MC-teckningar

Str3 R

Guest
Vänta... Måste plocka upp hakan... Helt otroliga färdigheter, grymt imponerad!
Pixar kanske vore nåt? :)

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Camaron vart ruskigt fint tecknad. Gillade framförallt detaljeringen på lycktorna. :tummenupp

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Tack tack! Än så länge tjänar jag ju inget iaf... bara pluggar. Läste Designingenjör 3 år direkt efter gymnasiet så nu är jag högskoleingenjör och har en kandidatexamen. Sen råkade jag komma in på masterutbildningen Industrial Design Engineering på Chalmers (2 år). Längtar tills jag är klar så jag inte kan plugga mer och kan köpa drömhojen Yamaha R1 :)

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Hur...i....helv......jag är mållös.

Så makalöst snyggt. Du är riktigt begåvad.

Skulle vara coolt om du ritade en r6 -01 (bilder hittar du i mitt garage;)).

Då skulle jag printa ut den o hänga upp på väggen :D

Marcus_cbr

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
En sån med trampor på..
Du är grym Daniel!

Vill du ha en utmaning?!

Rita en motorcykel, med led orden: Design, Speed, 2015 och Miljömedvetenhet. Du har nästa läsperiod på dig. Hoppas du har några tråkiga föreläsningar :p med skisserna vill jag ha mottevering till varför du har designat den som du gjort Etc.

Haha, men du gör som du vill! bara ett förslag om du vill ha en utmaning i skissandet :p

Hoppas du har det grymt på Chalmers!

// Han som tvinga Daniel att lägga upp några Skisser här :p

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Du är grym Daniel!

Vill du ha en utmaning?!

Rita en motorcykel, med led orden: Design, Speed, 2015 och Miljömedvetenhet. Du har nästa läsperiod på dig. Hoppas du har några tråkiga föreläsningar :p med skisserna vill jag ha mottevering till varför du har designat den som du gjort Etc.

Haha, men du gör som du vill! bara ett förslag om du vill ha en utmaning i skissandet :p

Hoppas du har det grymt på Chalmers!

// Han som tvinga Daniel att lägga upp några Skisser här :p

Det ska jag försöka ordna! Funkar fint med skolan, hoppas jobbandet går bra! Ja det är ju dig jag har att skylla för att jag tillbringar mesta tiden av mitt liv på sporthoj ;)

mickepicke

Moppebus för hela slanten
Gick med
5 May 2011
Hoj
hemligt
du är heeeeeeeeelt sjukt begåvad, önskar att jag var hundra mil ifrån närheten av dig

sportbike

Guest
Imponerande, här snackar vi "Twist of the wrist" på ett helt annat plan :tummenupp

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Riktigt snyggt och kul att folk fortfarande uppskattar riktiga "handmade" konstverk. Blir lite sugen själv att ta upp det igen.

Vi kanske skulle ha en tecknar-tråd där folk får lägga upp sina alster och då bara riktiga teckningar och målningar. Inget Photoshop-trams.

Kul att du går hela vägen med utbildningarna. Var själv inne på industriell design en gång i tiden men jag var för skoltrött och gjorde bort mig med att börja jobba.

Lycka till och du kommer nog garanterat kunna köpa din önskade R1:a i framtiden.

/ Bear

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Riktigt snyggt och kul att folk fortfarande uppskattar riktiga "handmade" konstverk. Blir lite sugen själv att ta upp det igen.

Vi kanske skulle ha en tecknar-tråd där folk får lägga upp sina alster och då bara riktiga teckningar och målningar. Inget Photoshop-trams.

Kul att du går hela vägen med utbildningarna. Var själv inne på industriell design en gång i tiden men jag var för skoltrött och gjorde bort mig med att börja jobba.

Lycka till och du kommer nog garanterat kunna köpa din önskade R1:a i framtiden.

/ Bear

Tack så mycket! En tecknar-tråd kanske skulle vara nåt :) Jag är ju inte heller jättemotiverad till att plugga nu tyvärr... men det är väl bara att kämpa på, får tänka på den där R1:an ;) Du får ta och rita av en snygg hoj :tummenupp

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Tack så mycket! En tecknar-tråd kanske skulle vara nåt :) Jag är ju inte heller jättemotiverad till att plugga nu tyvärr... men det är väl bara att kämpa på, får tänka på den där R1:an ;) Du får ta och rita av en snygg hoj :tummenupp

Men nu är du ju mitt inne i smeten och då är det ju bara kämpa på och tänka på vilka jobbmöjligheter du får sen.
Jag har gjort ett par MC-porträtt för länge sedan på beställning, men kände inte att det var något man kunde satsa på direkt. Mest för skojs skull var det väl, men sen blev det hus och barn. Den lilla lediga tid man har för sig själv lägger man på andra intressen. Men det är aldrig för sent att börja om igen.

Började lite med airbrush som jag tycker är roligare att jobba med, men det har blivit stiltje på den fronten också. Skulle behöva träna mer på den fronten.

Men som sagt, fortsätt kämpa på du så kan du nog ha både en R1 och några andra hojar att fylla garaget med. För cashen kommer nog rulla in sen. Kul att du kommer att jobba med något som du garanterat har skills för. Finns så många nötter som har en utbildning annars, men inte kan ett skit rent praktiskt ändå.
Men du har ju känsla för estetik och då vore det väl fan om du inte lyckas. ;)

/ Bear

Marcus_cbr

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
En sån med trampor på..
Det ska jag försöka ordna! Funkar fint med skolan, hoppas jobbandet går bra! Ja det är ju dig jag har att skylla för att jag tillbringar mesta tiden av mitt liv på sporthoj ;)

Haha, men utan sporthoj vetefan om vi hade klarat vårat X-jobb... ;P

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...