MC vs. Bil. LÄSVÄRT!!!

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
-
Vad spelar det för roll, jag skulle hellre vilja köra runt i Lamban, M3an eller Porschen även om bilarna gick 20sek segare så väljer man nog bilen.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Det spelar stor roll, det har alltid snackats om hur hojar visserligen drar bilarna just rakt fram så kommer dräporden "men när det svänger har hojarna ingen chans", här och på fler test ser vi att de har de visst det.
 

concreate

Börjar bli varm....
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Hornet 900 & motionscykel ,KTM 520 EXC finns numera i södra sverige.
JAJAJAJAJAJAJA :mad:

Så fort man hittar något nytt så blir man påhoppad och idiotförklarad :kocko
Men nu är det ju så att jag int kan ALLA trådar på sporthoj. Det finns säkert fler med mig som tex inte läst just denna artikel innan, så låt oss få göra det också :gnissla
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
concreate skrev:
JAJAJAJAJAJAJA :mad:

Så fort man hittar något nytt så blir man påhoppad och idiotförklarad :kocko
Men nu är det ju så att jag int kan ALLA trådar på sporthoj. Det finns säkert fler med mig som tex inte läst just denna artikel innan, så låt oss få göra det också :gnissla

Jajaa puss
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ta inte illa upp,
men det finns en sökfunktion och om man använder den så slipper man publicera dublett-trådar av saker som har varit uppe förr.

Personligen så orkar jag tex. inte med fler trådar om tjejen som kör hoj i Tjernobyltrakten.
 

concreate

Börjar bli varm....
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Hornet 900 & motionscykel ,KTM 520 EXC finns numera i södra sverige.
Då skulle man ju nästan kunna stänga ner forumet för nya frågor eftersom de flesta problem, symtom, inställningar och däcksval redan debbaterats.. :confused: eller????
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
concreate skrev:
Då skulle man ju nästan kunna stänga ner forumet för nya frågor eftersom de flesta problem, symtom, inställningar och däcksval redan debbaterats.. :confused: eller????
Nej, att stänga ned det hela vore väl att ta i.

Men vill du veta varför tex. en Rettas oljelampa börjar lysa i tid och otid så bör du först använda sökfunktionen och kolla ifall någon redan har tagit upp den frågan och fått ett vettigt svar på den.

Varför..Jo, därför att skall vi hela tiden diskutera samma saker om och om igen så drunknar den nya information som är intressant i flödet av ointressanta repetioner.
Samt att ifall någon har svarat på frågan redan en eller två gånger så kanske han inte orkar svara en tredje gång.

Se det här forumet som en stor databas där du hämtar den information du behöver/vill ha.
I den databasen fyller alla på med nya data och inte bara repetioner på gammal data.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag förstår och håller med klag-guy helt och hållet. Däremot så hade t.ex jag missat det intressanta reportaget om inte betong-killen lagt upp den igen till vissas förtret...

Har man en fråga eller undrar över når så är det natuligtvis så att man söker efter informationen (läs: borde söka). Den här typen av trådar är lixom (hoppas du håller med) svårare att söka helt spontant efter. Du anar inte hur många gånger frågan om vilken motard man ska ha dykt upp i SM-forumet... Jag har iaf slutat svara på de frågorna!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Supermoto skrev:
Den här typen av trådar är lixom (hoppas du håller med) svårare att söka helt spontant efter. Du anar inte hur många gånger frågan om vilken motard man ska ha dykt upp i SM-forumet... Jag har iaf slutat svara på de frågorna!
Det kan jag hålla med om.

Vilken motard tycker du förresten att jag bör välja ? :hihi
 

concreate

Börjar bli varm....
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Hornet 900 & motionscykel ,KTM 520 EXC finns numera i södra sverige.
Supermoto skrev:
Jag förstår och håller med klag-guy helt och hållet. Däremot så hade t.ex jag missat det intressanta reportaget om inte betong-killen lagt upp den igen till vissas förtret...

Har man en fråga eller undrar över når så är det natuligtvis så att man söker efter informationen (läs: borde söka). Den här typen av trådar är lixom (hoppas du håller med) svårare att söka helt spontant efter. Du anar inte hur många gånger frågan om vilken motard man ska ha dykt upp i SM-forumet... Jag har iaf slutat svara på de frågorna!

Så sant :tummenupp jag håller med till 100%. Ibland blir man ju mörkrädd när man ser vad folk undrar över. Det verkar som om många ser sporthoj.com som en gud :Bugar och kan inte bilda sig en egen uppfattning, lösa ett problem etc. innan man rådfrågat guden!! :3freak

Men som sagt, det är svårt att söka på länkar etc. i arkivet. Oftast får man dom på mailen. Jag tror sällan folk lyfter upp gamla trådar ur arkivet till ytan, något omformulerade om och om igen.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
WEEEEHHOOOOOOO
Alla verkar vara överens :confused: :banana :D :tummenupp


Silwer skrev:
Han har ledsnat på den frågan så jag svarar.
Du ska välja en KTM 600 LC4 från 88-89 så har du att göra sen.
Fast ska vi gå så långt tillbaka som juraperioden så skulle jag vilja rekomendera urmodern till ALLA husaberg/KTM. Husabergs FE501 -89 :Bugar *letar febrilt efter bild, återkommer*

*klar* -> se och njut...
 

Bifogat

  • FE501-89.jpg
    FE501-89.jpg
    57.3 KB · Visningar: 44
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top