Jag åker upp imorn för min vinterutbildning på KTM400.
Jag åker upp imorn för min vinterutbildning på KTM400.
funderar oxå på att gå med i FMCK, några tips eller lite bra information som du vill dela med dig av?
Trängslet?
Och var är skidorna
Just nu är det -17,6
Det är nästan inga hojar ute så här års, de flesta kör snöskoterBrrr.. den dammjäveln vill jag på inga villkors vis besöka några fler vintrar. Helvete vad kallt det var där på vår vinterövning!
Att köra hoj i de trakterna är det är kallt kräver väl lite mer av kläderna. Vad har man på sig då?
Det är nästan inga hojar ute så här års, de flesta kör snöskoter
Annars kan man använda försvarets gröna MC-ställ med lurvigt foder
Kan en sådan här utbildning göra så att kanske försäkringen blir billigare? Alltså samma sak som när man gått SMCs kurv- och bromskurs.
Det är nästan inga hojar ute så här års, de flesta kör snöskoter
Annars kan man använda försvarets gröna MC-ställ med lurvigt foder
Troligen mycket bättre, nalleställen är jobbiga att få på sigDet gröna stället med lurv är borta nu har vi ett gortexställ som funkar mycket bra i kylan.
Icket då, massa hojar ute. Det lurviga fodret (motorställ m/60 alias nallestället) har utgått. Numera är det goretex i m/90 som gäller.
Nalleställen är dock utmärkta, finns att köpa på ÖoB numera om någon är sugen på bra kläder för att hålla sig varm vid relativt stillasittande aktiviteter på vintern.
Går utmärkt att klä sig, men visst är det lite klurigt att komma underfund med det. Framförallt ansiktet är svårt, man vill ju kunna andas och se men ändå slippa förfrysa något. Neoprenmask, polarbuff, glasögon, frottéhuva... och så nästan alltid ett stopp efter tvåhundra meter för att rätta till det som läcker in kalluft. Fötter och händer är naturligtvis också svåra. Lager på lager...
Lagom kul då man klätt på sig för att köra landsväg och så blir det ut i skogen och köra djupsnö backe upp och backe ner...
Här uppe är det bara skoter som gäller så här års
Icket då! Jag var däruppe och körde så här års förra året, och hade skitkul. Inte en skoter så långt man kunde se!
Vid Trängslet eller i byn??
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |