MC olycka på E18 norrut (vid 16-tiden)

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 "RS"
Gixxer Mike skrev:
Det vet jag inte..jag har ju blivit påkörd själv vid 2 tillfällen men dom har inte blivit av med sina körkort eller åkt dit för vårdslöshet...så jag vet inte vad som nu händer.
jag såg inga skador på bilen och jag fick troligtvis mindre skador på hojen så det va väl jag som själv mest blev skadad..men vi får väl se om och när polisen hör av sig.

Nu är det väl inte skadorna på fordonen som räknas in när man blir av med kk eller får en så kallad prick?? Det är juh fortfarande alltid du som ligger bakom som ska stanna/väja för hinder oavsett vad som inträffar. Om det så f**n rullar ut en boll med ett barn springade efter på motorvägen, så ska man kunna stanna tycker våra kunninga (läs länstyrelsen).

Se inte detta som en syrlig komentar eller så, utan bara en tanke.

Gixxer Mike

Guest
Z Fredde skrev:
Nu är det väl inte skadorna på fordonen som räknas in när man blir av med kk eller får en så kallad prick?? Det är juh fortfarande alltid du som ligger bakom som ska stanna/väja för hinder oavsett vad som inträffar. Om det så f**n rullar ut en boll med ett barn springade efter på motorvägen, så ska man kunna stanna tycker våra kunninga (läs länstyrelsen).

Se inte detta som en syrlig komentar eller så, utan bara en tanke.

men då kommer min fråga..om en kille kör mot rtt och rakt in i sidan på mig..varför åker han INTE dit för nåt eller blir av med lappen?

Mad Mike

Yxa
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
TL 1000R
men då kommer min fråga..om en kille kör mot rtt och rakt in i sidan på mig..varför åker han INTE dit för nåt eller blir av med lappen?

Ja det var skumt!
Men å andra sidan har man upphört att förvånas över Sveriges rättsystem..
Hade du råkat bryta hans näsben för att han riskerade ditt liv igenom den där rödljuskörningen..DÅ ,skulle du monterat piasava kvastar i Kumla bunkern idag och 15 år frammåt

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
pburman skrev:
Capoeira,

På tal om din signatur - är jag då patetisk som snart fyller 40 men kör ZX-12:a?!?!!!

:)
Du vet ju vad man säger om vin den blir bara bättre med åren :D
Så för att svara på din fråga Nej du är inte patetisk utan KUNG :tummenupp

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
Jäkla tråkigt att höra....

Såg just polarens splitternya 1000 2k3:a i svart/koppar, och den var ju helt klart bland det snyggaste man sett, jäkla synd på fin hoj, hoppas det ordnar sig för dig på bästa sätt.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...