Jag har ingen säker källa på detta förutom en Engelsman jag pratade med.
I England sätts tydligen en skadevärering av FB om en hoj varit klotad 1-5 som följer hojen livet ut.
1 är lägst och innefattar att det bara varit kosmetiska skador går vidare till 5 som är skrotad.
Någon som kan bekräfta eller dementera?
Om det stämmer så är det iaf ett lysande system som ger köpare av beg hoj riktig fakta, samt att det borde dra ner antalet rena bedrägerier.
Är väl skillnad om hojen blir inlöst som skrot.
Jag har ingen säker källa på detta förutom en Engelsman jag pratade med.
I England sätts tydligen en skadevärering av FB om en hoj varit klotad 1-5 som följer hojen livet ut.
1 är lägst och innefattar att det bara varit kosmetiska skador går vidare till 5 som är skrotad.
Någon som kan bekräfta eller dementera?
Om det stämmer så är det iaf ett lysande system som ger köpare av beg hoj riktig fakta, samt att det borde dra ner antalet rena bedrägerier.
Antagligen det som man kallar för "clean title" om regbeviset är fritt från sådana anmärkningar
En inlöst mc kan mycket väl komma i trafik igen.En skrotad mc däremot aldrig om det hela ska fungera lagligt.
Det blir ju godtyckligt om en handlare/verkstad är beredd att köpa loss ett enligt FB skrotvärdigt objekt från FB och sen göra vad dom kan för att tjäna några kronor.
Som försäkringstagare blir ju hojen inlöst och du vet ej vad FB gör med den sen, pengar pratar.
Tycker iofs inte att det angår mig heller, FB frågar mig om jag accepterar inlösen, gör jag det är hojen inte min längre och då har man väl ingen orsak att ha åsikter om det. Det är väl finemang om nån kan fixa iordning den och tjäna en hacka på sin insats?
Tankefel. Att FB inte tycker det är värt att reparera hojen är inte samma sak som att den är "skrotvärdig".
Nej men det borde vara så, så att man slipper fulandet, ett systemfel?
Tycker iofs inte att det angår mig heller, FB frågar mig om jag accepterar inlösen, gör jag det är hojen inte min längre och då har man väl ingen orsak att ha åsikter om det. Det är väl finemang om nån kan fixa iordning den och tjäna en hacka på sin insats?
Köpte loss lite delar ifrån en inlöst hoj. Frågade lite ang ramen & de sade att de hade kryssat den vilket känns iallafall lite tryggare. Vet inte hur omfattande en skada ska vara om man misstänker att ramen kan ha ändrats vid olyckstillfället. Här tycker jag en oberoende försäkringsbolag skall ha en egen person som så fort man löser in ett fordon så kryssar man även ramen för varför ska den ut i trafiken igen om de tycker den är för dyr att laga. My 2 cents!
Ehh, dom måste besiktigas efter detta, har haft en sådan cykel, repades, provkörde den och var upplyst om att den varit inlöst, företaget besiktigade den innan den levererades till mig och körde några tusen mil med den...MM , Med tyvär mycket fulreparationer som kan drabba icke vetande framtida ägare
Kännsligt ämne som kan uppröra många , Locket på
problemet är väl bara att det går på försäkringspremien sedan, om nu det är så vanligt att mc-firmorna saltar räkningen till FB för att göra en hacka på det, och det drabbar ju bara försäkringstagare i slutändan.
ibland undrar man ju hur mc-handlare går runt med massa personal som bara rullar tummarna hela dagarna och inte är intresserade att sälja, skyhöga priser på service och nya fina lokaler. Nu säger inte jag att det ena beror på det andra, men somsagt, ibland undrar man.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |