Du har ju stor moppe nuHöppahöppa, det får iallafall se till att finnas någon långsam grupp! Var ska jag annars bli av??
Du har ju stor moppe nuHöppahöppa, det får iallafall se till att finnas någon långsam grupp! Var ska jag annars bli av??
Du har ju stor moppe nu
Ut å öva då, är ju fortfarande ljust!Stor moppe innebär inte nödvändigtvis att man är snabb Som jag brukar säga, jag kan bevisligen köra hojen så pass bra att vägverket låter mig öva vidare på egen hand, men jag är knappast någon rossi... Tror nog att ett mer långsamt tempo passar mig bättre
Ut å öva då, är ju fortfarande ljust!
Du menar mig? Nytt kan man väl inte säga direkt då jag ägt hojen sen jag tog körkortet, men nu har jag ju äntligen fått igång den, min älskade RD, så den här gången blir det tvåtaktsrök för hela slanten! Jag kommer dock fortfarande lägga mig i en långsam grupp eftersom jag som sagt inte är någon rossi
Är RD:en fulleffektare då eller är den också strypt till mellanklass hoj?
Se till att tanka tvåtaktsolja innan rundan. Jag känner en som har en RD 350, han säger att den drar en del olja ändå.
Vaddå för stunt ? har den muskler nog att gå upp på bakhjulet, eller är det mest stoppies du gör ?
Jag kan tyvärr inte följa med 6 juni
Är på Sweden Rock
Så jag är inte så körduglig då
Om du vill så, ja tack, gärna!
Regad som mellanklasshoj, men sen dess har jag bytt förgasare (strypningen satt i originalen) och haft mig lite så den är nog närmare fulleffekt ändå.
Gör dock inte så stor skillnad om jag ska vara ärlig, den accar lite bättre nu än när den var strypt men topphastigheten är ungefär densamma.
Du e såå aoutlaww!!!11
Tja, orkar den varva ur på högsta växeln även i strypt utförande så är det klart att det inte blir mer toppfart bara för att du ökar effekten. Men med en utväxling där den orkar varva ur strypt till mellanklass så borde väl skillnaden i acc vara ganska stor i fulleffektsutförande? Rör det inte sig om runt dubbelt så många ponnys?
Och nej, skillnaden är inte så stor. 34 kw original tror jag att den var på och strypningen tog ner det till 25
Hmm, googlade lite och hittade denna sida:
Yamaha RD 350
Där står det:
Power: 63.00 HP (46.0 kW)) @ 9000 RPM
25kW ska vara ca 34hp, så då är ju 63 en ganska stor skillnad, inte en dubblering, men ganska nära.
Eller det finns kanske olika modeller av 350:n ?
Att gå från 25 kW / 34 hp till 34 kW / 46 hp är ju mindre skillnad, men borde väl märkas ändå, åtminstone om man är van med det mindre och 'helt plötsligt' får mer? Fast sen vänjer man väl sig ganska snabbt...
Och jag berättade inte sanningen för att verka outlaw, du frågade och jag svarade sanningsenligt eftersom jag tänkte att det kanske kunde vara relevant för den poäng du skulle komma att göra
Tvåtakt accar bra helt enkelt
Edit: här är lite olika fakta om de olika RD350-modellerna
http://rd350lc.net/pagePOWER.htm
Min är som sagt en 82:a.
Outlaw kommentaren (felstavad och följd av 'massa' ettor dessutom) var mest på skämt.
och vilken poäng förväntade du dig att jag skulle göra?
Kanske denna...
Att med RD:n som iaf har lite mer effekt än din förra hoj och som borde vara lite mer kurvvänlig så borde du ha lättare att hänga med på NDR
(Om nu inte alla kör tokfort, men då hänger nog inte jag heller med).
Men en 4-takt med motsvarande effekt/viktförhållande borde väl acca lika bra?
Är väl i så fall mest att fyrtaktaren antagligen har större motorvolym?
och att tvåtaktaren kan classic försäkras.
Juste att de har med effektkurvor också, man ser att 63hp modellen har lite jämnare kurva än 47hp modellen också.
Jaja, jag har inte tänkt att köpa en, men kul med lite udda hojar också.
Det blir naturligtvis ingen runda om det regnar och då står inte restaurangen och lagar en massa förbeställd mat och då är ingen skyldig någon några pengar. Detta är väl en fair deal?För Skånevårturen skrevs bl.a. detta:
Jag antar att det samma gäller här?
inkl. matbeställningar? Blir det kasst väder och rundan blir inställd så behöver man inte betala för maten heller? Eller blir det att antingen tar matstället betalt oavsett om vi kommer eller så festar Maverick upp pengarna då?
Nu är det ju inte nån tävling och det är inte bara ett nöje att ha 200+ deltagare, det innebär lite extra jobb. Sen är det ju bra att JKay är bra på nåt också...Du får nog locka med en ännu bättre dans som pausunderhållning denna runda om du ska slå JKay's SVT-09 rekord.
Done!Dammar du in mig på en kylling och stegta tållor?
Klart vi ordnar en långsam grupp!Höppahöppa, det får iallafall se till att finnas någon långsam grupp! Var ska jag annars bli av??
Gulle dig!!kan jag göra. var lugnt o skönt där ju =)
Ni och alla andra är hjärtligt välkomna!Tjena!
Då anmäler man sig till detta jippo, ser vi fram emot.
Mvh // Gadde
Annars gillar jag idén med att jag festar upp alla pengarna!
You ain´t seen nothing yet...Skulle du verkligen klara av att axla det ansvaret??? Nu med 50+ anmälda. Skulle bli en hård kväll då.
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |