MC-teckningar

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Han ritar för fullt nu åxå, 21 år gammal.Blir mest bilar och en del japanskt typ manga.

Bra :tummenupp Då är han ju lika gammal som jag.

Angående tid så är det svårt att uppskatta hur lång tid det tar. Skrev om det tidigare i tråden. Bilden på R2 ritade jag till och från på i nästan ett halvår (mycket skolarbete), "effektiv" tid är många timmar i alla fall...

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Alltså du är ju så otroligt duktig. Har kikat igenom hela tråden, men tror nog denna bild är den bästa. Följt tätt av R1:an och Enzo:n. Jag jobbar ju som fotograf så jag har väl ett öga för bilder så att säga. Och detaljerna i denna bild är ju bättre än fotot, mkt skarpare..

Helt sjukt bra helt enkelt! Hoppas verkligen du kan leva på detta!

Jag själv blev ruskitgt sugen på att testa rita av något, jag ritade denna för 2 år sedan, tyvärr har jag inge tålamod över huvud taget, så gjorde nog denna på typ 30 minuter. Och jag överdriver inte, jag har inte målat en bil eller en teckning sen jag gick i högstadiet, alltså över 10 år sedan..

24578_333213581524_720041524_3970960_1452858_n.jpg

Min syster är jätte duktig på att måla & rita, min moster med. Farsan var verkstads arkitekt så han har ju med tallang, morsan med.. Jaa, hela familjen är väl rätt duktiga. Framförallt syrran och min moster. Kanske borde ta nån lektion, blev verkligen sugen nu när man såg din. Inte för att jag någonsin skulle komma upp i din klass, men kan jag bara förbättra mig lite och ha nån sorts teknik så blir jag nöjd :)

En fråga, hur lång tid tar en sådan teckning för dig? Måste ju ta många många timmar med tanke på detaljerna osv. Somsagt, keep up the good work! :)

Det ser bra ut :tummenupp Proportionerna sitter ju och att få till det på 30 minuter är riktigt bra! Tålamod är ju viktigt för att det ska bli bra. Jag ritar ju oftast lite till och från på teckningar, även om vissa går fortare än andra. Snabba skisser och mindre komplicerade saker går ju och andra sida väldigt fort. Vill du rita teckningar så är det bara att ha tålamod, vill du skissa snabbt gäller det att ha bra teknik. Alltså att få till bra linjer utan att det ser "hackigt" ut. Rita på!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag använder en Wacom Bamboo pen tablet eller vad den heter. Jag jobbar med att digitalisera vägnät och det är grymt bra. :tummenupp

ok, jag fick tag i en Wacom Intous 3 A3 till sist.

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Ingen hoj, men en teckning jag gjorde som studentpresent till en kompis :)

Bifogat

• michael_jackson_by_dsl_fzr-d48eg2q.jpg
    michael_jackson_by_dsl_fzr-d48eg2q.jpg
    94 KB · Visningar: 30
Last edited:

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Epic!! så jäkla nice bilder du gör.
När du pluggat klart är de ju bara skicka iväg en ansöka till någon speltillverkare typ blizzard om att få jobba med att göra artwork åt dem!

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Måste ju rita en mc snart igen! ... men jag hoppas det här andra räknas som "übercoolt" ;)

Det här är Sebastian Bach förresten (sångaren i gamla Skid Row för dom som inte vet)

Bifogat

• sebastian_bach_by_dsl_fzr-d48eel8.jpg
    sebastian_bach_by_dsl_fzr-d48eel8.jpg
    74.6 KB · Visningar: 32
Last edited:

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
Nice ritat, trace:ar du outlines:en eller kör du att du tittar på referensen och målar av som vanligt? Vilken/vilka pennor använder du? Jag gillar 3B då man kan göra sköna valörer med dem. Ha't /Aki

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Nice ritat, trace:ar du outlines:en eller kör du att du tittar på referensen och målar av som vanligt? Vilken/vilka pennor använder du? Jag gillar 3B då man kan göra sköna valörer med dem. Ha't /Aki

Tack! Oftast tittar jag på referensen och bara ritar av. Får dock erkänna att jag har använt mig av lite konturer som stöd för vissa av porträtten. Jag använder vanlig 0,5 stiftpenna, får inte vara för hård bara då det är svårare att få riktigt svart då. Här kommer ett självporträtt som jag inte "fuskat" med. Men nu lovar jag att nästa teckning ska bli en hoj. Bilden är jag för ca 10 år sen förresten så det är inte riktigt så jag ser ut idag ;)

Bifogat

• self_portrait_by_dsl_fzr-d48eeef.jpg
    self_portrait_by_dsl_fzr-d48eeef.jpg
    413.6 KB · Visningar: 28
Last edited:

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Har förresten börjat på den två-åriga masterutbildningen "industrial design engineering" på Chalmers nu. På grund av det så kanske jag tyvärr inte kommer ha lika mycket tid till att rita, men jag ska TA mig tid! Efter det är jag fullutbildad iaf :yoparty

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Nu har det blivit lite tillskott! Har en ergonomi och en designmetodikkurs nu vilket är bland det tråkigaste som finns, så det blir lite skisser på föreläsningarna ;) Tur det är nya roliga kurser om tre veckor. Gjorde en snabbskiss på en BMW S1000RR och har även ritat en bil jag gillar, Camaro IROC-Z.

Bifogat

• bmw_s1000rr_by_dsl_fzr-d4bt1zf.jpg
    bmw_s1000rr_by_dsl_fzr-d4bt1zf.jpg
    167.2 KB · Visningar: 24
  • camaro_iroc_z_by_dsl_fzr-d4a6pbd.jpg
    camaro_iroc_z_by_dsl_fzr-d4a6pbd.jpg
    80.7 KB · Visningar: 24
Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS