MCdödsolycka på Älvsborgbron.

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
åter igen gubbar och gummor..! TA DET LUGNT nu i kallare/blötare tider..

sjukt mycket skit som händer nu.. Får ont i hjärtat varje gång man läser om nån olycka

Last edited:

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
Vet inte vem det är, men den kurvan är snorhal när det är blött och jag tror nog att den är feldoserad dessutom.
Tyvärr så är den ju rätt inbjudande i sin 360-graders sväng.

Behövs inte mycket för att åka av där. Har en arbetskamrat som totalkvaddade sin bil, när vi skulle ut på en fredagslunch. Bakvagnen släppte, for in i räcket och snurrade runt och hamnade sedan i höger väggren/bergvägg med knäckt bakaxel och mosad front.

Till råga på allt så brukar det ju inte vara ovanligt med diesel spill från bussarna.

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
En polare såg hojen där imorse, var tydligen inge vacker :(

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Bor precis mitt emot, tycker kurvan är urkul även om det släppt någon gång i torrt varmt väder. Fyfanken vad man tänker efter..rätt in i stålräcket blir det.

V:I:F!!

mcdekalen

mcdekalen
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
08 fiddy 150cc
Vet inte vem det är, men den kurvan är snorhal när det är blött och jag tror nog att den är feldoserad dessutom.
Tyvärr så är den ju rätt inbjudande i sin 360-graders sväng.

Behövs inte mycket för att åka av där. Har en arbetskamrat som totalkvaddade sin bil, när vi skulle ut på en fredagslunch. Bakvagnen släppte, for in i räcket och snurrade runt och hamnade sedan i höger väggren/bergvägg med knäckt bakaxel och mosad front.

Till råga på allt så brukar det ju inte vara ovanligt med diesel spill från bussarna.

För er som inte vet så är det kurvan som går under Älvsborgs bron in mot stan,jag åkte ochså förbi där i morse vid 06.40 då var ambulancerna fortfarande kvar.Riktigt tråkigt att det blev en sån utgång på den olyckan!Den kurvan är feldoserad och lägger du omkull hojen där så kanar du in i räcket och det var precis det som hade hänt,det var inte kallt men det kan väl ha varit fuktigt på backen.Usch,tragiskt!Det borde vara lag på airfence!!!

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
2xR1
För er som inte vet så är det kurvan som går under Älvsborgs bron in mot stan,jag åkte ochså förbi där i morse vid 06.40 då var ambulancerna fortfarande kvar.Riktigt tråkigt att det blev en sån utgång på den olyckan!Den kurvan är feldoserad och lägger du omkull hojen där så kanar du in i räcket och det var precis det som hade hänt,det var inte kallt men det kan väl ha varit fuktigt på backen.Usch,tragiskt!Det borde vara lag på airfence!!!

Precis där under skedde en olycka för cirka 2årsen i samma sväng. Tragiskt :( :rolleyes:

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Vit supermoppe
Tror det är samma kurva som en bekant kraschade i och precis överlevde för 5 till 6 år sedan. den svängen har vad jag vet varit ett problem i flera år.

Tråkigt att sånt här händer.

martin77

Medlem
Gick med
5 Oct 2005
Hoj
såld men letar ny som bäst...
Som jag skrev i den andra tråden ang detta: Min tjej var först på plats bilen efter henne stannade och hjälpte till. Troligtvis din polare då Mcdekalen.

Föraren var död när ambulansen kom dit. Hon fick ett samtal från polisen i Måndags med andra ord tre dagar efter och föraren var ännu då inte identifierad och det var en stulen hoj.

Har egentligen ingen anledning att sitta här och skriva om det men kanske kan få slut på de vanliga spekulationerna och egna påhitt om vad som hänt.

Det är den andra olyckan med dödlig utgång där och får hoppas att det var den sista... med stulen hoj eller ej...

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Kombinationen krasch och stulen hoj är tyvärr inte ovanlig. Det ju inte troligt att föraren har mc-kort. Är man oerfaren så är det lätt att behandla motorcyckeln som en moppe med tråkigheter som följd.

Det räcker med att föraren får "panik" o bromsar omkull eller låser blicken på fel ställe så är olyckan ett faktum.

Mx_Josef

Wild west
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
Cbr600 och ch racing!
Jag fattar inte varför dom inte gör något åt den kurvan. Polaren har dött där. Det ALLTID skort kring räcket efter bilar och motor som krashat. Min kollega dog nästan för ca 5 år sedan klarade sig precis men fått men för livet.

Det minsta dom kan göra är att sätta upp en varningskyllt.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Jag fattar inte varför dom inte gör något åt den kurvan. Polaren har dött där. Det ALLTID skort kring räcket efter bilar och motor som krashat. Min kollega dog nästan för ca 5 år sedan klarade sig precis men fått men för livet.

Det minsta dom kan göra är att sätta upp en varningskyllt.

Tror det sitter varningsskyltar med hastighetsrekommendation. Allla skarpa kurvor runt dom stora trafiklederna i hamn o industriområdena är riskabla när det är regnar. Eftersom det är vanligt med lite dieselspill från den tunga trafiken i dessa kurvor.

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Har för mig de sitter en skylt om vältrisk. Bara de säger ju en hel del om kurvan. Som nån annan sa, att den e feldoserad.

Tycker däremot att de tråkigt att vi ska diskutera väglag o snickarbyxor i den här tråden.

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Sluta gnäll nu!
Oavsett allt annat som framkommigt här så är det, i singelolyckor, det egna omdömet som brister vilket vi alla borde ta till oss.
Trist för killens nära och de inblandade i räddningsarbetet så för deras skull kan vi väl hålla gnabbet för oss själva i denna tråden.

Andestorasyster

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
2010Harley-Davidson XL 1200 X FortyEight -10.
Det var min Lille bror Anders . Han körde ihjäl sig på motorcyckel där kl 06.32 dog direk(vattenplanade)in i räcket .En mycket tung dag och tid för oss han blev bara 30 år.han hadde hela livet framförsig var mycket motorsport intresserad han var även snickare och Dyckinstruktör och hadde en fin tjej många syskon och syskon barn som sörjer "Anders du fattas oss"

Last edited:

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Det var min Lille bror Anders . Han körde ihjäl sig på motorcyckel där kl 06.32 dog direk(vattenplanade)in i räcket .En mycket tung dag och tid för oss han blev bara 30 år.han hadde hela livet framförsig var mycket motorsport intresserad han var även snickare och Dyckinstruktör och hadde en fin tjej många syskon och syskon barn som sörjer "Anders du fattas oss"

Vi på sporthoj är hemskt ledsna för det som inträffat.
Vila i fred Anders. :(

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...