Mc olycka

Guldpilen

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Puch Florida ;o)
På vägen hem hade de spärrat av R40 i Kallebäck på väg ut från GBG.
En styck Suzuki Gsxr ??? blå / vit låg i diket.
Undrar hur det går med honom / Henne?

Tidigare var det en mc olycka vig Högsboleden i GBG.

Trist utveckling

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Måste nog hålla med Fürstenhoff på den punkten.

Guldpilen

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Puch Florida ;o)
Droger

Med den drogade killen skiter man ju i. Men om inte tjejen var drogad tycker jag synd om henne.

Men den olyckan var inte dne jag skrev om.

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
drograttfylleri, brukar inte vara "rök utan eld"...

Håller med F, inte synd om de pajsarna isf...

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Honda VT750DC
Guldpilen skrev:
2205022 På vägen hem hade de spärrat av R40 i Kallebäck på väg ut från GBG.
En styck Suzuki Gsxr ??? blå / vit låg i diket.
Undrar hur det går med honom / Henne?

Tidigare var det en mc olycka vig Högsboleden i GBG.

Trist utveckling

Det var en GSXR750 (-06:a) .. killen kom från ytterfil och sneddade över alla tre filerna och skulle köra om två fordon på insidan. Tyvärr såg han inte långtradaren i högerfilen utan klippte höger bak på tradaren (som inte stannade). Jag var först fram på platsen och hittade honom medvetslös men (som det verkade) i ganska hyggligt skick med tanke på hur hårt han gick omkull - dessutom gled han in i en stolpe och slog sig nog rätt hårt/illa där.

Fick kämpa rejält för att han inte skulle slita av sig hjälmen (misslyckades) och med tanke på att han hade kräkts i den så förstår jag att han ville ha av sig hjälmen.

Hojen hade inte speciellt många delar som var hela, fronten helt fucked up .. tror sadeln var hel men det var nog allt ..

HOPPAS verkligen han klarar sig - mår fortfarande rejält illa -- jag såg att det skulle gå åt helsike innan han ens började kryssa över filerna .. fan fan fan .. så maktlös man kan känna sig ibland ..

Tog en bild på hojen men den ser nog inget vidare ut .. skumt, klarade inte att sätta på varningsblinkers när jag stannade och försökte slå 112 medans jag sprang fram till honom men jag kunde inte fatta hur telefonen funkade heller. Var mer fokuserad på att se till så han kunde andas (ABC satt iaf i ryggmärgen - ännu något positivt med att ha gjort lumpen!).

Last edited:

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
ghandi skrev:
2205060 Måste nog hålla med Fürstenhoff på den punkten.

Samma åsikt har alla som ser oss MC förare som kör fort o på slangen osv, Bara rätt åt oss motorcyklister att vi dör i trafiken då vi kör så, världen är ju så mycket bättre utan oss

eller hur :confused:

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Dum fråga kanske?!
Varför ska man inte ta av någon hjälmen vid en olycka? Kan man sabba den skadade personens nacke eller nåt då? Kan vara bra att veta.
:va
MVH
Bobby

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Fürstenhoff skrev:
2205052 OM!! det är nu är drog/alkohol påverkan inblandat i denna olycka så har jag inte en cell i kroppen som tycker synd om dessa personer oavset skador mm!!

/Fürstenhoff.
Lustigt, jag har ingen medkänsla för när någon kör för fort mellan bilar o riskerar andra människors liv. Om dom jävlarna dör så firar jag med en kall öl. :3freak :rolleyes:

Edit: Jag hoppas verkligen killen klarar sig bra!

Last edited:

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Chii skrev:
2205079 Samma åsikt har alla som ser oss MC förare som kör fort o på slangen osv, Bara rätt åt oss motorcyklister att vi dör i trafiken då vi kör så, världen är ju så mycket bättre utan oss

eller hur :confused:

Så du jämför kontrollen man har när man kör "nykter" i 150-200 blås med den man har om man kör styrknark i samma hastighet? Låter ju resonabelt.... eller?

Guldpilen

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Puch Florida ;o)
Smeddie skrev:
2205075 Det var en GSXR750 (-06:a) .. killen kom från ytterfil och sneddade över alla tre filerna och skulle köra om två fordon på insidan. Tyvärr såg han inte långtradaren i högerfilen utan klippte höger bak på tradaren (som inte stannade). Jag var först fram på platsen och hittade honom medvetslös men (som det verkade) i ganska hyggligt skick med tanke på hur hårt han gick omkull - dessutom gled han in i en stolpe och slog sig nog rätt hårt/illa där.

Fick kämpa rejält för att han inte skulle slita av sig hjälmen (misslyckades) och med tanke på att han hade kräkts i den så förstår jag att han ville ha av sig hjälmen.

Hojen hade inte speciellt många delar som var hela, fronten helt fucked up .. tror sadeln var hel men det var nog allt ..

HOPPAS verkligen han klarar sig - mår fortfarande rejält illa -- jag såg att det skulle gå åt helsike innan han ens började kryssa över filerna .. fan fan fan .. så maktlös man kan känna sig ibland ..

Tog en bild på hojen men den ser nog inget vidare ut .. skumt, klarade inte att sätta på varningsblinkers när jag stannade och försökte slå 112 medans jag sprang fram till honom men jag kunde inte fatta hur telefonen funkade heller. Var mer fokuserad på att se till så han kunde andas (ABC satt iaf i ryggmärgen - ännu något positivt med att ha gjort lumpen!).

Märkligt.
Om han nu korsade från vänster till höger och lyckats ta sig in i högerfilen, hur kan han då ha missat att han haft den stora klossen framför sig och då klippt hans högra baksida???
Fattar ingeting

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Honda VT750DC
Fürstenhoff skrev:
2205099 Lät INTE bra alls & hoppas att din insatts INTE var fögäves & att killen klarar sig utan allvarliga men - stor :tummenupp för dig Smeddie!!

/Fürstenhoff.

Tack, jag tror alla här skulle reagera likadant. Det var väldigt instinktivt - fast vi var bara tre stycken som stannade och en drog nästan direkt efter att brandkåren var på plats. Imponerande var att det kan inte ha tagit mer än fem minuter innan de kom, sedan ambulans efter ytterligare någon minut och slutligen polis kanske max 10 minuter efter olyckan.

Usch luktar fortfarande kräks om händerna, försökte få bort lite från under hjälmen med fingrarna utan större framgång.

Grejen var att han körde inte speciellt fort, jag låg nog strax under hastighetsbegränsningen och han kan max ha legat 20 över .. men ändå går det så förbaskat fort när det händer. Hade han kört bil hade han stått och svurit över en skrynklig framskärm och trasig strålkastare just nu. Men VI hojare är inihelsike utsatta i de här ögonblicken. Jag fick mej en rätt bra tankeställare inför resten av den här säsongen iaf ..

Guldpilen skrev:
2205123 Märkligt.
Om han nu korsade från vänster till höger och lyckats ta sig in i högerfilen, hur kan han då ha missat att han haft den stora klossen framför sig och då klippt hans högra baksida???
Fattar ingeting

Låg en annan lastbil i mittenfilen som skymde långtradaren .. precis när han passerat den upptäckte han vad som var på väg att hända och jag trodde ett tag att han skulle klara det men han klippte högerbak med 2 decimeter kanske .. ursäkta att jag förklarar så jäkla illa -- är nog lite adrenalinstissig fortfarande ..

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Bra jobbat Smeddie.... :tummenupp

Det är inte kul att vara först vid en olycka.... man gör det man kan och när "offret" är säkrat av räddningstjänst står man kvar och fattar inget ting... chocken kommer liksom efteråt..

Hände mig en gång... när ambulans personalen frågade om det var OK med mig sa jag "-jaa.. inga problem"... 2 timmar senare var jag ett nervvrak som varken kunde jobba eller köra bil.... skitjobbigt i flera dagar...

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
ghandi skrev:
2205103 Så du jämför kontrollen man har när man kör "nykter" i 150-200 blås med den man har om man kör styrknark i samma hastighet? Låter ju resonabelt.... eller?

Är det upp till oss att dömma detta :confused: ska man hård dra det så är båda att överskrida lagen= Att utsätta andra eller dig själv för fara, Tycker detta är det mest fundamentala i Sporthojjsåkarens sneda självuppfattning, Jag kan allt och jag har kontroll därför behöver jag inte följa lagar och regler, Killen som satte sig stenhög på hojj resonerade på samma sätt,

Inte upp till dig eller mig att dömma enligt min åsikt, båda bryter mot lagen= det ända som separerar oss från honom är värderingar

finns folk som har precis lika lite sympati för oss som han

Last edited:

Hård

Retro-sportis
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
YZF 600
Fürstenhoff skrev:
2205099 Lät INTE bra alls & hoppas att din insatts INTE var fögäves & att killen klarar sig utan allvarliga men - stor :tummenupp för dig Smeddie!!

/Fürstenhoff.
Håller med. Skönt att se att det finns folk som verkligen månar om andra människor. Starkt gjort. Det kan ju faktiskt hänga på sekunder hit eller dit.
Hoppas det går bra för killen!

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
HanneZ skrev:
2205097 Lustigt, jag har ingen medkänsla för när någon kör för fort mellan bilar o riskerar andra människors liv. Om dom jävlarna dör så firar jag med en kall öl. :3freak :rolleyes:

Edit: Jag hoppas verkligen killen klarar sig bra!

Om jag inte minns helt fel har väll nära o kära till F råkat illa ut pga rattfyllon, kanske inte den konstigaste kommentaren av F då om denna eventuellt ratt/drogfulle förare. Jag vet att jag skulle åtmindstonde inte ha någon medkännsla kvar för dessa om någon av mina nära o kära råkade ut för sånna, skulle du?

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
660, KTM SMC
Smeddie skrev:
2205136 Tack, jag tror alla här skulle reagera likadant. Det var väldigt instinktivt - fast vi var bara tre stycken som stannade och en drog nästan direkt efter att brandkåren var på plats. Imponerande var att det kan inte ha tagit mer än fem minuter innan de kom, sedan ambulans efter ytterligare någon minut och slutligen polis kanske max 10 minuter efter olyckan.

Usch luktar fortfarande kräks om händerna, försökte få bort lite från under hjälmen med fingrarna utan större framgång.

Grejen var att han körde inte speciellt fort, jag låg nog strax under hastighetsbegränsningen och han kan max ha legat 20 över .. men ändå går det så förbaskat fort när det händer. Hade han kört bil hade han stått och svurit över en skrynklig framskärm och trasig strålkastare just nu. Men VI hojare är inihelsike utsatta i de här ögonblicken. Jag fick mej en rätt bra tankeställare inför resten av den här säsongen iaf ..

Låg en annan lastbil i mittenfilen som skymde långtradaren .. precis när han passerat den upptäckte han vad som var på väg att hända och jag trodde ett tag att han skulle klara det men han klippte högerbak med 2 decimeter kanske .. ursäkta att jag förklarar så jäkla illa -- är nog lite adrenalinstissig fortfarande ..

Starkt jobbat, precis som man skall göra,

jäkla obehagligt när sånt händer, och vi har inte varit med om det ens...

hur snabbt körde han ? motorväg ?

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Smeddie skrev:
2205075

Gott jobbat :klappar :tummenupp

Om du får veta något mer, så håll oss uppdaterad

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Chii skrev:
2205151 Är det upp till oss att dömma detta :confused: ska man hård dra det så är båda att överskrida lagen= Att utsätta andra eller dig själv för fara, Tycker detta är det mest fundamentala i Sporthojjsåkarens sneda självuppfattning, Jag kan allt och jag har kontroll därför behöver jag inte följa lagar och regler, Killen som satte sig stenhög på hojj resonerade på samma sätt,

Inte upp till dig eller mig att dömma enligt min åsikt, båda bryter mot lagen= det ända som separerar oss från honom är värderingar

Ska man hårddra det så bryter han mot lagen på helvetes många fler punkter.
Nu är det inte det som är frågan men hur jävla stor koll kan man ha på en hoj när man e hög? räcker ffs med kaffeskak för att man ska ta det lugnare.

Jag kan inte allt och jag har inte 100% kontroll hela tiden så därför tar jag det chill när det behövs och gasar på när jag känner mig lite säkrare på en vägbit/område. Att säga att fortkörning och styrknark/styrfull är lika omdömmeslöst är bland det dummaste jag har hört.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...