Rasorblade
Ny medlem
Någon som vet något om denna olyckan?
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.443232-mc-forare-dog-i-singelolycka
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.443232-mc-forare-dog-i-singelolycka
Vet inte vem det är, men den kurvan är snorhal när det är blött och jag tror nog att den är feldoserad dessutom.
Tyvärr så är den ju rätt inbjudande i sin 360-graders sväng.
Behövs inte mycket för att åka av där. Har en arbetskamrat som totalkvaddade sin bil, när vi skulle ut på en fredagslunch. Bakvagnen släppte, for in i räcket och snurrade runt och hamnade sedan i höger väggren/bergvägg med knäckt bakaxel och mosad front.
Till råga på allt så brukar det ju inte vara ovanligt med diesel spill från bussarna.
För er som inte vet så är det kurvan som går under Älvsborgs bron in mot stan,jag åkte ochså förbi där i morse vid 06.40 då var ambulancerna fortfarande kvar.Riktigt tråkigt att det blev en sån utgång på den olyckan!Den kurvan är feldoserad och lägger du omkull hojen där så kanar du in i räcket och det var precis det som hade hänt,det var inte kallt men det kan väl ha varit fuktigt på backen.Usch,tragiskt!Det borde vara lag på airfence!!!
Jag fattar inte varför dom inte gör något åt den kurvan. Polaren har dött där. Det ALLTID skort kring räcket efter bilar och motor som krashat. Min kollega dog nästan för ca 5 år sedan klarade sig precis men fått men för livet.
Det minsta dom kan göra är att sätta upp en varningskyllt.
Det var min Lille bror Anders . Han körde ihjäl sig på motorcyckel där kl 06.32 dog direk(vattenplanade)in i räcket .En mycket tung dag och tid för oss han blev bara 30 år.han hadde hela livet framförsig var mycket motorsport intresserad han var även snickare och Dyckinstruktör och hadde en fin tjej många syskon och syskon barn som sörjer "Anders du fattas oss"
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|