MC-tjuv kraschade!

Status
Ej öppen för fler svar.

jetson

Guest
Eftersom han inte dog får vi väl säga att polisen gjorde ett bra jobb :tummenupp

Larvig tråd för övrigt.
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Tycker ändå inte vi ska uppmuntra polisen till tjänstefel bara för att "hojtjuvarna ska dö".

Det är väl ändå deras jobb att ta fast tjuvar, eller har jag missat något??

Tycker även dom ska jag oss "vanliga" som kör för fort, jag är ingen ängel och kör gärna fort, men skulle jag försöka sticka och det går på skit är det inte polisen fel, jag är myndig och har en egen vilja och vid tillfället gör ett aktivt val och får sålunda stå för konsekvenserna...
 

snorky_81

z1000
Gick med
28 Jul 2010
Ort
stockholm, söder om söder
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -05
Det är väl ändå deras jobb att ta fast tjuvar, eller har jag missat något??

Tycker även dom ska jag oss "vanliga" som kör för fort, jag är ingen ängel och kör gärna fort, men skulle jag försöka sticka och det går på skit är det inte polisen fel, jag är myndig och har en egen vilja och vid tillfället gör ett aktivt val och får sålunda stå för konsekvenserna...


ÄNTLIGEN en man med självinsikt.... skönt att läsa... :Bugar
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
jävla poliser (ironi), det hade ju varit mycket bättre att han fick köra fritt och orsaka en stor olycka på motorvägen istället... eller varför inte låta folk stjäla motorcyklar helt fritt, vafan, de e ju bättre då att alla sänker sina hojar till 0:- på blocket och att vi tar bort alla poliser från gatorna!!! jag vet! sen flyttar vi in i grottor också :) fan va coolt!!!
Alla ni som tycker polisen ska vara fullständigt passiva, hur fan tänker ni? hur ska samhället se ut? varför tror ni det finns lagar? ska dom sluta jaga äldre bilar också? eller bara småbilar? att krocka i 120 i en fiesta från -90 kan ju också medföra skador.. så, var ska vi dra gränsen?
precis som andra skriver, jag är ingen ängel, och visst kör jag fort ibland, men jag har råd att betala böterna, och stannar dom mig så får jag ta konsekvenserna.
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Helt otroligt vilket folk det finns som anser att polisen begår tjänstefel bara för att de jagar en fortkörare. Vilken otroligt pinsamt resonemang och helt befängt...

För er som INTE vet det, men trafikpolisens arbete är bl.a. att stoppa personer som begår olaglig verksamhet i trafiken (fortkörning, köra oskattat, oregistrerat m.m.), de kan även stoppa valfri person för en rutinkontroll, kolla körkort, alkohol m.m. Obligatoriska arbetsuppgifter alltså!

Om en förare själv gör valet att inte stanna trots att polisen vinkar in han/hon och försöka köra ifrån polisen så har polisen ALL LAGLIG RÄTT att jaga personen ifråga, och de SKA dessutom göra det förutsatt att det kan ske utan att riskera andra människors liv.

Kör man olagligt på ett eller annat sätt så får man fan ta smällen själv och inte försöka skylla ifrån sig att man blev hetsad. Ta straffet som en man och medge att du har arslat till det. Jag blir så jävla trött på vissa här inne som tror att de på olika sätt står över lagen och anser att det är fullt okej att köra ifrån polisen och så fort det händer något där polisen varit inblandad så har de per automatik hetsat föraren pga att de jagat han/hon, vilket jäkla tankesätt... Väx upp!
 

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Ort
ÖL-AND
Hoj
06 ktm 660
Helt otroligt vilket folk det finns som anser att polisen begår tjänstefel bara för att de jagar en fortkörare. Vilken otroligt pinsamt resonemang och helt befängt...

För er som INTE vet det, men trafikpolisens arbete är bl.a. att stoppa personer som begår olaglig verksamhet i trafiken (fortkörning, köra oskattat, oregistrerat m.m.), de kan även stoppa valfri person för en rutinkontroll, kolla körkort, alkohol m.m. Obligatoriska arbetsuppgifter alltså!

Om en förare själv gör valet att inte stanna trots att polisen vinkar in han/hon och försöka köra ifrån polisen så har polisen ALL LAGLIG RÄTT att jaga personen ifråga, och de SKA dessutom göra det förutsatt att det kan ske utan att riskera andra människors liv.

Kör man olagligt på ett eller annat sätt så får man fan ta smällen själv och inte försöka skylla ifrån sig att man blev hetsad. Ta straffet som en man och medge att du har arslat till det. Jag blir så jävla trött på vissa här inne som tror att de på olika sätt står över lagen och anser att det är fullt okej att köra ifrån polisen och så fort det händer något där polisen varit inblandad så har de per automatik hetsat föraren pga att de jagat han/hon, vilket jäkla tankesätt... Väx upp!

mycket bra skrivet :tummenupp du har så rätt
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Jag är glad, jag är snäll, men jag vågar för fasen inte stanna om det blinkar blåt, alla vet att polisen har vapen, det är ju farliga, jag drar aldrig polisen, jag drar så fort jag kan från vapnen, när polisen har slutat bära vapen, då vågar jag stanna :D
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Jag är glad, jag är snäll, men jag vågar för fasen inte stanna om det blinkar blåt, alla vet att polisen har vapen, det är ju farliga, jag drar aldrig polisen, jag drar så fort jag kan från vapnen, när polisen har slutat bära vapen, då vågar jag stanna :D

En svensk polis drar inte vapen mot en fortkörare, under förutsättning att de inte har fått starka misstankar om att du själv är beväpnad eller anses som farlig, vi lever i Sverige, inte USA :)
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Kan det möjligen vara så att polisen är väl medveten om att fordon, både bilar, mc, lastbilar och mopeder som inte följer polismans uppmaning att stanna ofta är en kombination av följande:

1. Stulna
2. Körs olovligt.
3. Har alkoholpåverkade förare
4. Har drogpåverkade förare
5. Har förare som är efterlysta
5. Har förare som håller på att begå brott
6. Har förare som precis har begått brott
7. Har förare som planerar att begå brott
osv
osv.

Jag antar att det finns en överväldigande majoritet som håller med om att den typen av förare inte bör få lov att framföra fordon och att polisen gör oss alla en jättetjänst när dom försöker få stopp på dem.

Visst är det tragiskt när polisefterföljande slutar i allvarliga olyckor, men att därför skuldbelägga någon annan än den faktiskt vållande, dvs föraren, är faktiskt långsökt.

Sen finns det ju dessutom en annan poäng som våra kära "polisen hetsar" kör missar, det är att polisen faktiskt är skyldig att beivra brott i de flesta fall.
 
Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Vänta här nu?

Så om man har egen hoj så blir man inte jagad av snuten? Och man kraschar inte hellER!??!?!?

Känns som ett solklart mythbusters fall.

hade du otur när du tänkte nu?
om du har egen hoj och STANNAR när polisen kommer krashar du inte sa han väl?
 

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE
vet ni vad jag tänkte när jag läste artikeln?

jo detta:

" HAHA där fick hojtjuvsfan. "

har man rent mjöl i påsen så stannar man för polisen = man kraschar inte.
( man måste stanna för polisen när dom blinkar med blåljusen, right?)

är man dum i huvvet så försöker man dra polisen. och vet ni vad?

då får man skylla sig själv om man kraschar. :fakta
 

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Ort
Gävle
Hoj
Honda CBR900rr -97.(även haft speed triple x2, och en Dr Big)
Spännande när mördare och våldsmän upptäcker att polisen begår tjänstefel när dom jagar en mc-förare. Då kommer det bli många nya mc-förare på våra vägar.
 

moddlaren

Guest
Skulle någon Jävel sno min hoj som jag jobbat som fan för att kunna bygga så har polisen all rätt att köra över aset tills det bara är skit kvar,
hade kretinen inte snott min hoj hade kretinen levat, lär folk sig att skilja på mitt och ditt så finns inga hoj tjuvar.

Som sagt har åkt på kortet 3 gånger varav en gång i ett år pga fort körning MEN jag har stannat o tagit mitt straff varje gång även när jag var på väg till BB med min förstföddes mor gormandes i passagerar sätet på bilen.

Det är fan ironi att åka på kortet på väg till BB.

mvh
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top