stringbikini
Medlem
Någon som har koll på eller rent av har hyrt hoj i kroatien/bosnien? Eller kanske vet någon man kan kontakta? planen är att hyra en hoj där under nästa sommar i drygt 2 veckor.
Jag kan inte hjälpa dig mer än att, kör lungt som tusan. De är galna i de landet och jag bevittnade en mc-olycka där nu i somras.
Jag tycker först och främst det är rätt stor skillnad dessa länder emellan.
Kroatien är modernt och "turistiskt", medan Bosnien (utanför storstäderna) är som Sverige för hundra år sen, typ.
Inga turister alls.
Jo, lite inhemska...
Kroatien har jag mer eller mindre bara passerat några gånger, men Bosnien har jag kört en del i och visst är det en annan körstil, men så himla "illa" tycker jag inte det är så att man skall avstå!
Att köra i skymning och mörker bör man dock undvika, det finns MÅNGA fordon där utan vare sig belysning eller reflexer.
I Kroatien har jag sett lite företag som hyr ut motorcyklar, atv, utv mm... men i Bosnien har jag inte sett något sådant alls.
För några år sedan fanns inte ens företag som sålde motorcyklar värda namnet där, men nu i somras såg jag både Yamaha och något till!
På vägarna ser man dock rätt sällan motorcyklar, ibland kommer det nån R1:a med hjälmlös tuffing på, men annars är det Kymco, Lifan mm... 200 kubik.
Bosnien är ju inte med i EU så om du hyr i Kroatien, kolla så du får köra i Bosnien!
För Bosnien rekommenderar jag verkligen!
Har kört mycket på hela Balkan och tycker inte att det är några större problem, Bosnien på helgerna är möjligtvis lite mer spännande så det verkar vara många som bara kör till kyrkan på söndagen och då glömt bort att man kan behöva hålla avstånd Håll koll i backspegeln. Kroatien funkar bra och det brukar gå att hyra på de flesta större semesterorter, ta dock med egen hjälm. Lyckade tjata till mig två integralhjälmar första gången, han tyckte jag skulle åka med en öppen skoterhjälm om jag nödvändigtvis behövde nån.
Jag tycker först och främst det är rätt stor skillnad dessa länder emellan.
Kroatien är modernt och "turistiskt", medan Bosnien (utanför storstäderna) är som Sverige för hundra år sen, typ.
Inga turister alls.
Jo, lite inhemska...
Kroatien har jag mer eller mindre bara passerat några gånger, men Bosnien har jag kört en del i och visst är det en annan körstil, men så himla "illa" tycker jag inte det är så att man skall avstå!
Att köra i skymning och mörker bör man dock undvika, det finns MÅNGA fordon där utan vare sig belysning eller reflexer.
I Kroatien har jag sett lite företag som hyr ut motorcyklar, atv, utv mm... men i Bosnien har jag inte sett något sådant alls.
För några år sedan fanns inte ens företag som sålde motorcyklar värda namnet där, men nu i somras såg jag både Yamaha och något till!
På vägarna ser man dock rätt sällan motorcyklar, ibland kommer det nån R1:a med hjälmlös tuffing på, men annars är det Kymco, Lifan mm... 200 kubik.
Bosnien är ju inte med i EU så om du hyr i Kroatien, kolla så du får köra i Bosnien!
För Bosnien rekommenderar jag verkligen!
kör ner till bosnien varje sommar stör mig på kanske 5 bilförare sen kommer man hem till sverige så vill man strypa 20 stycken inom loppet av 10 minuter visst folk kör fortare och farligare där nere men fan så mycket skönare körstil där nere än här i sverige där bertil ligger och blockererar vänsterfilen på motorvägen för han kör minsann i 111 km/h och ska göra det i 20 mil till.
Någon som har koll på eller rent av har hyrt hoj i kroatien/bosnien? Eller kanske vet någon man kan kontakta? planen är att hyra en hoj där under nästa sommar i drygt 2 veckor.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|