Mc vs bil..... 0-1

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Zee skrev:
Ja, allt kan hända i trafiken. Då kanske vi ska lägga upp bilder på hojar som mosas av vänstersvängande, trafikanter som inte ser sig för vid övergångsställen och krossas, hojjar som svänger av vägen och far rakt in i träd osv osv osv.

Jättebra idé! :näsblod

Dessutom gillar jag att ni som startar sånna trådar hjälper de som har filmklippen på deras sajt så vi drar in lite annonspengar åt dem också. I like.

Och vi som inte ställer upp på detta kan ju välja "att inte se den". Ingen "tvingar" ju oss, jag menar det fanns ju en klar beskrivning på vad länken pekade på. :tummenupp
Jösses!!! Välkommen till det verkliga livet.... Så går det till här ute.... Hur ska du reagera om du kommer till en allvarlig olycka?? .... Om du tycker det är jobbigt att se detta....
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Det är faktiskt ganska nyttigt att få se lite mc-olyckor ibland, får en att tänka till lite extra.

Vad tror ni mest minskar antalet omkomna mc-förare: Ghostriderfilmer eller sån't här...

Sitter man sen och ser filmen för att gotta sig i nån annans olycka, då är man lite :kocko

/Pajje
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
MC VS Bil 0-2

Med risk för att bli hängd...
Vet inte om det är en dödsolycka eller inte, så Ni som misstänker att filmsnutten KAN innehålla det bör EJ titta.
Gör NI det ändå tar jag inget som helst ansvar för Era illamåenden, sömnbrister eller dyl.

Here we go;
http://www.dumpalink.com/media/1133520808/Bike_Gets_Owned_By_A_Car
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Zee skrev:
Ja, allt kan hända i trafiken. Då kanske vi ska lägga upp bilder på hojar som mosas av vänstersvängande, trafikanter som inte ser sig för vid övergångsställen och krossas, hojjar som svänger av vägen och far rakt in i träd osv osv osv.

Jättebra idé! :näsblod

Dessutom gillar jag att ni som startar sånna trådar hjälper de som har filmklippen på deras sajt så vi drar in lite annonspengar åt dem också. I like.

Och vi som inte ställer upp på detta kan ju välja "att inte se den". Ingen "tvingar" ju oss, jag menar det fanns ju en klar beskrivning på vad länken pekade på. :tummenupp

Det finns redan en tråd med kraschbilder!

Jag tycker såna här filmer är "bra", precis som många tycker i tråden. Det kanske får någon att tänka till, man är INTE odödlig på en hoj, men det är lätt att glida med i sannolikhetsinlärningen, till slut tänjer man på gränserna tills man plötsligt agerar kylarprydnad på en kombi med barnfamilj i.
Och inget skitsnack nu om att allt är farligt å ska man vara säker så ska man sitta hemma å glo! :ajjabajja
 

henki

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Skrotad
Var det där japanska? Isåfall kanske någon här inne kan försöka översätta lite av va de sa för nåt.
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Unidoc skrev:
När vi ändå är inne på olyckslinjen så hittade jag denna idag...
http://www.break.com/articles/cnncarcrash.html?t=4399
Verkade som han klarade sig,men vilken smäll det var och utan hjälm osv...
Ett tips är att titta bakåt innan man ska byta fil :3freak
Japp.... Det där kan man inte beskylla bilföraren för direkt....
Han svänger ju höger direkt från ytterfil utan att kolla bakåt...
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Blanco skrev:
Jösses!!! Välkommen till det verkliga livet.... Så går det till här ute.... Hur ska du reagera om du kommer till en allvarlig olycka?? .... Om du tycker det är jobbigt att se detta....


Men för helvet, har jag sagt att jag "reagerade" eller tog illa vid mig? Vad är du för en barnrumpa? Det är principen jag tycker är helt åt ******. VAD för lärdom ska vi dra av filmen du la upp? Att se sig för? Att inte korsa vägar? Tycker ni verkligen ett forum som ser till sporthojars(-ares) intressen ska länka till kommersiella sidor med videoklipp på dödsolyckor?

Ärligt talat tycker jag att sånt borde tas bort från siten direkt, Swedie. Detta är väl endå lite för grovt, även med detta forumet mätt? Rannsaka er själva lite. Osmakligt och respektlöst mot killen på filmen, oavsett om det inte skedde i denna världsdelen.

Men det är ju min åsikt. Mina 5 cent. Jag böjer mig för de regler som sätts upp för alla.

(Nu tog jag inte detta via PM eftersom alla ska få ta del av hur attityden är för sånt här.)
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Zee skrev:
Men för helvet, har jag sagt att jag "reagerade" eller tog illa vid mig? Vad är du för en barnrumpa? Det är principen jag tycker är helt åt ******. VAD för lärdom ska vi dra av filmen du la upp? Att se sig för? Att inte korsa vägar? Tycker ni verkligen ett forum som ser till sporthojars(-ares) intressen ska länka till kommersiella sidor med videoklipp på dödsolyckor?

Ärligt talat tycker jag att sånt borde tas bort från siten direkt, Swedie. Detta är väl endå lite för grovt, även med detta forumet mätt? Rannsaka er själva lite. Osmakligt och respektlöst mot killen på filmen, oavsett om det inte skedde i denna världsdelen.

Men det är ju min åsikt. Mina 5 cent. Jag böjer mig för de regler som sätts upp för alla.

(Nu tog jag inte detta via PM eftersom alla ska få ta del av hur attityden är för sånt här.)
Brusa inte upp nu, gubben :pannkyss Du tror inte att killen i filmen vill att andra ska ta lärdom eller? Skulle jag förolyckas på någe vis så får andra gärna se det.... För att kanske få sig en tankeställare....
 
Last edited:

Trance_up

Guest
Blanco skrev:
Om du menar den sista filmsnutten, så ser man att bilen försöker vejja i sista stund...
Aja, skit samma. Det gick inget vidare för mc-föraren i alla fall...
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Blanco skrev:
Du tror inte att killen i filmen vill att andra ska ta lärdom eller?


Är du på allvar?! VAD ska vi lära oss av den filmen? Att se oss för? Att inte korsa vägar?

Brukar inte du se dig för när du kör hoj? Grabben tabba sig och det kostade honom livet. That's life. Jag tror inte du ser dig mer för för att du ser en motorcyklist bli ihjälkörd hörru!

Brusa upp? Jag brusar inte upp lätt och det finns många moppefucko här på forumet men jag blir arg när jag ser hur lite endel människor tänker sig för. Är det verkligen bara jag som tycker att en gräns är passerad här? Verkligen? (Väntar på någon som ska självutnämna sig idiot och svara kort med ett "ja").
 
Last edited:

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Zee skrev:
Är du på allvar?! VAD ska vi lära oss av den filmen? Att se oss för? Att inte korsa vägar?
Man kan lära sig att kolla så att kusten är klar innan man kör.
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Zee skrev:
Är du på allvar?! VAD ska vi lära oss av den filmen? Att se oss för? Att inte korsa vägar?

Vi ska lära oss att vara snälla o rara mot våra medmänniskor, för i morgon kan vi hamna på andra sidan....
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
Lobo Gixxer skrev:
Med risk för att bli hängd...
Vet inte om det är en dödsolycka eller inte, så Ni som misstänker att filmsnutten KAN innehålla det bör EJ titta.
Gör NI det ändå tar jag inget som helst ansvar för Era illamåenden, sömnbrister eller dyl.

Here we go;
http://www.dumpalink.com/media/1133520808/Bike_Gets_Owned_By_A_Car

fy fan, ett praktexempel på hur många idioter beter sig i trafiken... snackar inte om hojen eller bilen utan alla jävla puckon som bara cruisar förbi.. tex pickupen som stannar för att kolla på olyckan men sen bara rullar vidare (följd av massa bilar som suttit på första parkett til MC-förar-flyguppvisningen), IDIOTER! solklart att ställa sig med varningsblinkers och skydda dom skadade tex eller iallafall kolla så folk lever tills ordentlig hjälp kommer :mad: har råkat ut för dte själv och man blir ju så jävla förbannad på sånt folk!!!

sen tycker jag inte dte är fel att posta sånnahär filmer bara man skriver vad dom innehåller, kan vara mkt lärorikt och många får sig säkerligen en behövlig tankeställare.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top