MCK Vilse Skånevårenturen™ -09 Redux

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Nu har jag varit ute och provåkt...som bakpååkare och därmed även om jag får följa med på rundan eller ej ...
Du lär ju alltid kunna skylla på att "nån annan" kört fel :D

Japp, då har man skrapat sina tår. Dock har jag alldeles för mycket kvar av de där envisa och hemska fegisränderna. Kan iofs bero på det att jag är en fegis. :S
Lite BKK knix på Lockarps gokartbana kanske?! :rolleyes:

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Det va ju helvete vad denna börn ska följa mig i evigheter! :mad: Jävla -wanted- som startade skiten. :mad:

Snygg börn Krick! Men det där var inte klimatsmart alls. Jävla miljöplågare! :mad:

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Om man ska ge sig ner från LKPG o vara med, är det någon man kan samåka med för att slippa nöta nästan 50 mil ensam?! // Mencken

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Plats nr 19. är numera ledig, om nån vill hugga den.
Jag får tyvärr hoppa av SVT pga arbetsskada. :gråta
Dessutom är ev. min nyinköpta Ninja till salu.
Kan ju ändå inte köra hoj alls i år & är synd om min fina gröna älskling ska stå & samla damm i garaget. :(

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det va ju helvete vad denna börn ska följa mig i evigheter! :mad: Jävla -wanted- som startade skiten. :mad:

Snygg börn Krick! Men det där var inte klimatsmart alls. Jävla miljöplågare! :mad:
And here´s to Johnny!!
Mohahahahahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaa!
:hojbusa [YOUTUBE-ID]yjMsOAtQeD0[/YOUTUBE-ID]

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Går bra eller?...

Go morgon alla!

Efter en helg fylld med glädje, fingerkyla, svåra utmaningar och knixiga kurvor tillsammans med många vänner är det ingen fröjd att läsa dagens tidning :brinnerup
Två omkomna och flera skadadeär inte precis kul läsning efter en så fin helg och när vi alla längtar till vårt event om två veckor. :(

Mtp min helgs aktivitet och lärdomen därifrån, skulle jag bara vilja belysa vikten av att vara medveten om att vi är ringrostiga efter vinterdvalan. Jag har fått framhjul o bakhjulslåsning på bromsprov. Har gjort generalfelet att slå av på gasen i en kurva. Något som vid fel plats o tidpunkt kan få tråkiga följder. På hemvägen var jag o min kompis dessutom nära o parkera oss i släpet på bilen som körde framför då han stog på hejdaren vid ett möte. :näsblod

Med denna trevliga o lärorika helg i minnet, så skulle jag inför körningen be er om två saker.
1. Se över er hoj så den är nytvättad, har bra bromsar o däck.
2. Se över er själva.... Duscha, kör sedan ut på ett lämpligt ställe o gör lite bromsövningar... gärna ända till stopp. Tänk på blicken rakt fram, Knip om tanken o lätta lediga armar...

Mina tankar går nu till dem som ej får uppleva våren o sommaren, men i stundens allvar så skall vi inte glömma att säkerhet inte automatiskt betyder tråkig mckörning.

Nu skall jag klä på mig o köra till jobb... Köra mc rockar! :yoparty

Kram på er :krama

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Om man ska ge sig ner från LKPG o vara med, är det någon man kan samåka med för att slippa nöta nästan 50 mil ensam?! // Mencken

Nu ska jag vara lite tradig och rekomendera att du tar hojen på ett släp och kör ner. 50 mil innan turen känns i kroppen och så 25 mil på det och 50 mil hem. Det blir en jeffla massa mil på en dag ;) och kropp och knopp är inte på topp när du ska hem igen.

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Nu ska jag vara lite tradig och rekomendera att du tar hojen på ett släp och kör ner. 50 mil innan turen känns i kroppen och så 25 mil på det och 50 mil hem. Det blir en jeffla massa mil på en dag ;) och kropp och knopp är inte på topp när du ska hem igen.

Enligt eniro så är det "bara" 373,2 km mellan Linköping och Eslöv, bara så att ni vet. :glömdet

Men jag hade nog med kört med släp ner, eller varför inte göra det till en helhelg och köra ner på fredagen och hem söndagen?:tummenupp

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön

:rofl Hur många instruktionsvideos har det nu dykt upp totalt.:va Hur vore det att starta en samlingstråd för dessa videosar som är till dig??:gnissla
:yoparty

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87

Min bil drar man nog inga större släp med tyvärr samtidigt som tanken faktiskt var att dra ner fredag o hem tidigt söndag morgon eller lördag kväll efter ett par timmars knoppande beroende på omständigheterna... Ändå trist att köra motorväg ensam!:tummenupp

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Där va jag i går... hur kul som helst :tummenupp
Ja synd ni inte hade så fint väder som det var på lördagen. Det är en himla knixig bana... o man får verkligen tänka på spårvalet för att få flyt i körningen.

Då vet jag iag två som är avrostade inför körningen :tummenupp

Kördes det någon bromsövning alls igår :confused:

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ja synd ni inte hade så fint väder som det var på lördagen. Det är en himla knixig bana... o man får verkligen tänka på spårvalet för att få flyt i körningen.

Vafan? Är alla SMC instruktörer nu helt plötsligt eller var det BKK??

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Vafan? Är alla SMC instruktörer nu helt plötsligt eller var det BKK??

Om du tar en titt till vänster, där står det amatör. Tror du att en amatör som jag skulle vara SMC-intsruktör!? På lördagen tror jag att det var för instruktörer eller något liknande. På söndagen var det lite mer öppet. Upplagt som en BKK fast på liten bana (gocart). Därav namnet BKK Knix.

Får hoppas att jag inte hinner rosta till innan det. Ska hemåt under påsk, då blir det lite snölek med brädan.

Och den ägde man på med ABS. Inte svårt att bromsa med ABS i uppförsbacke. :hihi Synd bara att jag inte hann testa med en hand som en av instruktörerna tyckte jag skulle göra.

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr

Tackar:) ja jag tänkte inte på det:rodnar men det är så jäkla kul:D

Inskickat av Serbius
din burnout liknar nurnburg ring (nästan)

Jag försökte få det så likt som myligt

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection