken inte är allt för fet just nu..grrr

Vet ju inte vad som kommer hända nu..jag körde trots allt in i bak på hans bil..vilket jag kommer åka på..ÄVEN fast han TVÄRnitade på motorvägen...hur i helvete kan man låsa alla fyra hjul mitt i omkörningsfältet på en 90 sträcka..eller om det är 110 där..jag fattar inte...men men vi märker vad som händer framöver..suck

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
3dje krashen på 4 år nu hi hi hi [/B][/QUOTE]

Är det ngt att vara stolt över :confused:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......

Åkte förbi precis när dom första personerna kommit fram för att hjälpa dig. Såg ut som att du hade ont i armen då. Bättre nu eller?

Skönt att det gick bra :tummenupp

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
ojojoj, mike.

du verkar inte ha någon vidare tur när du kör hoj. Hoppas att skrapsåren och självförtoendet läker snabbt (brukar det ju iofs göra om jag känner dig rätt).

Förresten....tackar för tipsen ang motor jag fick när vi pratades vid för några dagar sedan. Funkar fint med 97:an i ramen :tummenupp

Hoppas att vi kan ut och köra någon gång innnom en snar framtid :D

Gixxer Mike

Guest
yates skrev:
3dje krashen på 4 år nu hi hi hi

Är det ngt att vara stolt över :confused: [/B][/QUOTE]

jaa jag lever så jag är jävligt stolt..med tanke på hur pass fort typ 3 av 4 krasher har gått och jag har istort sett kunnat rest mig upp från varje krash och gått hem..men jag är inte stolt över att jag har krashat 4 gånger men attt jag klarat mig 4 gånger. :rock

Gixxer Mike

Guest
WestW skrev:
Åkte förbi precis när dom första personerna kommit fram för att hjälpa dig. Såg ut som att du hade ont i armen då. Bättre nu eller?

Skönt att det gick bra :tummenupp

jorrå det är väl ok...
skador som ja nu kan sammanfatta efter en natts sömna är: skapat vänstera knä samt lite öm, vänster ledkula i öften öm och skrapad, axel samt armbåge vänster sida öm och skrapad, vänster sida av ballen samt ljumsken och vänster pungkula öm som faaan ha ha ha ha
spydde typ 8 gånger efter smällen pga kändes som jag hade fått en slägga i ljumsken/buken/pungen..men efter morfinet släppte det..nu bara öm..hi hi

Gixxer Mike

Guest
fireblade skrev:
ojojoj, mike.

du verkar inte ha någon vidare tur när du kör hoj. Hoppas att skrapsåren och självförtoendet läker snabbt (brukar det ju iofs göra om jag känner dig rätt).

Förresten....tackar för tipsen ang motor jag fick när vi pratades vid för några dagar sedan. Funkar fint med 97:an i ramen :tummenupp

Hoppas att vi kan ut och köra någon gång innnom en snar framtid :D

joo för faan polarna från klubben ringde (ena killen är försäkringsagent eller vafaan man säger..hans verkstad tar typ 80-90% av alla krockade hojjar och gö krash värderingar om inte dom själva har nån)
och enligt ena killen som snackat med honom såg det ut som att ramen och framgaffeln hade klarat sig..troligtvis bara plasten och lyset som pajjat..så om det stämmer blire rensning av kåpor sen ut igen och gaaaasa hi hi hi
jag grejar inte att vara utan hoj mer än nån vecka..sen blir jag knäpp i huvet hi hi
Kanon att motorn passade och jaa du vi kommer nog köra inom en månad om jag känner mig själv rätt hi hi hi :squid

Gixxer Mike

Guest
jaa nån måste ju se till att bolagen höjjer den så ingen har råd att köra..det är mitt mål som du kanske misstänkte ha ha ha ha
ska krasha stenhårt hela tiden så dom till slut inte vill ha in en enda sporthoj i sitt bolag ha ha

en liten sak bara jag bad killen tvärnita så han låste alla hjulen framför mig ENDAST för att se till att bolagen ska höjja premierna så...du bör kanske hålla dina åsikter för dig själv och hoppas att du inte krashar..såna kommentarer som du kläcker ur dig kan du nog hålla för dig själv i fortsättningen.

den dagen du krashar är du nog inte så jävla road om folk sitter och pikar dig för att du krashat....jag har precis gått back en JÄVLA massa pengar..så lyd mitt råd..håll såna kommentarer för dig själv. :mad:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
...eftersom du själv skrattade och skämtade om det trodde jag att det var okej att göra detsamma.

Jag tror givetvis inte att du har krashat 4 gånger med flit, det hoppas jag du fattar.

Gixxer Mike

Guest
K-Micke skrev:
Du får nog ta lite såna kommentarer också....

Först vill jag bara säga att det var skönt att du klarade dig utan allvarligare skador.

Men att köra in i arslet på en bil på E4:an tyder ju på en viss...ähum...körstil. Det är mycket trafik, med risk för spontana köbildningar, folk som byter fil utan att kolla osv.

ok..vill gärna se dig stressad på 90 sträcka tät trafik och ska precis påbörja en omkörning..precis när du vrider på gasen så låser killen alla 4 hjulen ...försök hinna väja undan eller bromsa då
hastighet innan olyckan runt 70-90km/tim inga synliga ram eller gaffelskador..verkade endast vara plast så jag lyckades nog få stop rätt bra men inte tillräckligt.
Det va endast 1 bil framför volvon samt höger körfält va rent så dessa risker för spontana köer va liksom inte där..hade det funnits risk för sånt hade jag inte ens försökt kört om liksom..men det va helt fritt körfält...
personligen tror jag att vita bilens förare råkade nudda bromspedalen..killen framför mig fick panik och tvärnitar..vilket sen resulterar i att vi krashade

Det som gör mig fundersam det är alla jävla moralkakor man får läsa här..när nån går nån tabbe som inte går som den va tänkt..så ska alla moralpredika ..men sen när man läser alla inlägg genom tiderna så kan man i FLERA fall se att dom som sitter och moralpredikar inte är ett jävla dugg bätttre själva.
Jag tror det kallas dubbelmoral..det är ok om du själv gör det men om nån annan gör samma sak då är man en idiot eller nåt annat osv.

detta va faktiskt den lugnaste körningen jag har gjort med hojen sen jag köpte den...och då händer det...ja ja man ska tydligen inte köra lugn i trafiken..då händer det bara olyckor ju hi hi hi

Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Upphinnandeolyckor är den vanligaste typen av olyckor mellan fordon. En påkörning bakifrån går ruskigt fort och är över på bråkdelen av en sekund, tro mig, jag vet av egen erfarenhet. Speciellt när man själv accelererar och den framför bromsar. Man hinner inte ens blinka med ögonen. Smack! Så sitter man där med framhjulet i kofångaren. Nio av tio tror att de håller tillräckligt avstånd, men det gör de inte. Den som tror att den håller bra med avstånd kan åka ut på E4 mot Arlanda och jämföra med de avståndsmarkeringar som finns strax efter Upplands Väsby. Håller du tillräckligt avstånd? Knappast. Observera att detta inte är menat dig personligen, Mike, utan en uppmaning till alla. En vanlig missuppfattning är att motorcyklar bromsar bättre än bilar. Det gör de inte. De bromsar ungefär lika bra.

Det var glädjande att det gick bra för dig, Mike. Trist på din nya MC. Moralkakor är överflödiga. Påkörning bakifrån gör man bara en gång. Det är en riktig väckarklocka. När man sedan ser hur andra MC's ligger och slickar kofångarna på bilarna framför får man en klump i magen. De har ingen aning om vilken fara de utsätter sig för. De tror att de hinner reagera och att de bromsar bättre än bilen framför. NOT!

Last edited:

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
Tjena grabben, fan skönt att det gick "bra" för dig så att du :notme slipper ligga i en gips vagga över sommarn, synd på hojen bara för den e ju så satans fin alltså -03:an. Skall du åka och kolla skadorna på hojen snart?

Gixxer Mike

Guest
gixxer1000 skrev:
Tjena grabben, fan skönt att det gick "bra" för dig så att du :notme slipper ligga i en gips vagga över sommarn, synd på hojen bara för den e ju så satans fin alltså -03:an. Skall du åka och kolla skadorna på hojen snart?

jo jag letar efter skjuts så jag kan bränna ut och kolla den..är ju jävligt nyfiekn på hur allt ser ut..
men vi väl la se vad som hänt...kan inte folket vakna nån gång...gaaaah

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jobbigt med upphinnandeolyckor som sagt, tur du kom undan så billigt, med personskadorna alltså.
Tips för framtiden, "kökörning" eller motorvägskörning, ligg alltid så att du kan köra förbi bilarna även om de tvärnitar, det finns alltid plats att tränga sig mellan i köerna på motorvägen.

Gixxer Mike

Guest
John Holmes skrev:
Hur var det nu igen... :confused:

ok..2000 kör jag in i sidan på en bil som kör rakt ut i vägen utan att se sig för, 2001 kör en snubbe mot rött och klipper mitt bakhjul, 2001 stannar jag vid ett rödljus med en eu skoter..pang så kör en invandrare in i bak på mig pga han satt i mobilen och inte ser att jag + 2 bilar står still för ett övergångställe (denna hade jag glömt bort pga det va med moppe)
sen nu då en snubbe tvärnitar och jag hinner inte få helt stopp på hojen utan krashar.

Hur många räknar med att framför varande bil ska tvärnita på en motorväg då det ej är kö framför utan endast en bil?

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Gixxer Mike skrev:
ok..2000 kör jag in i sidan på en bil som kör rakt ut i vägen utan att se sig för, 2001 kör en snubbe mot rött och klipper mitt bakhjul, 2001 stannar jag vid ett rödljus med en eu skoter..pang så kör en invandrare in i bak på mig pga han satt i mobilen och inte ser att jag + 2 bilar står still för ett övergångställe (denna hade jag glömt bort pga det va med moppe)
sen nu då en snubbe tvärnitar och jag hinner inte få helt stopp på hojen utan krashar.

Hur många räknar med att framför varande bil ska tvärnita på en motorväg då det ej är kö framför utan endast en bil?

Ahh, låter som en vanlig dag för mig,,, Ständigt ett åskmoln över huvudet. Allt som kan gå fel, gör det också. :D

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Bra att det gick bra (under omständigheterna), så att säga. När jag kör hoj har jag alltid en känsla av att alla andra förarare är ute för att döda mig. Man tänker alltid, skall han / hon byta fil, köra ut, tokbromsa, tokgasa osv. Inte undra på att man börjar bli lätt schizofren, det har varit nära ett par ggr redan i år.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...