MC spel till PC

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
ingen som har de på datan som kan skicka ifall ni har laddat ned det ngnstans?
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Swedie skrev:
GP500 rules! Även fast det är från 1998/1999 så slår det med lätthet vilka andra spel som helst vad gäller vara en realistisk simulator.

Jag har lagt in WSBK 2005-modulen nu och den rockar!

Min stora önskan är att GP500 nuuppdateras med senaste grafikmotorerna som finns, samt behåller spelkänslan från förr.
GP500 fungerar även kalas med 3D-glasögon Swedie så du vet! Nya grafikdrivrutiner och kompatibilitetsmode Windows 98 gjorde susen! :banana
Nu ska jag bara kika på den där gp500store också och uppdatera lite!
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Showtime skrev:
Håller med, kör man en hel sesong, så blir det lätt en tävling till, en tävling till, och sen ska man köra nästa svårighetsgrad osv osv... borde plugga te tenor, men de blir inte mkt med det :tungan


hehe du kan ladda ned det här:
http://www.wroomtorrents.org/index.php

annars har jag o skicka...

"Köpte" spelet därifrån men jag får det inte att fungera...
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
bissmark skrev:
"Köpte" spelet därifrån men jag får det inte att fungera...
du måste använda deamon tools o öppna det med.. sen så installerar du det, och om det inte funkar att starta då, så laddar du ned Virtual CD hide. och installerar den, öppnar det programmet, o då ska det funka
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Suttit o lirat motogp3 nu ett bra tag...! :tummenupp

Nu är det bara o vänta på att man ska få hem gp500 också så man kan testa det :tomten
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Showtime skrev:
du måste använda deamon tools o öppna det med.. sen så installerar du det, och om det inte funkar att starta då, så laddar du ned Virtual CD hide. och installerar den, öppnar det programmet, o då ska det funka

Snälla, kan inte du förklara steg för steg hur man gör, jag har daemon tolls, men har aldrig användt det. Om du kan ta det stegvis ifrån det att man har det ligger på Bitcomet så vore jag, och förmodligen flera tacksamma..

:Bugar :Bugar :Bugar
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Tudor_66 skrev:
Snälla, kan inte du förklara steg för steg hur man gör, jag har daemon tolls, men har aldrig användt det. Om du kan ta det stegvis ifrån det att man har det ligger på Bitcomet så vore jag, och förmodligen flera tacksamma..

:Bugar :Bugar :Bugar

Högerklicka på Daemon Tools längst nere till höger, i menyn väljer du Virtual CD/DVD-ROM --> Device 0: (bokstav) --> Mount Image

Bläddra fram till MotoGP3-filen som du laddat hem och tryck på "Öppna".

Nu kommer det (förhoppningsvis) komma upp en ruta där det står MotoGP 3 Autostart-pryl (precis som om du satte i en skiva). Installera spelet som vanligt. Ladda hem
Virtual CD-Hide, packa upp och starta det. Högerklicka på den lilla ikonen som visar en röd bock i System Tray (längst ner till höger, vid Daemon Tools), klicka på "Hide All Virtual Devices", du får upp en ruta som säger att alla Virtual Devices är gömda och sen går du in på startmenyn och startar MotoGP 3..!

Hoppas du fattar, annars får jag lära mig förklara bättre... :tummenupp
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
imaster skrev:
Högerklicka på Daemon Tools längst nere till höger, i menyn väljer du Virtual CD/DVD-ROM --> Device 0: (bokstav) --> Mount Image

Bläddra fram till MotoGP3-filen som du laddat hem och tryck på "Öppna".

Nu kommer det (förhoppningsvis) komma upp en ruta där det står MotoGP 3 Autostart-pryl (precis som om du satte i en skiva). Installera spelet som vanligt. Ladda hem
Virtual CD-Hide, packa upp och starta det. Högerklicka på den lilla ikonen som visar en röd bock i System Tray (längst ner till höger, vid Daemon Tools), klicka på "Hide All Virtual Devices", du får upp en ruta som säger att alla Virtual Devices är gömda och sen går du in på startmenyn och startar MotoGP 3..!

Hoppas du fattar, annars får jag lära mig förklara bättre... :tummenupp


Du förklarade så bra så att även min lilla älskling fattade, och det e inget dårligt betyg... :D :näsblod :näsblod
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Hehe... suttit o lirat moto gp3 nästan hela dan nu.. är fan som en drog! (det är kul också). Tjejen skrattar åt en när man sitter i kontorsstolen och lutar med i kurvorna :hihi
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Showtime skrev:
du måste använda deamon tools o öppna det med.. sen så installerar du det, och om det inte funkar att starta då, så laddar du ned Virtual CD hide. och installerar den, öppnar det programmet, o då ska det funka

Fungerar inte med deamon, ska prova det andra istället.
Tack för hjälpen :tummenupp
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Tudor_66 skrev:
Du förklarade så bra så att även min lilla älskling fattade, och det e inget dårligt betyg... :D :näsblod :näsblod

Låter fint..! :D

Jag antar att du fick rätt på det då?

bissmark: kolla mitt inlägg ovan, där står hur man ska göra, man måste använda både D-Tools och Virtual CD Hide...
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
imaster skrev:
Låter fint..! :D

Jag antar att du fick rätt på det då?

bissmark: kolla mitt inlägg ovan, där står hur man ska göra, man måste använda både D-Tools och Virtual CD Hide...

Jag var tvungen att ställa om till win98 kompabilitet, då funka det till slut, men kul var det!!! Tack för hjälp.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Showtime skrev:
du måste använda deamon tools o öppna det med.. sen så installerar du det, och om det inte funkar att starta då, så laddar du ned Virtual CD hide. och installerar den, öppnar det programmet, o då ska det funka
Har använt mig av Deamon ett tag men nu har det kukat ur ordentligt, så jag tog bor det. Men jag har fortfarande 2 st image, dvs det ser ut som att det skulle finnas ytterligare 2 st enheter på min burk????
Hur tusan får jag bort dessa två??
Sen när jag ska installera Deamon igen får jag följande felmeddelande:

[Edit] Har även försökt installera Deamon på olika enheter men med samma roliga resultat... [/Edit]

imaster skrev:
Låter fint..! :D

Jag antar att du fick rätt på det då?

bissmark: kolla mitt inlägg ovan, där står hur man ska göra, man måste använda både D-Tools och Virtual CD Hide...

Läs problemet ovan...
 

Bifogat

  • deamonfukk.jpg
    deamonfukk.jpg
    125.7 KB · Visningar: 76

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
bissmark skrev:
Har använt mig av Deamon ett tag men nu har det kukat ur ordentligt, så jag tog bor det. Men jag har fortfarande 2 st image, dvs det ser ut som att det skulle finnas ytterligare 2 st enheter på min burk????
Hur tusan får jag bort dessa två??
Sen när jag ska installera Deamon igen får jag följande felmeddelande:

[Edit] Har även försökt installera Deamon på olika enheter men med samma roliga resultat... [/Edit]

Har du nåt annat virtuellt CD-program på datorn, t.ex. Alcohol 120% eller Anti-Blaxx? I så fall kan det vara de som spökar.
Annars så avinstallera allt vad Daemon Tools heter, starta om datorn och testa igen..!
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
imaster skrev:
Har du nåt annat virtuellt CD-program på datorn, t.ex. Alcohol 120% eller Anti-Blaxx? I så fall kan det vara de som spökar.
Annars så avinstallera allt vad Daemon Tools heter, starta om datorn och testa igen..!

Hmm... Kan vara Anti-Blaxx som ligger och spökar någonstans.
Ska kolla genast.

Nope, ingenting sådant alls kvar
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top