MC-tjuv kraschade!

Status
Ej öppen för fler svar.

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Har aldrig påstått mig besitta någon blixtrande genialitet, men det var gulligt sagt av dig.

En person som sticker från Polisen har uppenbarligen något att dölja, annars hade väl personen i fråga stannat. Om då polisen får tag i denne person så bör det väl hållas någon typ av förhör?
Om inte personen i fråga är totalt kallblodig och okänslig så tror åtminstone jag, att Polisen märker rätt fort att saker och ting inte står rätt till. Man kanskekontaktar anhöriga, åker hem och kollar så allt är okej, eller pga ett par totalt sönderslagna knogar direkt fattar misstanke. Kanske visar det sig att han redan finns i brottsregistret för tidigare incidenter av liknande/samma sak?

Det finns många tänkbara scenarion, men gör man ett aktivt val att "dra snuten" så får man vara beredd på konsekvenserna. Och jag kan inte se varför någon ska ta denne persons parti.


Vill även tillägga angående följande "om du tex blir av med körkortet så FÅR du inte köra, men kunskapen har ju inte försvunnit.".

Ur lagens synpunkt, polisens, transportstyrelsens, ja vafan you name it - så kan inte denne person köra och följa regler på ett sätt som berättigar ett körkort? Som tidigare sa, man FÅR köra baserat på att man KAN köra.

Har man misshandlat sin partner så illa att hon nästan stryker med så kan man ju förutsätta att gärningsmannen är både kallblodig och okänslig. När jag läser ditt resonemang så kan jag inte låta bli att tänka på liar liar. Tror du verkligen det är så det går till när folk blir stoppade att de berättar allt olagligt de har gjort?
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990

Notera att anledningen till att jag gillar ditt inlägg är pga att det helt enkelt är så jävla korkat att jag inte ens orkar bemöta det på ett vettigt sätt. :huvet

Finns ni? Är ni troll?

Michelle, släpp lös fingrarna nu! :tummenupp

Idiot, har du ens läst!??!
Jag blir så jävla trött!

Vart står det att personen skulle berätta vad som hänt och vad som gjorts!? Sen att du hänvisar till en komedi är ju komiskt - du är ett skämt.
 

magnus-08

La Famiglia Aprilia Svezia
Gick med
23 Sep 2009
Ort
hus
Hoj
Aprilia, Tuono
suck!:gnissla
måste vara värmen.
Man måste nog vara en IDIOT för att förstå vissa resonemang (eller inte förstå), nån som förstår vad jag menar:rolleyes:

tack för mig!
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Har man misshandlat sin partner så illa att hon nästan stryker med så kan man ju förutsätta att gärningsmannen är både kallblodig och okänslig. När jag läser ditt resonemang så kan jag inte låta bli att tänka på liar liar. Tror du verkligen det är så det går till när folk blir stoppade att de berättar allt olagligt de har gjort?

Hur tänker du nu egentligen? :confused:

Dom vet inte vad personen som sitter på exempelvis motorcykeln har gjort? Han kan vara drogpåverkad och vid nästa korsning meja ner en barnvagn, eller så har han precis slagit sin fru medvetslös och hon ligger hemma i deras lägenhet utan möjlighet att ringa 112.

Att stanna en misstänkt person direkt, istället för att söka upp personen senare samma kväll är i min värld att föredra 100 gånger av 100. Dels pga att det kan rädda människoliv, dels för att det ökar chansen att sätta buset på plats ordentligt.

Ingen kaxig internetbrukare kommer få mig att ändra min åsikt i min ursprungliga post: Bra jobbat Polisen, fortsätt jaga!

Om inte han nu berättar att han har slagit sin fru hur ska de då lista ut att han har gjort det? Ska de kolla om han har skadat knogarna och sen dra slutsatsen att han fru måste ligga hemma sönderslagen eller vad är det du menar? Har du någonsin slaget någon? För det är väldigt svårt att lyckas få några synliga skador på knogarna om man inte misshandlar en vägg eller något liknade. Ska polisen åka hem direkt till alla som blir stoppade som är dömda för misshandel o titta om frun är ok? Det ironiska i det hela är att du kallar mig för idiot efter ha lagt upp detta här resonemanget. Du är så jävla korkad att man till och med tycker synd om dig
 
Last edited:

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Har aldrig påstått mig besitta någon blixtrande genialitet, men det var gulligt sagt av dig.

En person som sticker från Polisen har uppenbarligen något att dölja, annars hade väl personen i fråga stannat. Om då polisen får tag i denne person så bör det väl hållas någon typ av förhör?
Om inte personen i fråga är totalt kallblodig och okänslig så tror åtminstone jag, att Polisen märker rätt fort att saker och ting inte står rätt till. Man kanskekontaktar anhöriga, åker hem och kollar så allt är okej, eller pga ett par totalt sönderslagna knogar direkt fattar misstanke. Kanske visar det sig att han redan finns i brottsregistret för tidigare incidenter av liknande/samma sak?

detta är så jävla korkat så jag vet inte vad jag skall svara ens.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ok pojkar....alla är korkade och så va den diskussionen över. Sätt er på hojen och ta en sväng så kanske ni lugnar ner era hormonstinna kukförlängar diskussioner en gnutta. ;)
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Om inte han nu berättar att han har slagit sin fru hur ska de då lista ut att han har gjort det? Ska de kolla om han har skadat knogarna och sen dra slutsatsen att han fru måste ligga hemma sönderslagen eller vad är det du menar? Har du någonsin slaget någon? För det är väldigt svårt att lyckas få några synliga skador på knogarna om man inte misshandlar en vägg eller något liknade. Ska polisen åka hem direkt till alla som blir stoppade som är dömda för misshandel o titta om frun är ok? Det ironiska i det hela är att du kallar mig för idiot efter ha lagt upp detta här resonemanget. Du är så jävla korkad att man till och med tycker synd om dig


Alla som blir stoppade? Näe för sjutton, varför då?
Men försöker man dra snuten så kanske det är läge att börja fundera på varför det gjordes.

Näe, jag har aldrig slagit någon, inte har jag provat dra snuten heller, och körkort har jag också. Mesigt va? :tummenupp
Vi spelar inte i samma liga du och jag tuffing.

Förresten, måste dela med mig av denna trots OT:

Bara för att man inte FÅR köra så betyder det inte att man inte KAN köra var det va?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=241236

"Förmodligen så är det inte fel på lådan utan på föraren"

Och du, har inte kallat dig idiot, bara tilltalat ditt nickname som är Idiot, förlåt om du tog illa upp :krama

sir-väs, gör mig en tjänst då - svara inte :)
 
Last edited:

dow

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Linköping / Stockholm
Hoj
Ducati 748
Tycker det är synd att han (tror det var en man?) inte stannade för polisen, men gläds av att han verkar ha kommit lindrigt undan efter omständigheterna samt inte skadat någon annan. Det finns många sätt och anledningar att hamna snett i livet på, och ibland är det inte helt lätt att lämna detta bakom sig och ändra kurs. Kanske ger detta honom en bättre möjlighet att omvärdera en del val. Det är vad jag hoppas på.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Alla som blir stoppade? Näe för sjutton, varför då?
Men försöker man dra snuten så kanske det är läge att börja fundera på varför det gjordes.

Näe, jag har aldrig slagit någon, inte har jag provat dra snuten heller, och körkort har jag också. Mesigt va? :tummenupp
Vi spelar inte i samma liga du och jag tuffing.

Förresten, måste dela med mig av denna trots OT:

Bara för att man inte FÅR köra så betyder det inte att man inte KAN köra var det va?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=241236



"Förmodligen så är det inte fel på lådan utan på föraren"

sir-väs, gör mig en tjänst då - svara inte :)

Det första motorcykeln jag någonsin har kört är den r1 på bilden, hade inte en aning om hur det skulle låta när man växlade. Kan inte riktigt komma på varför du la upp den länken men du hade väl en god anledning antar jag.

Mesig vet jag väl inte om du är men för dum för ditt eget bästa skulle jag nog säga och väldigt otrevlig när du inte längre kan argumentera för din sak. Så skulle jag nog vilja beskriva dig. Måste sticka nu, slutade precis jobbet men fortsätter gärna imorgon om du lyckas klura ut några fler idiotiska resonemang. Mvh Idiot.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Ja, vi får hoppas att tjyven kommer rätt i livet efter detta, och att det får verka som en väckarklocka :)


Det första motorcykeln jag någonsin har kört är den r1 på bilden, hade inte en aning om hur det skulle låta när man växlade. Kan inte riktigt komma på varför du la upp den länken men du hade väl en god anledning antar jag.

Mesig vet jag väl inte om du är men för dum för ditt eget bästa skulle jag nog säga och väldigt otrevlig när du inte längre kan argumentera för din sak. Så skulle jag nog vilja beskriva dig. Måste sticka nu, slutade precis jobbet men fortsätter gärna imorgon om du lyckas klura ut några fler idiotiska resonemang. Mvh Idiot.

Ja, jag hade en (egentligen flera) god anledning. Att påvisa att trots 3000 mil i bil och god trafikvana, så är det inte detsamma som att köra hoj :) A

Jag kan argumentera vidare (otrevlig, näe va? Ber om ursäkt isf) angående detta ämne i timtal, men jag känner inte att jag orkar lägga ner den tiden.
Var och en får tycka precis vad dom vill angående Polisens jaga eller icke jaga :)
 

moddlaren

Guest
Att resonera med en idiot är ingen ide idioten är så idiotiskt dum så idioten kan inte fatta att han/hon är en idiot därav det meningslösa i att resonera med personen.
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Jag ska ta A-kortet. Hinner nog inte detta året men början på nästa så ska jag ha det.

Det låter bra!

Men ärligt, tänk för fan för dig när/om du ger dig ut på vägarna innan du har lappen.

Jag tycker fortfarande att du är dum som kör i trafik utan lapp, och det är av den enkla anledningen till att DET KAN hända något, både dig själv eller någon annan, och du kan bli stoppad eller jagad av polis och det som händer då är att du blir av med B-körkort, du får indraget körkorttillstånd för A-körkort samt dryga böter, och detta i bästa fall, i värsta fall så drar du och de jagar dig, din stressnivå och ditt adrenalinpåslag ökar markant = stor risk för fatala misstag, speciellt som ovan hojförare, och speciellt med en R1:a som 1:a hoj.

Så, tänk dig för både en och två gånger innan!
Varför inte skaffa en handledare, då kan ni köra lagligt precis hur mycket ni vill? Kostar 200kr, då slipper du köra olagligt och vara rädd för att bli stoppad.
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Vad är denna tråden på väg :/

Kan ni snälla sluta med alla personagrepp.

Bara för vissa skriver vissa knepiga inlägg så behöver man inte svara på dom om man väl vill, bätre man skriver något eget då.

Vist det är idiotiskt att köra utan körkort, vist det är idiotiskt att köra med körkort o köra som en idiot fasten man har kortet.

Här är ett exsempel, ser ut som killarna kommit från moppestadium o hoppat på en större hoj o kör ändå som idioter.

Dessa pojkar har säkert körkort men hur kör dom, tycker dessa borde bli av med kortet på stört om dom nu har körkort.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=244966

Finns hur många idiotiska filmer som hälst på mc förare som borde bli av med körkortet.

O ändå flera bilförare med körkort som kör som fan o kan döda folk vilken minut som hälst fort dom sätter sig i en bil.

Sen har man kategorin folk utan körtkort, som kan köra 10 gånger bätre en dessa folk med körkort, varför dessa personer inte har körkort kan bero på många olika former, dom har haft körkort men blivit av med kortet.

Som sakt det har skrivits förr, bara för man inget körkort har så betyder inte det att man inte kan framföra fordonet o kunna alla dessa lagar.

Jag själv har haft körkort men blev av med det på under 2v, varför kan man undra sig, vist jag har ju körkort så jag kan ju köra som en idiot o köra hur fort jag vill, ungifär så resonerar vissa här inne att har man kortet så är det mildare att köra just som idiot.

I mitt fall så blev det fortkörning, när man kör för sakta så får inte jag någon koncentration o jag blir totalt rastlös som förare o sitter o slösiter på hojen o kollar mera bakot o åt sidorna för att få något o roa mig med o även drar fram mobilen för att komma från pungt A-B, men ökar jag farten så går det snabbare från A-B o jag har full koncentration på vägen o allt framot o sidorna.

Dessa fenomenet ser man mer o mer bland bilförare som framför sitt fordon i lägre hastigheter, knappar mobil, ringer folk, blädrar i tidningen, leker med sterion, gräver efter saker i baksätet, Tycker denna kategorin av förare är totalt livsfarliga o borde bli av med kortet på stört o aldrig nånsin få det åter.

Till TS: tycker synd att det gick så långt så han skadade sig även om personen inte skadade sig så alvarligt, tycker synd att det gick så långt så han fick för sig att ta någons annans fordon.

Nä nu orkar jag inte skriva mera.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top