Går bra eller?...
Go morgon alla!
Efter en helg fylld med glädje, fingerkyla, svåra utmaningar och knixiga kurvor tillsammans med många vänner är det ingen fröjd att läsa dagens tidning
Två omkomna och flera skadadeär inte precis kul läsning efter en så fin helg och när vi alla längtar till vårt event om två veckor.
Mtp min helgs aktivitet och lärdomen därifrån, skulle jag bara vilja belysa vikten av att vara medveten om att vi är ringrostiga efter vinterdvalan. Jag har fått framhjul o bakhjulslåsning på bromsprov. Har gjort generalfelet att slå av på gasen i en kurva. Något som vid fel plats o tidpunkt kan få tråkiga följder. På hemvägen var jag o min kompis dessutom nära o parkera oss i släpet på bilen som körde framför då han stog på hejdaren vid ett möte.
Med denna trevliga o lärorika helg i minnet, så skulle jag inför körningen be er om två saker.
1. Se över er hoj så den är nytvättad, har bra bromsar o däck.
2. Se över er själva.... Duscha, kör sedan ut på ett lämpligt ställe o gör lite bromsövningar... gärna ända till stopp. Tänk på blicken rakt fram, Knip om tanken o lätta lediga armar...
Mina tankar går nu till dem som ej får uppleva våren o sommaren, men i stundens allvar så skall vi inte glömma att säkerhet inte automatiskt betyder tråkig mckörning.
Nu skall jag klä på mig o köra till jobb... Köra mc rockar!
Kram på er