MCK Vilse - Nationaldagsrundan 2009

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vår trädgård är ju inte stor :va och sen tar huset upp största delen. :)

Till alla;
istället för att vara arga/besvikna/ledsna för att MCK Vilse gör sin sista runda, var glada istället för alla rundor som körts under dess 5 år, att någon (läs Maverick, WW, JKay, PGH, Cel mfl ) har orkat rodda detta så länge som de har. Ni är bäst grabbar! :krama
Speciellt jag!! :hoppa:Rockbanan:2cool

:banana I am the one and only, Nobody I'd rather be, I am the one and only, You can't take that away from me :banana

[YOUTUBE-ID]i1en9g9UrOE[/YOUTUBE-ID]

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det tar som sagt lite tid... och nu känns det som om det är dags för andra att ta över rollen som fixare. Det känns som om vi har ett "krav" på oss att fixa nåt varje år och då är det inte lika skoj.

Jag förstår vad du menar Maverick. Det är naturligvis tråkigt för oss som precis upptäckt de här härliga tillställningarna men jag har själv varit ideellt engagerad i en förening under många år och drog alltid det tyngsta lasset.

Det sliter mer än man tror när det börjar kännas som ett tvång.
Så är det inte kul längre eller på annat sätt inte känns givande längre ska man sluta. Det finns faktiskt andra som kan ta över även om man inte först tror det :)
Det kanske inte blir "lika bra" i början när någon ny tar över men det är helt ok. Bara någon tycker det är kul att fixa.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag förstår vad du menar Maverick. Det är naturligvis tråkigt för oss som precis upptäckt de här härliga tillställningarna men jag har själv varit ideellt engagerad i en förening under många år och drog alltid det tyngsta lasset.

Det sliter mer än man tror när det börjar kännas som ett tvång.
Så är det inte kul längre eller på annat sätt inte känns givande längre ska man sluta. Det finns faktiskt andra som kan ta över även om man inte först tror det :)
Det kanske inte blir "lika bra" i början när någon ny tar över men det är helt ok. Bara någon tycker det är kul att fixa.
Det blir kanske inte lika bra utan t.o.m bättre.
Det är så lätt att hamna i gamla hjulspår även om vi har försökt variera oss för att inte trötta ut oss själv och deltagarna. Nytt folk innebär oftast nya idéer och då kan man behålla det gamla som var bra och komplettera med det nya.

Tänk om "nån" tar fixar en runda som denna:

Start vid en mack i Skåne vid 14- tiden en lördageftermiddag i sommartid.
En runda på kringelikrokväg som dras genom natursköna ställen och på vägar med kurviga fina former! :tuttar
Avslutning i Ystad på beachen där "någon" ordnat med att partytält, en trubadur som lirar covers och en kock som står och grillar spädgris. Mat, beachvolleyboll och bad i sommarnatten. Fifan, jag skulle anmäla mig direkt!

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Sista rundan ever! :(

Dessa körningarna ser man ju alltid fram emot! But all good things do come to an end, so let's make this the best ever aswell! :yoparty

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Kawa Z750s, MT-01 och Suzuki GSX1400
Det blir kanske inte lika bra utan t.o.m bättre.
Det är så lätt att hamna i gamla hjulspår även om vi har försökt variera oss för att inte trötta ut oss själv och deltagarna. Nytt folk innebär oftast nya idéer och då kan man behålla det gamla som var bra och komplettera med det nya.

Tänk om "nån" tar fixar en runda som denna:

Start vid en mack i Skåne vid 14- tiden en lördageftermiddag i sommartid.
En runda på kringelikrokväg som dras genom natursköna ställen och på vägar med kurviga fina former! :tuttar
Avslutning i Ystad på beachen där "någon" ordnat med att partytält, en trubadur som lirar covers och en kock som står och grillar spädgris. Mat, beachvolleyboll och bad i sommarnatten. Fifan, jag skulle anmäla mig direkt!

Om nån roddar rundan så ska jag se till att grisen är på grillen i Ystad :krama eller kanske ännu bättre.... fårtestikel.....:yoparty

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men... Inte sista rundan väl??...:( Nu blev jag ledsen... :gråta

Jag förstår er dock, det lär ju ta en helsikes tid att styra upp något sånt här... Och likaså förstår jag att det roliga lätt försvinner om det går från frivilligt till krav... Men ändå, ni får inte bara sluta såhär!:gråta Ni fixar ju de bästa rundorna och de trevligaste hojsammankomsterna ever, då får man inte bara lägga av!:( Snälla?

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Men... Inte sista rundan väl??...:( Nu blev jag ledsen... :gråta

Jag förstår er dock, det lär ju ta en helsikes tid att styra upp något sånt här... Och likaså förstår jag att det roliga lätt försvinner om det går från frivilligt till krav... Men ändå, ni får inte bara sluta såhär!:gråta Ni fixar ju de bästa rundorna och de trevligaste hojsammankomsterna ever, då får man inte bara lägga av!:( Snälla?
Sluta tvinga.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...