Mc parkering

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Har pratat med en p-vakt i Göteborg (förstår att det är annorlunda i olika städer) men hon sa att det var ok att parkera direkt utanför cykelställ (ej i) så földaktligen bara 1 hoj per utsida cykelställ. Sedan självklart alla MC parkeringar som trots allt ändå finns.

Så jag har parkerat mitt i stan, bland kanske den största koncentrationen av p-vakter i stan, varje dag sedan juli och aldrig fått en p-bot.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
NyBumsad skrev:
2526253 Mors.

Bor i Norrköping och drabbats av p-böter tre gånger på hojen hitils. Alla dessa har lösts genom att jag bett någon vänlig bilist som är på väg därifrån om jag kan få deras p-kvitto och sedan har jag vänligt men bestämt skickat dessa till p-bolagen och fått mina böter hävda.

/anders

Har gjort precis så inne i Lund. MEN det kostar ju tiden & besväret så gratis är det egentligen inte.

Sedan bör man nog ringa och fråga vad som gäller i kommunen. Retar mig något fruktansvärt på att det inte finns klara direktiv! Vad hade hänt om det varit likadant för bilister? Aldrig det hade gått.

Många kommer nog undan eftersom några p-lisor faktiskt är vanliga människor med sunt förnuft( sedan finns det minst ett fett svin i malmö som med ett brett fläskigt grin lappade MC på MC varav ingen stod dumt ).
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Lustigt att man får så olika budskap beroende på vem man frågar.:va
Frågade själv en lisa igår som stod och funderade på om hon skulle lappa eller inte lappa en hoj som stod parkerad här i G:a Stan, där det råder parkeringsförbud nästan överallt.

Audin intill hade redan fått en lapp. Frågade lisan om man får stå sådär med en hoj (eftersom jag själv funderar på att börja köra hojjen till jobbet i Ga Stan). Hon visste faktiskt inte, men till slut blev det iaf en lapp på den där hojjen. Anledingen enligt lisan var att det var ett "registrerat fordon" och såna fick inte parkeras där.

Men, registrerat fordon!?!? Alla EU-moppar då? De är ju också registrerade fordon. SÅna myllrar det av i den här stadsdelen.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Starstriker skrev:
2526407 Lustigt att man får så olika budskap beroende på vem man frågar.:va
Frågade själv en lisa igår som stod och funderade på om hon skulle lappa eller inte lappa en hoj som stod parkerad här i G:a Stan, där det råder parkeringsförbud nästan överallt.

Audin intill hade redan fått en lapp. Frågade lisan om man får stå sådär med en hoj (eftersom jag själv funderar på att börja köra hojjen till jobbet i Ga Stan). Hon visste faktiskt inte, men till slut blev det iaf en lapp på den där hojjen. Anledingen enligt lisan var att det var ett "registrerat fordon" och såna fick inte parkeras där.

Men, registrerat fordon!?!? Alla EU-moppar då? De är ju också registrerade fordon. SÅna myllrar det av i den här stadsdelen.

Slutsats= Ryck reggplåten och parkera:tummenupp
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
Cervantes skrev:
2526256 MC har inte gratis parkering om det inte är en speciell mc parkering. När du betalar sa du ta med avgiftslappen med dig och ringa p-bolaget tror jag det var.. Finns en lång tråd med en p-vakt här på SH :tummenupp

Ska det va riktigt pillrigt tror jag man ska ordna en låsbar genomskinlig låda på hojen där p-lappen kan läggas. Ska tydligen finnas såna till salu. Det är den som parkerar som ansvarar för att det syns att giltig avgift erlagts.
 

RedKnight

Bränt gummi luktar gott
Gick med
23 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
En sån där ..... Ninja
AndreasNo skrev:
2525960 vart fan ska man parkera mcn egentligen då va fan.. kan ju inte ta upp en hel bilruta o inte betala för sig typ.. för inte fan går ja o lägger i några slantar i parkeringsautomaten för o få en lapp o sätta i rutan på hojen :D

Du ska ta parkeringskvittot med dig och visa upp om du får böter. Det är enda sättet för oss motorcyklister.

/Knight :pannkyss
 

Suzuka mannen

this is what life`s all about
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Smålandsstenar
Hoj
repsol 1000 rr 05:
Cervantes skrev:
2526256 MC har inte gratis parkering om det inte är en speciell mc parkering. När du betalar sa du ta med avgiftslappen med dig och ringa p-bolaget tror jag det var.. Finns en lång tråd med en p-vakt här på SH :tummenupp


tack tack, visste inte det=)
hehe tur man bor i en håla då så man slipper bry sej över speciella mc parkeringar.. har aldrig hört om nån här som fått p-böter i detta samhället..
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top