Mc-polis i krock med MC!!!

FemmeDeFatale

Guest
Pejo skrev:
Första gången när jag läste inslaget på webben så trodde jag att det polisen blivit av med körkortet på plats.
Det är ju också mest förnuftigt, eftersom det var polisen som trots "låg hastighet" lyckades skapa en olycka med kroppskada som följd - följdaktligen var det ju polismannen som var vårdslös i trafiken!

Jag håller med till 100 %

ZX9R-98

Passande nick?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Olzki skrev:
Hoppsan! Tur att det verkade gått relativt bra men undrar hur det gick till. :confused: 140 på E18 låter ju dessutom som en riktig vansinneskörning. Nästan som när Kungen körde i 160 med sin Porsche. :rolleyes:

I samband med att jag kom ikapp en bumse i somras blev jag rätt otrevligt stoppad då vederbörande mer eller mindre prejade in mig mot vägkanten. Motiveringen från polisen löd: "Hade en som smet för mig i morse på en likadan hoj, fast den var röd förstås." Fick då en känsla att han hellre såg att jag hamnde i diket än att jag lyckades smita. Något som jag givet situationen inte hade den ringaste tanke på att göra. Fick strax därefter åka vidare men en kollision alt. en dikeskörning hade inte varit helt avlägsen om man inte bromsat så hårt att jag knappt han koppla ur - motorn självdog.

/Olzki

Låter som Tommy Hamrén :kocko

sandstream

Guest
"Som man bäddar får man ligga" är ett populärt ordspråk och det passar rätt bra i den här diskussionen.

Om, och jag skriver OM, alla hojar stannar snällt och lydigt när bumsarna kör upp bredvid och ger tecken så skulle vi inte ha sånna här olyckor.
(Olyckor kan självklart hända hur försiktig man än är men ni förstår nog vad jag menar).

Mitt tips är att den aktuella hojåkaren fick lida för det vi andra gör.

Vart själv stoppad för ett tag sedan av en bumse utanför Uppsala som var väldigt närgången och verkade sugen på att byta dekaler.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
sandstream skrev:
"Som man bäddar får man ligga" är ett populärt ordspråk och det passar rätt bra i den här diskussionen.

Om, och jag skriver OM, alla hojar stannar snällt och lydigt när bumsarna kör upp bredvid och ger tecken så skulle vi inte ha sånna här olyckor.
(Olyckor kan självklart hända hur försiktig man än är men ni förstår nog vad jag menar).

Mitt tips är att den aktuella hojåkaren fick lida för det vi andra gör.

Vart själv stoppad för ett tag sedan av en bumse utanför Uppsala som var väldigt närgången och verkade sugen på att byta dekaler.

Ja om polisen vet vad en viss person går för och vederbörande har gjort något otillbörligt tidigare. Men, man kan inte generellt utgå från att folk missköter sig och för säkerhets skull "skjuta först och fråga sen". I synnerhet inte när det är ett fråga om ett brott med så låg nivå på straffskalan att det normalt sät slutar i standard böter och temporär körkortsindragning.

/Olzki

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Pejo skrev:
Första gången när jag läste inslaget på webben så trodde jag att det polisen blivit av med körkortet på plats.
Det är ju också mest förnuftigt, eftersom det var polisen som trots "låg hastighet" lyckades skapa en olycka med kroppskada som följd - följdaktligen var det ju polismannen som var vårdslös i trafiken!

Var läste du att det var polisen som var orsakande? :va

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Fürstenhoff skrev:
En gruppanmälan till polismyndigheten kanske vore på sin plats rörande vårdslöshet i trafik på polismannen!! :7peta

Finner bara ett ord - yrkesförare!! :7peta

/Fürstenhoff.

Hur motiverar du den anmälan?

Och vad är det för specefikt fel på yrkesförare?

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Fürstenhoff skrev:
En gruppanmälan till polismyndigheten kanske vore på sin plats rörande vårdslöshet i trafik på polismannen!! :7peta

Finner bara ett ord - yrkesförare!! :7peta

/Fürstenhoff.

Nämen, du låter nästan lite bitter. :)
Tänk om vi skulle sammla ihop alla SH:are och anmäla alla överträdelser i trafiken som görs varje dag av medlemmarna, både på film och för "nöjes" skull. Jag kan börja med att lämna ifrån mig mitt körkort, för mitt uppförande i trafiken är förkastligt! Vart går gränsen för att räknas som yrkesförare, och varför kör de alla så illa enligt dig?

sandstream

Guest
Olzki skrev:
Ja om polisen vet vad en viss person går för och vederbörande har gjort något otillbörligt tidigare. Men, man kan inte generellt utgå från att folk missköter sig och för säkerhets skull "skjuta först och fråga sen". I synnerhet inte när det är ett fråga om ett brott med så låg nivå på straffskalan att det normalt sät slutar i standard böter och temporär körkortsindragning.
Förstår vad du menar men håller inte med till 100%. :tungan

Poliserna har ju lärt sig genom åren att sporthojar är de som drar oftast när de bli ombedda att stanna, därav att bumsarna handlar som de gör.

Vid den aktuella händelsen kan man ju tänka sig att föraren var en aning stressad eftersom han visste om att han kört för fort och då är sällan misstagen långt borta.

Polisen lär dock aldrig erkänna att det var han som gjorde fel, gissa om han skulle bli mobbad vid fikabordet :D

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
sandstream skrev:
Det tror jag inte men en uppsättning stödhjul kanske han kan hitta vid sitt skåp osv :hihi

Haha, men det var ju inte polisen som föll. Han var ju stöddig och prejade ett annat fordon med sin MC. Ganska imponerande manöver ;D

Inte det fordon jag vill sitta på när jag tvingas pressa ett annat fordon av vägen. :D

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
R1
sandstream skrev:
Poliserna har ju lärt sig genom åren att sporthojar är de som drar oftast när de bli ombedda att stanna, därav att bumsarna handlar som de gör.

:D

Skulle det vara motiverat att meja ner en mc-förare bara för att andra inte stannar?! :kocko

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Har jag missat nån artikel? Hur vet ni att det var polismannen som var orsakande? Nån?

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
GSF1200N Bandit
chrilla skrev:
Har jag missat nån artikel? Hur vet ni att det var polismannen som var orsakande? Nån?

om du provar att titta först i tråden så får du i regel en fingervisning om vad tråden handlade om från börja.... Denna beskrivning är skriven på ett allmänt sätt och kan tillämpas på de flesta trådar här på SH. :7peta

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Bas_Rutten skrev:
om du provar att titta först i tråden så får du i regel en fingervisning om vad tråden handlade om från börja.... Denna beskrivning är skriven på ett allmänt sätt och kan tillämpas på de flesta trådar här på SH. :7peta

"Undrar vems fel det var?!?!" frågar sig trådstartaren. Flera hakar på frågan, och jag anknyter till den men mina inlägg. Vart vill du komma?

Nu håller vi oss on topic istället tycker jag.

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
GSF1200N Bandit
chrilla skrev:
"Undrar vems fel det var?!?!" frågar sig trådstartaren. Flera hakar på frågan, och jag anknyter till den men mina inlägg. Vart vill du komma?

Nu håller vi oss on topic istället tycker jag.

jag citerade dig där du frågade om du hade missat nån artikel och då la jag in ett inlägg som kunde tolkas något spydigt trots ironi.

chrilla skrev:
Har jag missat nån artikel?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...