MC påkörd vid polisjakt -Årsta

reddevil

Off/On-road
Gick med
6 May 2006
Ort
Sthlm
Hoj
BMW GS 1200 Adv.
DN skrev:
Den gripne mannen är misstänkt för bilstöld och för obehörigt avvikande från olycksplats, så kallad smitning.

humm... Smitning? om dom har stulit en bil och flyr från polisen och kör på en MC där föraren får skador så borde det klassas som typ mordförsök, dråpförsök eller va man kan kalla det tycker jag iallafall.. Smitning känns på tok för "lätt" att göra en sådan grej..
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Glöm nu inte att det är mer synd om killarna som stal bilen! Dom har säkert haft en mycket svår uppväxt!


Tror det är dax att spränga en kasun snart och rensa upp lite i "lort-Sverige"!!! Det är för jävligt!
 
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
reddevil skrev:
2151166 humm... Smitning? om dom har stulit en bil och flyr från polisen och kör på en MC där föraren får skador så borde det klassas som typ mordförsök, dråpförsök eller va man kan kalla det tycker jag iallafall.. Smitning känns på tok för "lätt" att göra en sådan grej..

viktigt att hålla isär begreppen. vålande till kroppsskada kanske passar in :7peta
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
reddevil skrev:
2151166 humm... Smitning? om dom har stulit en bil och flyr från polisen och kör på en MC där föraren får skador så borde det klassas som typ mordförsök, dråpförsök eller va man kan kalla det tycker jag iallafall.. Smitning känns på tok för "lätt" att göra en sådan grej..


Smitningen är ju just att de smiter ifrån olycksplatsen.
Sen kan de säkert bli fällda för vållande till kroppsskada eller vad det nu kan finnas för något.
 

reddevil

Off/On-road
Gick med
6 May 2006
Ort
Sthlm
Hoj
BMW GS 1200 Adv.
Yamaha_Tobbe skrev:
2151185 viktigt att hålla isär begreppen. vålande till kroppsskada kanske passar in :7peta

Det lät nog bättre.. Hade lite hjärnstopp där ett tag :död

Hoppas killen inte blev för skadad bara.
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
reddevil skrev:
2151166 humm... Smitning? om dom har stulit en bil och flyr från polisen och kör på en MC där föraren får skador så borde det klassas som typ mordförsök, dråpförsök eller va man kan kalla det tycker jag iallafall.. Smitning känns på tok för "lätt" att göra en sådan grej..

antagligen var det inte meningen att köra in i motorcykeln.

utan en "vanlig" trafikolycka men med smitning som rubricering. alternativ vårdslöshet i trafik men antagligen körde dom inte så vårdslöst...

hursomhellst betalar jag 1000.- till den som med baseball trä slår in pannbenet på idioterna!
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Tror ni någon blir fälld? Kanske för fortkörning! "Bättre fria än fälla..." Vet att jag låter pessimistisk men var med tillsammans med två andra sporthojjare och grep en kille som rånade shell i Gislaved i vintras. Han blev dömd för grovt väpnat rån och något mer. 3 år på "vårdhem" blev dommen. Men tydligen var han på permision förra helgen igen... Det rånet var inte det första han hade gjort. Han hade avvikit från en annan permision när han utförde rånet... Nu i efterhand ångrar man att man ringde polisen. Skulle ha slått ihjäl den jävlen och dumpat honom i Nissan!
 

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 640 -02
MestHemlig skrev:
2151203 antagligen var det inte meningen att köra in i motorcykeln.

utan en "vanlig" trafikolycka men med smitning som rubricering. alternativ vårdslöshet i trafik men antagligen körde dom inte så vårdslöst...

hursomhellst betalar jag 1000.- till den som med baseball trä slår in pannbenet på idioterna!

Bilen var stulen, dom hade snutjag....

Tror inte dom körde så speciellt lungt?
 

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Det var en tjej som körde hojen som blev påkörd.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Hårn1 skrev:
2151153 Knas... hoppas det går bra för killen!

Hoppas hellre att det går bra för tjejen.

"En motorcyklist skadades när hon på onsdagskvällen i Johanneshov i södra Stockholm blev påkörd av en stulen bil som jagades av polisen."

(mr petig) :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Som sagt, hästtjuvar hängde man :mad:
Nu för tiden hänger man ut brottsoffren i tidningarna, och sen skyddas förövarna, för att det sitter nån jävla psykolog å yrar om taskig barndom, dålig potträning å fan vet vad, å pekar ut dom som offer, å vill att man ska tycka synd om dom, för att dom har det svårt! Helt jävla otroligt!
Jag har den fullaste förståelse för beväpnade medborgargarden som gör processen kort med diverse slödder! :Bugar
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
don_tomazo skrev:
2151148 Jag hatar högdalen. Det bor bara idioter där!

Hehe! Du e skojig du! Men faktiskt så har det gått ner sig en del jämfört med förr om åren

Jag åkte förbi olyckan strax efter 19, vad jag kunde se så var det en blå customhoj som var inblandad. Så det lär inte ha varit nån på Sporthoj i alla fall. Men det är ju mkt tråkigt hursomhelst. Håller med de som kräver hårdare tag.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hoztic skrev:
2151382 Som sagt, hästtjuvar hängde man :mad:

Jag har den fullaste förståelse för beväpnade medborgargarden som gör processen kort med diverse slödder! :Bugar

Jag stämmer in i kör! Det gnälls nåt förbannat så fort en vargstackare kommer för tätt inpå, nu är ta mig F.. buset allt för påtagligt, inför allmän avskjutning eller åtminstone skyddsjakt.
:mad:

Skit ska skit ha.
 

Ionizer

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Övik
Hoj
zx-6r 95, cr250r 91, DBS-Zafir 67
Jag gissar på att poliserna blir åtalade, dom borde ha låtit idioterna sno bilen ifred..

Eller är det inte så det brukar gå?

Vad skulle du föredra igentligen om det var din bil som vart snodd? Att polisen jagar och riskerar några oskyldiga liv för att fånga tjuvarna, eller att dom låter tjuvarna åka så försäkringsbolaget "löser" brottet?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top