MC-tjuv kraschade!

Status
Ej öppen för fler svar.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Polisen borde stanna ekipaget och fråga föraren om hojen är stulen. Om svaret är "ja" så är det ok att jaga.

För övrigt innebär abs på dessa maskiner att när bromshandtaget möter gasrullen flexar bromsslangarna så till den grad att en mjuk och låsningsfri inbromsning erhålles. Man bör dock backa av på greppet när man närmar sig stopp.
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Jag tycker synd om grabben! Varför i helvete ska snuten hålla på jaga oss tills vi kraschar? Det ironiska i det hela är ju att snuten begår tjänstefel när de försöker stoppa oss, men det skiter ju de i. Så varför ska vi följa lagarna om inte de gör de? Jag håller tummarna för att han snart är uppe på benen igen o snor hojar som aldrig förr.

Prova att växa upp.

Varför ska polisen hålla sig till lagar och regler när DU inte gör det :krama

Vad ger dig mer rätt att bryta mot regler och förordningar än polisen?


Det ligger många gånger personliga tragedier bakom när folk väljer banan stjäla, råna etc men när blir det ok för samhället (polis, rättsväsende) att titta bort bara för att det är synd om killen eller tjejen som gör olagligheter?
Visst vore det bra om det inte hände olyckor, men tänk om den som väljer att stjäla en hoj eller åka utan körkort tänkte innan och lät bli, problemet löst :banana
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Om polisen bryter mot någon lag, får vi jaga dom o hetsa dom tills dom kör av vägen ?
 

didjik

Guest
Ifall du inte stannar ifall polisen vill det så får du fan skylla dig själv och det står ingenstans i artikeln att dom fick order om att avbryta jakten så varför skulle dom inte följa efter han. Ger man sig in i leken så får du leken tåla!
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
dom jagar er för att ni inte stannar på begäran.
har inte din morsa lärt dig att man ska lyda polisens order?

Vi stannar om vi vill, men det går facktist dra, de e la det som är friheten, ofta har man ju någon grund till att inte stanna o alla har la sin egna verson till varför man gör det.

Min morsa lärde mig inget vättigt alls :arsele

Jag kör inte hojen, jag är: Passagerare - Wikipedia.
En passagerare är en person som transporteras av en farkost. :fakta
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Skulle någon Jävel sno min hoj som jag jobbat som fan för att kunna bygga så har polisen all rätt att köra över aset tills det bara är skit kvar,
hade kretinen inte snott min hoj hade kretinen levat, lär folk sig att skilja på mitt och ditt så finns inga hoj tjuvar.

Som sagt har åkt på kortet 3 gånger varav en gång i ett år pga fort körning MEN jag har stannat o tagit mitt straff varje gång även när jag var på väg till BB med min förstföddes mor gormandes i passagerar sätet på bilen.

Det är fan ironi att åka på kortet på väg till BB.

mvh

Hade du låtit bli att stanna så hade du inte blivit av med kortet! Sen att du har blivit av med kortet 3 gånger o fortfarande inte lärt dig något gör att iaf jag frågar mig om du har något överhuvudtaget ute i trafiken att göra. Tycker såna som dig utgör de största trafikfarorna.

För min del så behöver jag inte vara orolig för att bli av med kortet(har inget att förlora) utan det handlar mer om en princip sak för mig. Polisen får inte jaga mig och därför ska de gefan i det!

http://www.teknikensvarld.se/nyheter...jakt/index.xml :yoparty

http://vlt.se/nyheter/1.1110869-jo-kritiserar-polisjakt

Prova att växa upp.


Visst vore det bra om det inte hände olyckor, men tänk om den som väljer att stjäla en hoj eller åka utan körkort tänkte innan och lät bli, problemet löst :banana

Man kan ju också vända på steken. Hade inte polisen jagat mig så skulle inte jag behöva smita och skulle inte utgöra någon fara för mina medtrafikanter, problemet löst!
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Polisen borde stanna ekipaget och fråga föraren om hojen är stulen. Om svaret är "ja" så är det ok att jaga.

Jag tror inte att det kommer att funka med dagens regelverk.
Det bör införas krav på reflexvästar med tydlig märkning avseende vilka brott man begår.
De som bär "Hojjtjyv" får prejas.
De som bär "Fotttjörare" skall stanna vid 12,4 procent av poliskontrollerna, såvida de inte betalat avsett bötesbelopp i förväg.

Edit: Man kanske skulle byta ut registreringsnummerna mot kontonummer? Då kan polisen dra aktuellt bötesbelopp via autogiro utan några jakter och annat trams.
 
Last edited:

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Hade du låtit bli att stanna så hade du inte blivit av med kortet! Sen att du har blivit av med kortet 3 gånger o fortfarande inte lärt dig något gör att iaf jag frågar mig om du har något överhuvudtaget ute i trafiken att göra. Tycker såna som dig utgör de största trafikfarorna.

För min del så behöver jag inte vara orolig för att bli av med kortet(har inget att förlora) utan det handlar mer om en princip sak för mig. Polisen får inte jaga mig och därför ska de gefan i det!

http://www.teknikensvarld.se/nyheter...jakt/index.xml :yoparty



Man kan ju också vända på steken. Hade inte polisen jagat mig så skulle inte jag behöva smita och skulle inte utgöra någon fara för mina medtrafikanter, problemet löst!

Ditt alias sitter ju som handen i handsken på dig :) för dedär va nog i särklass det dummast jag läst på SH på väldigt länge, och det säger ju inte lite!
 

moddlaren

Guest
Hade du låtit bli att stanna så hade du inte blivit av med kortet! Sen att du har blivit av med kortet 3 gånger o fortfarande inte lärt dig något gör att iaf jag frågar mig om du har något överhuvudtaget ute i trafiken att göra. Tycker såna som dig utgör de största trafikfarorna.

För min del så behöver jag inte vara orolig för att bli av med kortet(har inget att förlora) utan det handlar mer om en princip sak för mig. Polisen får inte jaga mig och därför ska de gefan i det!

http://www.teknikensvarld.se/nyheter...jakt/index.xml :yoparty

Man kan ju också vända på steken. Hade inte polisen jagat mig så skulle inte jag behöva smita och skulle inte utgöra någon fara för mina medtrafikanter, problemet löst!


Jo då jag har lärt mej sista gången var för 15 år sedan:hojsmilie.


Tacka vet jag muslimineringen som håller på i samhället där kuttas vänster hand av på tjuvar till o börja med :smasha:död sedan kan det hända att dom som har blivit bestulna får kasta lite stenar på tjuv jävlarna:D.

En sak är säker det är svårt att köra sport hoj med en hand:finger

Sedan kan man fatta varför dom tar en hand i muslim riket, sitter man på en sand kulle och har öken 100 mil åt alla håll.

Då kommer en hoj tjuv o snor hans pimpade kamel med special byggd kamel sadel och stripes kanske ett par fräna sadelväskor med massa läder snören o grejer, då är det my förståligt varför det rycker en hand:machinegu.

så en bra tjuv är en :angel tjuv.

mvh
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Kan verkligen inte förstå vad diskussionen i de här trådarna handlar om. person a gör något olagligt varpå polisen gör sitt för att lagföra person a för brottet. Men bara för att han råkar ha en mc som fortskaffningsmedel så ska polisen bara låta bli? Var tog eget ansvar vägen egentligen?
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
För min del så behöver jag inte vara orolig för att bli av med kortet(har inget att förlora) utan det handlar mer om en princip sak för mig. Polisen får inte jaga mig och därför ska de gefan i det!

Detta var nog i särklass det mest idiotiska inlägg jag någonsin läst här, som en annan i tråden sa, du gör verkligen skäl för ditt nick "idiot", det är i alla fall trevligt att du inser att du är en idiot själv.

Du kör med andra ord utan körkort och skiter fullständigt i att stanna om polisen ber dig och samtidigt kritiserar du en annan som har körkort och som faktiskt har stannat 3 gånger pga fortkörning och tagit sitt straff, VEM är det av er två som utgör de största trafikfarorna?

När jag läser ditt resonemang så kan jag inte låta bli att hoppas på att du blir nästa person som faktiskt blir jagad och kör av vägen och skadas ordentligt, först då så kanske du börjar inse hur jävla idiotiskt du är.

Vad menar du med att "Polisen får inte jaga mig och därför ska de gefan i det"? Bara det uttalandet bevisar hur dum du verkligen är och saknar helt och hållet respekt för polisen och dess verksamhet.

Sådana som du ska inte finnas på vägarna, det är du som helt klart utgör den värsta trafikfaran!
 

magnus-08

La Famiglia Aprilia Svezia
Gick med
23 Sep 2009
Ort
hus
Hoj
Aprilia, Tuono
Jag tycker synd om grabben! Varför i helvete ska snuten hålla på jaga oss tills vi kraschar? Det ironiska i det hela är ju att snuten begår tjänstefel när de försöker stoppa oss, men det skiter ju de i. Så varför ska vi följa lagarna om inte de gör de? Jag håller tummarna för att han snart är uppe på benen igen o snor hojar som aldrig förr.

vilka, VI?
INTE mig iallafall, vill polisen stoppa mig,STANNAR JAG!
blanda inte in andra!

sen är resten av dina "argument" otroligt infantila. "varför ska vi följa lagarna" HM, ja du , fundera på det du!
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
....det var tydligen ingen som lärde dig stava heller .... Ursäkta men jag var bara tvungen då du bara slängde upp bollen så jag kunde slå till :) / G. Localnet


Vi stannar om vi vill, men det går facktist dra, de e la det som är friheten, ofta har man ju någon grund till att inte stanna o alla har la sin egna verson till varför man gör det.

Min morsa lärde mig inget vättigt alls :arsele

Jag kör inte hojen, jag är: Passagerare - Wikipedia.
En passagerare är en person som transporteras av en farkost. :fakta
 

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
Varför ska polisen hålla sig till lagar och regler när DU inte gör det :krama

Mycket dumt har man läst, men detta tar nog priset. Du tycker inte att polisen är de som har allra störst anledning att föregå med gott exempel? Om polisen skiter i lagarna kommer alla andra också att göra det. Förfallet börjar uppifrån.

Sådana som du ska inte finnas på vägarna, det är du som helt klart utgör den värsta trafikfaran!

Så det farligaste som finns är att köra utan körkort? Det gick nog lite fel när du tänkte där...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top