MC skola - Stockholm

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Era erfarenheter av MC-skolor i stockholm

En guide för er som ska ta körkort !
 
Last edited:

Hardcore

Kan nån se till att det blir vår nu?
Gick med
22 Apr 2003
Ort
165 Jag å Ken
Hoj
R1a som alla andra
Gick hos Thule i Sundbyberg för några år sedan. Klart godkända tycker jag. Åkte mycket med en kille (vars namn jag inte kommer ihåg) som var lite kraftig och bar glasögon. Klart sympatisk och metodisk kille som verkade bry sig om eleverna. Priset har väl ändrats en hel del nu kan jag tänka mig så det vet jag inget om.

Hojarna var i skapligt skick.

// Kalle
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Jag kirrade mitt kort med hjälp av Jarla trafikskola ute vid Solvalla, trevligt folk där :tummenupp

Sjysst första hoj btw. Du ska väl inte misshandla den med garagevändningar och annat okristligt nu bara hoppas jag?? :näsblod
 

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Ort
s-tälje
Hoj
zx6r 98
Håller med ena av de föregående talarna, Grönlunds i Solna funkade bra för mig med.

Lycka till.
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Grönlunds är väl sådär.
Dom ville jag skulle ta massa lektioner, som tur var hade jag redan bokat uppkörningen så det fick räcka med 2 lektioner (1 gratis pga dom tabba sig så jag fick köra med egen hoj, dubbelbokning.)!
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag tog kortet på Anitas Trafikskola, oerhört kompetent och pedagogisk lärare. Det tog mig två och en halv månad från första körlektionen till körkort. Har bara hört positiva omdömen om Anitas.

Nu kör dom tydligen på manöverbana ute i Tullinge, vilket är en fördel då man rör sig runt samma platser som vid uppkörningen.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Hardcore skrev:
Gick hos Thule i Sundbyberg för några år sedan. Klart godkända tycker jag. Åkte mycket med en kille (vars namn jag inte kommer ihåg) som var lite kraftig och bar glasögon. Klart sympatisk och metodisk kille som verkade bry sig om eleverna. Priset har väl ändrats en hel del nu kan jag tänka mig så det vet jag inget om.

Hojarna var i skapligt skick.

// Kalle


Tobbe heter han :tummenupp
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Roller håller väl Weelieskola. Var är han förrästen? Hoppas han Lever.
 

GibsonSG

Nice boys don't play Rock'n'Roll
Gick med
2 May 2003
Ort
Järfälla
Hoj
BMW R1150 Rockster
Om du bor söder om stan så kan jag rekommendera Farsta Trafikskola. Lasse där är jävligt bra att ha att göra med, och priserna är bra!
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Hardcore skrev:
Gick hos Thule i Sundbyberg för några år sedan. Klart godkända tycker jag. Åkte mycket med en kille (vars namn jag inte kommer ihåg) som var lite kraftig och bar glasögon. Klart sympatisk och metodisk kille som verkade bry sig om eleverna. Priset har väl ändrats en hel del nu kan jag tänka mig så det vet jag inget om.

Hojarna var i skapligt skick.

// Kalle

Körde också där mest med Tony men ha e lite speciell men bra körde också med samme kille som Kalle pratar om han va djävligt bra metodisk & sympatisk :tummenupp
 

Virtuos

En liter är en liter
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Nacka
Hoj
GSXR1000K2
Jag sitter i samma sits, dvs dags att börja övningsköra. Funderar på att köra hos Slussenstrafikskola, men de är så jäkla dyra och så ha de sin körgård en bra bit från skolan :\.

Jaja, få se hur det blir.

//Danne
 

tmp

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
-
Virtuos skrev:
Jag sitter i samma sits, dvs dags att börja övningsköra. Funderar på att köra hos Slussenstrafikskola, men de är så jäkla dyra och så ha de sin körgård en bra bit från skolan :\.

Jaja, få se hur det blir.

//Danne

Ett tips när du jämför priset är att kolla upp hur många elever en lärare tar per lektion. Slussen brukade ta en elev åt gången, annars reducerade de priset. Jarla tog två och ibland t.o.m. tre elever på samma pass och behöll ord. pris.
 

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Ort
Älvsjö, Stockholm
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
fd sambo gick i somras på en trafikskola som heter "Anitas kör/trafikskola" som ligger i fruängen....killen som är mclärare är ruggigt bra men trevlig. han har tydligen tävlat mm. läraren heter "matte" och är väldigt pedagogisk jämfört med många andra suckers...
 

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Jag tog mitt kort med hjälp av Jarla och FMCK.
Janne på Jarla var suverän.
 

Virtuos

En liter är en liter
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Nacka
Hoj
GSXR1000K2
tmp skrev:
Ett tips när du jämför priset är att kolla upp hur många elever en lärare tar per lektion. Slussen brukade ta en elev åt gången, annars reducerade de priset. Jarla tog två och ibland t.o.m. tre elever på samma pass och behöll ord. pris.

Problemet är att de inte får ta fler än en elev åt gången enligt en ny regel. Detta för att det var något pucko i någon annan trafikskola som hade sumpat en elev när han var ute med två elever samtidigt.

Jag funderar skarpt på Jarla också, men de ligger ju på andra sidan stan :(.

Är det ingen som kört hos Slussens som vet om de är bra?

//Danne
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top