MC skola - Stockholm

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Eftersom tråden har vaknat igen kan jag dela med mig av mina erfarenheter.

Jarla trafikskola, grymt många elever samtidigt, upp till 6 elever samtidigt på deras "körgård" med lite väntan på att någon bana ska bli ledig. Körning i stan med en lärare som snackar hela tiden, på gott och ont. Ger dem 3 av 5 stjärnor. Ville gärna sälja mer lektioner.

Bromma MC skola, två lärare som är väldigt trevliga, STOR körgård med kanske max 3 elever samtidigt dock en del snack i mobil av lärare. Körning i stan, tyst och endast en elev åt gången. Ger dem 4 av 5 stjärnor. Gjorde uppkörning med dem och fixade det på första försöket.
 

fredrik_n

Sen
Gick med
27 Nov 2011
Ort
Haninge
Hoj
Triumph Daytona
Jag brummade runt med farsta trafikskola mycket bra och dom har egen körgård som man nöter krypkörning på.
 

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Lötsjö i jakobsberg, skitbra lärare som verkligen bryr sig, inte för höga priser heller.
 

Panucci

Mr
Gick med
27 Oct 2008
Ort
Solna
Hoj
Ja
Farsta kan vara något ju! Ska kolla med dem också..:tummenupp

Körde själv Farsta (efter rek. från 2 arbetskollegor)... Vid första intrycket så kändes det rätt drygt och lojt sådär men de visade sig vara den jargongen som gällde, har man inget problem med det och kan bita tillbaks så går det nog bra, inget daltande utan raka puckar...

nu var det iof. ett par år sedan men lycka till vilketsom :)

Du får ju om inte annat svänga runt på bulten en del...
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Västerhaninge trafikskola

Håller med dig, grymt smidiga med tider och kör på samma gård som Farsta med risk1&2 inhouse till vettig peng. Samt vettiga priser på lektioner (Farsta har jag hört ska vara bra men har ingen egen erfarenhet).
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Tullinge är dock ganska dyra, kika i deras prislista så ser du att minutpriset är flera kronor dyrare än många andra skolor i Stockholm. Varför det är så vet jag inte. För hustruns räkning har vi försökt få kontakt med dom både genom e-mail, telefon och t o m åkt dit. Ingen gång har vi lyckats. Nu har vi tröttnat och vänt oss till andra skolor.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Många goda minnen från Farsta. Lasse asså. "men inte fan kan han köra hoj själv, jävla tomte." om uppkörningskontrollanter. Haha. Sen satte han sig på sitt kromsläde och visa lågfartsbanan med pipa i mun, och alla häpnade "det där går ju fan inte, hur gör gubbtoken?". Där dök västerhaningesnubben upp ofta. Han verkade bra. Farsta = jargong och hjärta, honda hornet samt låååånga övningspass. Trivdes.
 

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Triumph Street triple R
Farsta = lite tjafs, bra pris, flexibla & och ingen mjölkning tvärtom fick till och med öva lågfarten gratis när jag ankom före min lektion. Lasse gillade inte att jag "latade mig" när alla andra jobba.

Rekommenderas
 

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Ort
Hägersten
Hoj
CBR 600RR -04
Jag får slå ett slag för Jarla Trafikskola Bromma, ligger precis intill Solvalla! Bra priser, schyssta paket-förslag, körgård med samtliga konbanor i låg- och högfarts delen.. broms i 70-90 gjordes bakom Plantagen i Bromma!
Ungdomliga trafiklärare, väldigt pedagogiska med humor och glimten i ögat! Hade själv väldigt kul där och lärde mig mycket via deras "tips och tricks" även om själva krypkörningen va ett "pain in the as" att få till..

Ett väldigt roligt och bra tips jag minns väl va att du skulle fantisera (eller faktiskt göra) att du sätter en 500-lapp vid varje knä som håller i med knäna vid krypkörning samtidigt som du håller i dig själv och har bra och rätt balans! För varje lyckad krypkörning hade du således 1000 SEK att köpa soppa för (eller annat skoj) :D

Kn ju säga att det försvann en mindre stads-skuld i 500-lappar innan jag fick kläm på det! :banana
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top