Mc-semester/ Europa-tour 2011

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
:confused:
Varför då? Är det skillnad på öst- och väst?

kan ju påstå att jag inte såg värst många campingar i rumänien och serbien t.ex. men visst finns det säkert.

Skabbigare å mer inrökta hotell i östeuropa, minst lika fräscha gräsmattor på campingarna där som i västeuropa?

jo men inte alls lika många? sedan har vi bott på jävligt fräscha pensions å småhotell överallt i östeuropa. var nog bara hotell Ambasador i Nis som var katastrof.

Last edited:

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Var inne och läste lite på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=138 om olika tur förslag. ....
Var när och hur länge man kan vara i väg e förtidigt att säga .Men man får följa tråden under vintern-våren här och se vad som händer.

/jo
[/QUOTE]

FIM Rally´et i Österike är en sak - Men - vad jag har förstått kommer det bli svensk träff / kalass i Heligenblutt - http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=139, typ d. 11-12/7-2011
Tror SMC kommer se om man kan få till som det var i tidernas morgon vart +1.200 svenska motorcyklister samladas där!
Rykten går på att man i stan hade sagt att man sku bjussa på öl t. motorcyklister från Sverige, just på denna dag - det kostade dom +3.000 liter öl!

Jag har tänkt att dra ditt, åka lite skidor, om inte där så i Kaprun, snurra minst ett varv på Ringen på väg hem, och kanske avsluta med en ironbutt.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
någon som rest i skottland och som har koll på hur pass vägarna är? skick alltså. och någon som campat i skottland?

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Mycket regn är det väll? Är det värt att åka i mycket regn?

med rätt utrustning är det inga större problem faktiskt, har åkt igenom konstant regn i 48 mil mellan italien och kroatien och ändå känt mig nöjd efteråt! :tummenupp Men det är klart, man slipper ju helst. Men Skottland är så otroligt vackert så man kan inte skita i att åka dit på hoj bara för att det regnar ibland!

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
med rätt utrustning är det inga större problem faktiskt, har åkt igenom konstant regn i 48 mil mellan italien och kroatien och ändå känt mig nöjd efteråt! :tummenupp Men det är klart, man slipper ju helst. Men Skottland är så otroligt vackert så man kan inte skita i att åka dit på hoj bara för att det regnar ibland!

Två av mina kollegor kommer från Skottland, när var och hur hade du tänkt dig, kan ju kolla läget...

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Var inne och läste lite på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=138 om olika tur förslag. Talade med en kollega som reste med mc genom rumänien och som sa att det var bland de grymmaste upplevelserna han varit med om, alla Dracula slott och skogsvägar osv. =)

Måste nu bara inhandla en kul hoj! :yoparty Bygger tillsammans med ett företag en streetchopper med race komponetner, stelbent men detta alternativ finns inte att resa genom Europa med!

Street Triple
Honda CB1000R
Kawasaki Z750
Bmw f800gs (gubbhojs varning men ack så skön att köra & ful är den!)

Om ni har erf. av dessa hojar kom gärna med förslag! =)

Var när och hur länge man kan vara i väg e förtidigt att säga .Men man får följa tråden under vintern-våren här och se vad som händer.

/jo
[/QUOTE]

Nu är väl jag ganska härdad(..och kör mycket), men den klart skönaste nakna streethojen på långturer i makligt tempo(ca 120 knyck marschfart) är CB1000R. Helt sanslös långtourer.
Med en sån har bl a kört över dan från Dolomiterna, genom Tyskland och Danmark till Helsingborg(hann t o m bli lite småfull på kvällen), ca 135 mil.
Att den sen är snygg att se på gör ju inte saken sämre....

080715-11b6.jpg

080715-11b12.jpg

080715-12b1.jpg

080715-12b2.jpg

Förresten....köra ensam är ändå bäst :)

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Två av mina kollegor kommer från Skottland, när var och hur hade du tänkt dig, kan ju kolla läget...

blir nog i sommar, runt juni! tänkte runda hela skottland, ända upp i norr, även ut på hebriderna!

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
blir nog i sommar, runt juni! tänkte runda hela skottland, ända upp i norr, även ut på hebriderna!

Oki enligt dem så är vägarna i Skottland minst lika bra som de i Sverige, om inte bättre.
Campingplatser finns det i princip hur många som helst av och endast några av dem är ej öppna för allmänheten.

Det regnar satan där, bara så att du vet:tummenupp

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Oki enligt dem så är vägarna i Skottland minst lika bra som de i Sverige, om inte bättre.
Campingplatser finns det i princip hur många som helst av och endast några av dem är ej öppna för allmänheten.

Det regnar satan där, bara så att du vet:tummenupp

ok låter bra!

Jo tack jag har varit i skottland två ggr förut och dessutom bott/pluggat i Durham i nordöstra England i två år, det regnade tillräckligt där. men va fan, lite regn har man väl klarat förut!?

Hur är det med allemansrätten där? Får man campa lite var som helst? Förutom i någons bakgård förstås.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
ok låter bra!

Jo tack jag har varit i skottland två ggr förut och dessutom bott/pluggat i Durham i nordöstra England i två år, det regnade tillräckligt där. men va fan, lite regn har man väl klarat förut!?

Hur är det med allemansrätten där? Får man campa lite var som helst? Förutom i någons bakgård förstås.

Allemansrätten i Skottland sträcker sig till att du kan vandra var du vill, men att plocka blommar, göra upp eld, campa eller fiska kan du INTE göra. Ses ej med blida ögon enligt min kollega som är polis i Skottland.

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Skakar lite liv i tråden igen...

Tänkte köra till Normandie på franska nordkusten i juni/juli. Är det någon som är intresserad så är sällskap alltid trevligt.

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Skakar lite liv i tråden igen...

Tänkte köra till Normandie på franska nordkusten i juni/juli. Är det någon som är intresserad så är sällskap alltid trevligt.

Är mer än gärna på!!! Kan vi ta Amsterdam på vägen..:confused: :yoparty

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Låter som man kanske borde slå följe en bit...
Efter man varit på den sidan/kusten kanske man kan svänga in mot Ghent rekommenderat av en kollega (belgien) sen tyskland på vägen hem genom Black Forest och andra områden som rekommenderats ..

Tyvär gick ju min laptop sönder häromdagen med alla vinterns /länkar resetips bokmärken åt helvete ..

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Om det finns intresse har jag en åttadagarstour för alperna. Österrike, Italien, och lite Schweiz & Slovenien. Finns i .gpx format för garmin.

Sex dagars körning i absolut toppklass med två hotell som är grymt prisvärda och ligger perfekt för dagstourerna. Dvs två boenden med tre övernattningar på varje. Genuint mc-intresse på båda hotellen.

Ett urval passkörningar som man lätt hinner med: Berninapass, Offenpass, Stelviopass, Timmelsjoch, ,Wurzenpass, Jaufenpass, Villacher Alpenstrasse, Gross Glockner, Gerlos + några till.

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Om det finns intresse har jag en åttadagarstour för alperna. Österrike, Italien, och lite Schweiz & Slovenien. Finns i .gpx format för garmin.

Sex dagars körning i absolut toppklass med två hotell som är grymt prisvärda och ligger perfekt för dagstourerna. Dvs två boenden med tre övernattningar på varje. Genuint mc-intresse på båda hotellen.

Ett urval passkörningar som man lätt hinner med: Berninapass, Offenpass, Stelviopass, Timmelsjoch, ,Wurzenpass, Jaufenpass, Villacher Alpenstrasse, Gross Glockner, Gerlos + några till.

Fan de hade jag velat ha förra året när jag åkte :D
I år blir det backpacking i sydostasien samt australien istället. Hoppas på att kunna hyra hoj någon gång iaf :gnissla

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati