MC spel till PC

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZ 600
Showtime skrev:
Det är ingen som har GP500 att skicka?? eller har en länk där man kan ladda ned det! Hittar ju det ingenstans, förutom Piratebay.org och där e de aldrig ngn som seedar det :huvet

Jag har det.. Pma mig om du vill ha det

maol69

aStyle
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
2009 R1, 2008 848
Tjena Imaster!

Följde din instruktion som verkade bra, men fick detta knepiga fel - nått du känner till och vet hur man 'trollar' bort?

Tack på förhand!

Mvh
/Maol69
imaster skrev:
Högerklicka på Daemon Tools längst nere till höger, i menyn väljer du Virtual CD/DVD-ROM --> Device 0: (bokstav) --> Mount Image

Bläddra fram till MotoGP3-filen som du laddat hem och tryck på "Öppna".

Nu kommer det (förhoppningsvis) komma upp en ruta där det står MotoGP 3 Autostart-pryl (precis som om du satte i en skiva). Installera spelet som vanligt. Ladda hem
Virtual CD-Hide, packa upp och starta det. Högerklicka på den lilla ikonen som visar en röd bock i System Tray (längst ner till höger, vid Daemon Tools), klicka på "Hide All Virtual Devices", du får upp en ruta som säger att alla Virtual Devices är gömda och sen går du in på startmenyn och startar MotoGP 3..!

Hoppas du fattar, annars får jag lära mig förklara bättre... :tummenupp

Bifogat

• motogp_error.gif
    motogp_error.gif
    4 KB · Visningar: 52

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
maol69 skrev:
Tjena Imaster!

Följde din instruktion som verkade bra, men fick detta knepiga fel - nått du känner till och vet hur man 'trollar' bort?

Tack på förhand!

Mvh
/Maol69

Glömde en viktig sak i min lilla instruktion, bra att du påpekade..! :D

Som Tudor_66 sa långt tidigare (strax efter mitt jätteinlägg) så måste man ställa om kompabilitetsläget på filen som heter MotoGP.exe.
Öppna mappen där MotoGP 3 är installerat och högerklicka på filen som heter MotoGP.exe. Tryck på "Egenskaper" och tryck på fliken "Kompabilitet". Kryssa i rutan "Kör det här programmet i kompabilitetsläge för:" och välj "Windows 2000" i rullisten.
Tuta och kör..! :tummenupp

maol69

aStyle
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
2009 R1, 2008 848
Hej och tack för ett snabbt svar!

Nu är det nära (hoppas jag...)

Nästa feldialog jag får är om emulatorn och virtual device - alla alt. i emuulatorn är avslagna (OFF)..
Grr....

Har du fler bra tips? :)

Tack igen!

/Maol69
imaster skrev:
Glömde en viktig sak i min lilla instruktion, bra att du påpekade..! :D

Som Tudor_66 sa långt tidigare (strax efter mitt jätteinlägg) så måste man ställa om kompabilitetsläget på filen som heter MotoGP.exe.
Öppna mappen där MotoGP 3 är installerat och högerklicka på filen som heter MotoGP.exe. Tryck på "Egenskaper" och tryck på fliken "Kompabilitet". Kryssa i rutan "Kör det här programmet i kompabilitetsläge för:" och välj "Windows 2000" i rullisten.
Tuta och kör..! :tummenupp

Bifogat

• motogp_error2.gif
    motogp_error2.gif
    3.8 KB · Visningar: 34

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
maol69 skrev:
Hej och tack för ett snabbt svar!

Nu är det nära (hoppas jag...)

Nästa feldialog jag får är om emulatorn och virtual device - alla alt. i emuulatorn är avslagna (OFF)..
Grr....

Har du fler bra tips? :)

Tack igen!

/Maol69

Du måste ha Daemon Tools igång och MotoGP3-skivan "mountad". Sen måste du ha Virtual CD Hide igång och satt på "Hide All Virtual Devices". Sen ska det funka. Jag får det felmeddelandet när jag glömt starta Virtual CD Hide... :)

Nurå, lycka till..! :)

maol69

aStyle
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
2009 R1, 2008 848
imaster skrev:
Du måste ha Daemon Tools igång och MotoGP3-skivan "mountad". Sen måste du ha Virtual CD Hide igång och satt på "Hide All Virtual Devices". Sen ska det funka. Jag får det felmeddelandet när jag glömt starta Virtual CD Hide... :)

Nurå, lycka till..! :)

Näe, det är precis så jag det uppsatt oxå + alla emulation satt till AV..

Hmmm... Märkligt..

OK, jag får ge mig i kast med detta imorgon igen - du ska ha ett stort tack för hjälpen så länge så håller jag tummarna för att det snart funkar för mig oxå... :tummenupp

Varifrån startar du upp pgm:et?
Och använder du launchern eller motogp.exe:n?

Tack så länge!

/Maol69

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag har nu testat MotoGP 3 ett tag, och känner mig nu ganska nöjd med att jag inte har betalt så mycket för det :rolleyes: . Ganska tufft med de olika klasserna och så, men realismen är ju kass och jag kan heller inte hitta nånstans där ja kan justera sånt. Fullt nerlägg på gräs brukar inte Rossi och pojkarna komma undan med menar jag, men i spelet är det tydligen inga problem. Fullgas med fullt nerlägg tycker jag borde framkalla en mäktig highsider, men här går det så bra så. Nä, GP500 är och förblir det enda vettiga GP-spelet till PC.

Om det finns nån inställning för realism som jag har missat så tipsa mig gärna.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Nåt bra OFFROAD spel?. För mig att de finns motorcross madnet och motorcross mania. Några fler?. :rolleyes:

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Hjälp!

Jag behöver HJÄLP! Om man har Windows ME och vill spela motogp 3.. Ja har laddat ned Virtual cd hide, men när ja ska köra programet säger den att ja måste ha windows 2000 eller XP, finns det något sett jag kan få det att funka på ME??
Finns det något program som funkar med ME som gör samma sak som Virtual cd hide?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
PacMan skrev:
Jag har nu testat MotoGP 3 ett tag, och känner mig nu ganska nöjd med att jag inte har betalt så mycket för det :rolleyes: . Ganska tufft med de olika klasserna och så, men realismen är ju kass och jag kan heller inte hitta nånstans där ja kan justera sånt. Fullt nerlägg på gräs brukar inte Rossi och pojkarna komma undan med menar jag, men i spelet är det tydligen inga problem. Fullgas med fullt nerlägg tycker jag borde framkalla en mäktig highsider, men här går det så bra så. Nä, GP500 är och förblir det enda vettiga GP-spelet till PC.

Om det finns nån inställning för realism som jag har missat så tipsa mig gärna.

Nu när jag har spelat lite mer måste jag faktiskt ändra mig. I Grand Prix-mode är jag fortfarande inte jätteimponerad av spelet. Däremot är de andra klasserna där man får köra på annat än GP-banor riktigt kul, även om realismen inte är så jättebra där heller. T.ex. bjuder banan i Prag på många intressanta kurvkombinationer och jag tycker mig få en viss känsla av Real RR. Kanske lämpar sig de tajta kurvorna på stadsbanorna bättre än det långa svepande på GP-banorna för spel med tangenbordet. :)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag har nyligen fått ett orignal-exemplar av det gamla GP 500 i brevlådan. Hittade av en slump ett brittiskt företag som sålde spelet via eBay, och priset var det inget fel på. 70 spänn fick jag betala, inklusive frakt. :tummenupp

Visserligen hade jag redan spelet i piratkopierad form, men tänkte att ett sånt här fantastiskt bra hojspel måste man ha i original.

Här är länken till eBay-annonsen:
http://cgi.ebay.co.uk/MICROPROSE-GP...ryZ11049QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Gå sedan in på www.gp500store.co.uk och ladda hem paketet med förra årets MotoGP-hojar också. :tummenupp

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
philsson skrev:
Nåt bra OFFROAD spel?. För mig att de finns motorcross madnet och motorcross mania. Några fler?. :rolleyes:
kanske lite sent.

mtx-mototrax är ett underbart mx spel där du kan köra både mx och sx. nu letar jag efter ett Supermoto spel

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
-Rosen- skrev:
kanske lite sent.

mtx-mototrax är ett underbart mx spel där du kan köra både mx och sx. nu letar jag efter ett Supermoto spel
supermoto spel :Bugar Hittar du nåt så hojta till!.

Tommy_86

Dead eyes see no future
Gick med
30 Dec 2003
Hoj
Ktm Exc 300 sixdays -10
På MX vs. ATV Unleashed kan man köra lite supermotard men det spelet är inte så bra tyvärr :( man kan även köra fiddy o massa annat skoj :D

Vill ha mer BRA motocross, enduro o supermotard spel!!!!!!!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Tommy_86 skrev:
På MX vs. ATV Unleashed kan man köra lite supermotard men det spelet är inte så bra tyvärr :( man kan även köra fiddy o massa annat skoj :D

Vill ha mer BRA motocross, enduro o supermotard spel!!!!!!!
måste säga att mx vs atv unleashed är riktigt kasst. dock är mtx mototrax riktigt kul.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
GTA San Andreas är ett förvånadsvärt roligt MC-spel faktiskt :tummenupp Inte ett dugg realistiskt, men med lite övning kan man wheela utan gas samt gör wheeliecirklar (coaster? :va )

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jaha, säsongen lider mot sitt slut så nu tänkte jag testa GP 500 som alla verkar höja till skyarna......

Snacka om att bli förbannad när jag bara lyckas ladda ner 99,3% från pirate för att det inte finns mer seedat :mad:

Är det någon som har spelet eller kan tipsa mig om det fortfarande finns att köpa någonstans i världen????

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jaha, då fick man lära sig något nytt idag....... hur det känns att köpa ett spel lagligt till datorn :D Hoppas bara att spelet är så bra som det sägs nu :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln