Mc till liten tjej!?

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
"Mc till liten tjej" Har R5+1 bytt nick eller? :va

Nåja ska försöka vara lite allvarlig för engångs skull.. För att jag ska kunna hjälpa dig måste du....

1. Lägga upp en sexig bild på dig själv! (Oskriven regel)
2. Få jätte mycket svar av alla killar som typ "Ligga" eller "Borra" tex.
3. Få ett PM av Swedie där det står att det här va nog ingen bra ide och hänvisar dig vidare till familjeliv.se
4. Känn dig välkommen till forumet! :tummenupp

Nu när du uppfyllt alla krav så kan jag hjälpa dig!

Nu är ju inte jag så jätte kort men en gång i tiden har jag faktiskt vart det (innan jag växte och blev stor) funkade bra för mig att köra jätte stora crossar då innan jag nådde ner, som Swish skriver så handlar det mer om teknik så länge du får ner ena foten eller tårna så ska det nog gå bra.
Det som kan vara jobbigt är väl om du råkar luta lite för mycket och inte orkar hålla upp den men när du är van sen så tror jag inte att det ska vara nån större fara.

I övrigt så tror jag att ER-6an kan vara en bra hoj att börja med inte så mycket plast på dom heller som kan gå sönder i fall att du skulle råka välta med den.

Last edited:

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Dessutom finns en låg sadel som tillbehör till ER6, säg till körskolan att tjacka en sån annars går Du till en annan. Nog. :)

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
395x395-ENLARGED.jpg

http://www.ridersdiscount.com/street-gear/boots-women/19553.php

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Ducati Monster 696 är nog den lägsta hojen jag provsuttit, riktigt bekväm är den också, kanske är värt en titt :D

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
"Mc till liten tjej" Har R5+1 bytt nick eller? :va

Nåja ska försöka vara lite allvarlig för engångs skull.. För att jag ska kunna hjälpa dig måste du....

1. Lägga upp en sexig bild på dig själv! (Oskriven regel)
2. Få jätte mycket svar av alla killar som typ "Ligga" eller "Borra" tex.
3. Få ett PM av Swedie där det står att det här va nog ingen bra ide och hänvisar dig vidare till familjeliv.se
4. Känn dig välkommen till forumet! :tummenupp

Nu när du uppfyllt alla krav så kan jag hjälpa dig!

Nu är ju inte jag så jätte kort men en gång i tiden har jag faktiskt vart det (innan jag växte och blev stor) funkade bra för mig att köra jätte stora crossar då innan jag nådde ner, som Swish skriver så handlar det mer om teknik så länge du får ner ena foten eller tårna så ska det nog gå bra.
Det som kan vara jobbigt är väl om du råkar luta lite för mycket och inte orkar hålla upp den men när du är van sen så tror jag inte att det ska vara nån större fara.

I övrigt så tror jag att ER-6an kan vara en bra hoj att börja med inte så mycket plast på dom heller som kan gå sönder i fall att du skulle råka välta med den.

Haha Jorma jag vet inte om ditt försök till att vara allvarlig lyckades så bra =p

Till trådskaparen: Jag har också svårt att nå ner med mina 163 cm över marken och även om man absolut kan luta hojen etc så kan det kännas osäkert just när man håller på och ska lära sig. Sen anpassar du dig till dig hoj (eller sänker den och anpassar den efter dig), det behöver du inte oroa dig så mkt för. På körskolorna brukar de ha olika sadlar för lite kortare personer. Har inte din det så kan du ju kolla runt på andra, jag lärde mig på skolans BMW 800 fr tror jag den heter, hade dock mer problem med att nå fram så jag kände nig säker, men det lärde man sig också efter ett tag.
Vill du ha en kåplös hoj el inte? Annars är CBR 600f en låg hoj, den kände jag mig mkt säker på till en början. Råkas r dessutom ha en till salu ;)... En ROSA! ;)
Har nu en gixxer 600 men den ska faktiskt sänkas, når knappt ner med tårna =/

Lycka till! ( och fundera en gång till på att ta tungt kort direkt, samma slit pengar för att få en obegränsad tillgång till hojar )

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Övergår inte begränsad till full behörighet efter 2 år? Eller kan man ens ta begränsat kort när man är 23? Är inte helt uppdaterad där då jag gjort mitt på körskolorna.
...snip

Som du säger övergår tungt begränsat till tungt automatiskt efter 2 år, jag gjorde så eftersom jag bara hade farsans strypta 500a att köra upp på.
Och ja, jag var 31 när jag tog tungt begränsat. =)

iofs förblev ju den strypta horneten jag köpte sen bara strypt en dryg vecka, men det är en annan historia =)

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Ducati Monster 600/750/900 (alla modeller faktiskt :)) borde passa, även Ducatis Supersport har relativt låg sitthöjd, åtminstone modellerna innan -97.

Sen finns det ju en uppsjö med glidare också, VT750 bla. Men det är ju en helt annan typ av hoj som man kanske inte vill ha :)

Lycka till i jakten men skulle tro att du får mest glädje av en icke-begränsad hoj, åtminstone längre!

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Asiaterna är ju 130-150lång, men dom kör liters maskiner iaf?? :va

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Hej!
Jag är 155 och väger hela 44 kilo ... så jag har samma problem (om inte liiiite mer ;) ) och ja - det är krångligt, särskilt när man är grön på att köra och inte känner sig så avslappnad...

Jag har haft en Ducati Monster 600. Den lättade vi på fjädringen så att den sjönk ner när jag satte mig... såklart att man kan resonera om köregenskaperna - men när man är så lätt + att man inte kör särskilt avancerat i början så spelade det inte mig någon roll.

Nu har jag en Buell XB12Scg (Där Scg betyder att det är Buell XBs lägre variant. Kortare hjulbas och lägre på höjden). Denna finns både i 900 och 1200. Tyvärr slutade de att tillverkas förra året, men det finns begagnade såklart.

Har även kört sambons Honda CBR 600RR i somras, och den är så lätt att jag fick in teknik med att hasa ner på ena skinkan och så tåspetsen i marken... hehe kul ser det ut! :D Men det är inget att rekommendera om man är lite nervös.

LYCKA TILL! Det finns lösningar på allt!

PS (jag körde själv upp på en ER-6a, å det gick finfint! Den var så lättkörd och förlåtande.

*liten men naggande god* eller *liten men tuff* är bra att komma ihåg!

Tänkte precis rekomendera en Bulle efter att ha träffat dig i våras:)

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Finns sänkningssatser till många modeller, låt inte originalhöjden begränsa dig i ditt utbud. Suzuki GSX-F är en nybörjarvänlig modell som finns för småpengar.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Jag känner en tjej med en cbr 600. Hon fixade sänknings-sats och gröpte ur dynan lite. Nu når hon ner till marken. :D

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Min Fd fru är 152cm och hon tog tung MC på körskolans Honda Hornet.

Då MC-kortet väl var taget så blev det en Kawwa ER-6 med sänksats + sänksadel.
Hon stog då med båda fötterna i backen :)

Idag kör hon en Ducce Monster

Så lär dig tung MC på körskolan, det kommer du inte att ångra o sen köp nått du känner dig säker med och sen du fått lite mer vana ... köp drömhojen :D

Last edited:
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife