Starstriker
Som man googlar får man svar
ska man dra igenom djupaste östeuropa får man nog räkna med att bo på hotell och vandrarhem (pension) väldigt ofta.
Varför då? Är det skillnad på öst- och väst?
ska man dra igenom djupaste östeuropa får man nog räkna med att bo på hotell och vandrarhem (pension) väldigt ofta.
Skabbigare å mer inrökta hotell i östeuropa, minst lika fräscha gräsmattor på campingarna där som i västeuropa?
Skabbigare å mer inrökta hotell i östeuropa, minst lika fräscha gräsmattor på campingarna där som i västeuropa?
[/QUOTE]Var inne och läste lite på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=138 om olika tur förslag. ....
Var när och hur länge man kan vara i väg e förtidigt att säga .Men man får följa tråden under vintern-våren här och se vad som händer.
/jo
någon som rest i skottland och som har koll på hur pass vägarna är? skick alltså. och någon som campat i skottland?
Mycket regn är det väll? Är det värt att åka i mycket regn?
med rätt utrustning är det inga större problem faktiskt, har åkt igenom konstant regn i 48 mil mellan italien och kroatien och ändå känt mig nöjd efteråt! Men det är klart, man slipper ju helst. Men Skottland är så otroligt vackert så man kan inte skita i att åka dit på hoj bara för att det regnar ibland!
[/QUOTE]Var inne och läste lite på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=138 om olika tur förslag. Talade med en kollega som reste med mc genom rumänien och som sa att det var bland de grymmaste upplevelserna han varit med om, alla Dracula slott och skogsvägar osv. =)
Måste nu bara inhandla en kul hoj! Bygger tillsammans med ett företag en streetchopper med race komponetner, stelbent men detta alternativ finns inte att resa genom Europa med!
Street Triple
Honda CB1000R
Kawasaki Z750
Bmw f800gs (gubbhojs varning men ack så skön att köra & ful är den!)
Om ni har erf. av dessa hojar kom gärna med förslag! =)
Var när och hur länge man kan vara i väg e förtidigt att säga .Men man får följa tråden under vintern-våren här och se vad som händer.
/jo
Två av mina kollegor kommer från Skottland, när var och hur hade du tänkt dig, kan ju kolla läget...
blir nog i sommar, runt juni! tänkte runda hela skottland, ända upp i norr, även ut på hebriderna!
Oki enligt dem så är vägarna i Skottland minst lika bra som de i Sverige, om inte bättre.
Campingplatser finns det i princip hur många som helst av och endast några av dem är ej öppna för allmänheten.
Det regnar satan där, bara så att du vet
ok låter bra!
Jo tack jag har varit i skottland två ggr förut och dessutom bott/pluggat i Durham i nordöstra England i två år, det regnade tillräckligt där. men va fan, lite regn har man väl klarat förut!?
Hur är det med allemansrätten där? Får man campa lite var som helst? Förutom i någons bakgård förstås.
Skakar lite liv i tråden igen...
Tänkte köra till Normandie på franska nordkusten i juni/juli. Är det någon som är intresserad så är sällskap alltid trevligt.
Jag har en CBR 125cc som jag tänkt åka en längre europatur på, med en budget på 10k inkl soppa samt festivalinträden mm. Tror det kommer att gå finemang!Varadero + resekonto på kanske 15-20k....... Nja, tror inte det va?
Om det finns intresse har jag en åttadagarstour för alperna. Österrike, Italien, och lite Schweiz & Slovenien. Finns i .gpx format för garmin.
Sex dagars körning i absolut toppklass med två hotell som är grymt prisvärda och ligger perfekt för dagstourerna. Dvs två boenden med tre övernattningar på varje. Genuint mc-intresse på båda hotellen.
Ett urval passkörningar som man lätt hinner med: Berninapass, Offenpass, Stelviopass, Timmelsjoch, ,Wurzenpass, Jaufenpass, Villacher Alpenstrasse, Gross Glockner, Gerlos + några till.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|