MC-Olycka utanför Linköping

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
hoppas du har det bra där du är nu...och som så många redan har sagt, var försiktiga där ute och tänk en gång extra innan ni gasar lite extra...
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Clifton skrev:
2099476 Det är det som är så jävla skummt. Vet inte riktigt hur det starta. men vet att det inte gick fortare än typ 100 o med en cbr 954 med styrdämpare o allt ska det fan inte bli sånt vobbel.

Beklagar sorgen!

Med mkt hårt ställd styrdämpare kan hojen bete sig oönskat (läs farligt)! Ev. wobbel som chassit (framändan) skulle ha tagit hand om kan fortplanta sig till bakhjul = farligt/dåligt med avseende på väggrepp!

Att få klart för sig orsaken till att en människa nu inte längre är bland oss KAN vara viktigt för dem som var med och för att kunna förstå varför!

Tänker på familj o vänner!

// Niklas
 

Hejlesen

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -97
Beklagar sorgen!

Känns oerhört ledsamt att återigen behöva läsa om något sådant, är utan hoj denna säsong och i nuläget känns det skönt!
Trist inledning på säsongen 2006, vädjar till er ALLA att köra med förstånd ute på vägarna!

R.I.P.

Martin
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Fy.. Hoppas du har det bättre nu.

Det är så otroligt sorgligt när det händer, och faktum är att ingen här inne går säker. Det är höga risker vi tar varje dag. 100km/h är ingen hastighet.

Tänker på familj och vänner, nära och kära.

Kristoffer
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Vila i frid...
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
RebelZero skrev:
2101149 Läste tråden från början och kände hopp, men nu sitter man med tårar i ögonen och det känns tomt och orättvist. Jag kände honom inte, men lider med familj och vänner och hoppas att han har det bra nu... :angel

/ Jesper

Bara att hålla med, finner inga ord själv..
V.I.F

/Jessica
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
Vila i frid...föreslår en tyst minut i morgon (lördag) klockan tolv...är du ute och kör stanna vid vägen och ta av dig hjälmen...det är det minsta vi kan göra... :(
 

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Kalmar
Hoj
...
Bjork skrev:
2102227 Kan inte fatta vad som har hänt, har dragit mig för att skriva i tråden tills nu. Jag har suttit och tittat på skärmen, läst alla era fina inlägg och verkligen reflekterat över vad som har hänt. Idag känns det varken bättre eller sämre allt känns så overkligt. Kom hem efter att ha sålt min hoj, och jakten på den nya skulle börja. Känns som den här säsongen tog slut nu. Jag vet att du skulle säga jävla pucko KÖP den där R1 du ville ha. Senast i måndags tjafsade vi om högskoleprovet, ville ju ha med dej när jag skulle skriva i höst, du tyckte jag skulle plugga men jag sa det löser sig alltid, du bara skratta och sa jävla idiot nu hör du va jag säger börja plugga för det är inte lätt.
Allt som vi planerade och tänkte göra i sommar då? Åka hoj, festa spela in en shjysst film där jag lärt mig åka på bakhjulet. Kommer ihåg när du och jag var på wheelie rakan och övade. Du tjatade och tjatade, kommer verkligen att sakna dig. Kollade igenom lite film snuttar från förra året, tror du skrattade i varje klipp. Har en film där du jag och Steffe är vid Rusta vid träningskurvan, och tre små grabbar på cyckel kommer förbi och kollar när du kör, man kan bara se hur det glänser i ögonen på dem. Du frågade om du fick låna en av deras cycklar för att visa hur man åker på bakhjulet. Sen tränade dom på sina cycklar hela tiden vi var där. Dom ville ju ha samma hoj som dej då!(Motard) Sitter bara framför datorn och väntar på att ditt namn ska dyka upp på MSN men du står bara som utloggad och allt känns så orättvist. Vet inte vad jag vill säga egentligen känns bara bra att få skriva av sig lite. Vi är ju många som tänker på dig Martin, din hjälpsamhet ditt engagemang och positva tänkande har jag inte mött hos många människor. Jag eller vi i Norrköping som åkte med dig, kommer aldrig glömma dig. Du kommer alltid finnas med oss vare sig det är i garaget eller på vägen. Hoppas att du ser oss och håller ett vakande öga på oss, jag vet att vi kommer ses igen.
Martin Björk

:gråta

Det är i sånna här lägen jag hoppas att det finns reinkarnation. Hoppas du kommer tillbaka som en havsörn. Stolt, stark och fri. Högt i skyn med vinden i ansiktet och inte ett bekymmer i hela världen. Människor kommer titta upp på dig och avundas dig för din frihet. Jag kommer i alla fall tänka på det nästa gång jag ser en havsörn, kungen av himmlen.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Usch fy faan va tråkigt!!! :(
V.I.F

Va med om en olycka igår............En kille körde av vägen...ligger på intensiven.....Sahlgenska :(
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top