rapzta
Ny medlem
Någon som vet vad det är för motorcyklar man använder på lumpen om man gör motorcykelordonnans utbildningen? eller vad utbildningen mest går ut på? vad får man göra för roliga grejer med mcn där? och är det nån stark mc osv?
rapzta skrev:fan vad coolt, vad är T2? jag rycker in nästa år som mc-ordonnans i södra skåne regementet, södra sandby. kommer jag få en ktm då? =)
MrGooFy skrev:När jag gjorde lumpen i Halmstad så va det en mc-ordonans som fick gashäng (inte kul på en automat), det slutade i ett stängsel med bägge benen brutna om jag inte minns fel.
petter skrev:jag låg också i halmstad, ib16.
det var kul att handla reservelar då det bara kostade en papperslapp med påskrift köpte både tank o krök flong nytt till den som senare dog på motorvägen så jag och en jag skjutsade fick gå en hel dag i mckängorna o nalleställ , hade blåser under hela fötterna efter det. iofs så var belöningen för denna fina "insats i strid" att alla dom högsta befälen stod i givakt inför oss när dom gav oss varsin biobiljett , hehe.
är/var du gb eller soldat ? jag var gb
måste se om jag kan scanna ett fint kort på min 258 med rådjursskalle fastnajnad på framskärmen.
Penguin skrev:Ett tips ang gashäng vi fick lära oss om inte dödarknappen funkar så är det bara att rycka tändhatten!
Jonne_boy skrev:Var kan man ligga som mc ord.??
Kanske ska ha en kul tid i lumpen =)
FreeRider skrev:Sedan att gå runt i Grön-Kläder, är alltid inte Så roligt. Men du kommer komma ihåg de Roliga efter lumpen.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|