NyBumsad skrev:2526253Mors.
Bor i Norrköping och drabbats av p-böter tre gånger på hojen hitils. Alla dessa har lösts genom att jag bett någon vänlig bilist som är på väg därifrån om jag kan få deras p-kvitto och sedan har jag vänligt men bestämt skickat dessa till p-bolagen och fått mina böter hävda.
/anders
Starstriker skrev:2526407Lustigt att man får så olika budskap beroende på vem man frågar.
Frågade själv en lisa igår som stod och funderade på om hon skulle lappa eller inte lappa en hoj som stod parkerad här i G:a Stan, där det råder parkeringsförbud nästan överallt.
Audin intill hade redan fått en lapp. Frågade lisan om man får stå sådär med en hoj (eftersom jag själv funderar på att börja köra hojjen till jobbet i Ga Stan). Hon visste faktiskt inte, men till slut blev det iaf en lapp på den där hojjen. Anledingen enligt lisan var att det var ett "registrerat fordon" och såna fick inte parkeras där.
Men, registrerat fordon!?!? Alla EU-moppar då? De är ju också registrerade fordon. SÅna myllrar det av i den här stadsdelen.
Cervantes skrev:2526256MC har inte gratis parkering om det inte är en speciell mc parkering. När du betalar sa du ta med avgiftslappen med dig och ringa p-bolaget tror jag det var.. Finns en lång tråd med en p-vakt här på SH
AndreasNo skrev:2525960vart fan ska man parkera mcn egentligen då va fan.. kan ju inte ta upp en hel bilruta o inte betala för sig typ.. för inte fan går ja o lägger i några slantar i parkeringsautomaten för o få en lapp o sätta i rutan på hojen
Cervantes skrev:2526256MC har inte gratis parkering om det inte är en speciell mc parkering. När du betalar sa du ta med avgiftslappen med dig och ringa p-bolaget tror jag det var.. Finns en lång tråd med en p-vakt här på SH
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|