MCK Vilse Skånevårenturen™ -09 Redux

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Hypermotard 1100S
SKIT... på väg till eslöv fick man 250 kg av polarens xjr 1300 i ryggen, jag slungas över hojen samt kanar x antal meter över på motsatt körfält men jag klarar mig helt oskadd???, gick dock värre med polaren som bröt både det ena o andra, men han är dock vid gott mod.... shit happens minst sagt:(

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
SKIT... på väg till eslöv fick man 250 kg av polarens xjr 1300 i ryggen, jag slungas över hojen samt kanar x antal meter över på motsatt körfält men jag klarar mig helt oskadd???, gick dock värre med polaren som bröt både det ena o andra, men han är dock vid gott mod.... shit happens minst sagt:(

Så han bara körde på dig? :brinnerup

Det är detta som är piss med sånna här turer, det ska alltid finnas ett par vägpatrask med i kedjan....

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600

:brinnerup :brinnerup Hoppas att han repar sig snabbt.

Då har man bara 159 bilder att gå igenom från starten i Eslöv tar ju ingen tid alls :brinnerup :3freak

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jaja, det var väl en trevlig tur!:) Det lilla man var med vill säga, körde hem efter typ en tredjedel... Lyckades ju hamna i den långsamma sporthojsgruppen, och långsamt för en sporthoj är inte riktigt detsamma som för en customhoj...:gnissla Så för att inte dra ner tempot för de andra (vilket en del påpekat att jag gjorde) drog jag hem istället. Men tack ändå, det var kul så länge det varade:tummenupp

Kul att träffa lite SH-folk också, man känner igen en del trots att det var en jävla massa människor där...:D

Ajsomfan, låter inget vidare det där... Hur gick det med bågarna och din polare? Hoppas att ni repar er snabbt iallafall, vore ju trist om säsongen vore slut allaredan...

Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Jaja, det var väl en trevlig tur!:) Det lilla man var med vill säga, körde hem efter typ en tredjedel... Lyckades ju hamna i den långsamma sporthojsgruppen, och långsamt för en sporthoj är inte riktigt detsamma som för en customhoj...:gnissla Så för att inte dra ner tempot för de andra (vilket en del påpekat att jag gjorde) drog jag hem istället. Men tack ändå, det var kul så länge det varade:tummenupp

Kul att träffa lite SH-folk också, man känner igen en del trots att det var en jävla massa människor där...:D

Ajsomfan, låter inget vidare det där... Hur gick det med bågarna och din polare? Hoppas att ni repar er snabbt iallafall, vore ju trist om säsongen vore slut allaredan...

Ja kul att träffa dig :) men vad tusan den hojen går ju snabbare än din 125:a :confused:

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Hypermotard 1100S

Det är detta som är piss med sånna här turer, det ska alltid finnas ett par vägpatrask med i kedjan....

då det är bästa polaren och vi har kört ihopa i många år utan incidenter så är han helt klart förlåten, spec med tanke på hur illa det gick med honom:( men bägge hojarna blev skrot. 20 skadefria år på sporthojar hjälpte föga i detta fallet

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
då det är bästa polaren och vi har kört ihopa i många år utan incidenter så är han helt klart förlåten, spec med tanke på hur illa det gick med honom:( men bägge hojarna blev skrot. 20 skadefria år på sporthojar hjälpte föga i detta fallet

:krama usch det är aldrig kul när något sådant händer oavsätt vems fel det var.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja kul att träffa dig :) men vad tusan den hojen går ju snabbare än din 125:a :confused:

Detsamma:tummenupp Snabbare rakt fram ja, men den är ett riktigt ankare i kurvorna... Det går säkert att pressa ner den lite till och på så sätt klara kurvorna liiite snabbare, men jag kan och vågar inte göra det och således halkade jag efter så fort det svängde. Vilket var mest hela tiden:D Jaja, nationaldagsrundan tar jag RD:n till och då blir det andra bullar:hihi

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Detsamma:tummenupp Snabbare rakt fram ja, men den är ett riktigt ankare i kurvorna... Det går säkert att pressa ner den lite till och på så sätt klara kurvorna liiite snabbare, men jag kan och vågar inte göra det och således halkade jag efter så fort det svängde. Vilket var mest hela tiden:D Jaja, nationaldagsrundan tar jag RD:n till och då blir det andra bullar:hihi

Okej :) :tummenupp

Robz

Guest
Sanslöst känslig och empatisk som vanligt, om folk du uppenbarligen inte känner..... eller så vet du inte vad ordet patrask betyder.

@Dr KSP, hoppas din polare klarar sig utan men... och hoppas även att denna jätterundan klarat sig utan problem - väntar med spänning (kommenderad att besöka Motormässa o klippa gräs idag - dock Knutstorp i morgon).

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Så, då var jag hemma efter att ha avvikit som reisleiter. Nu är det match och ska med sannings glädje läsa alla era inlägg ikväll om turen. Hoppas att alla som vurpat klarat sig bra (dom få som gjort det). TACK för idag! Det var mäktigt att se alla drygt lite mer än 200 hojarna på plats! ni är ena jävla :dummer som kör ända från halva Sverige för detta! :D:D

Ni är fan välkomna nästa tur med! :tummenupp

Hmmm under vilket forum är det lämpligast att lägga en bildtråd? Samma som denna tråden ligger i eller?

Filmer och bilder (endast mcrelaterat)

Skapa en tråd med MCK Vilse SkåneVårenTuren Redux - 2009 - BILDER

Last edited:

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Nä hon kniper kan ge mig tusan på att hon kommer att föla på samma dag som den andre :3freak

Var visst 50 bilder som var som dom skulle eller nästan som dom skulle :rolleyes: får se om jag lägger ut alla :)

Kan tro att fanskapet kniper. Eller så vill ju inte föet komma ut och bli ytterligare en hästkraft. Sällskapet har ju redan ett "föl" på ca 11 mån.....o han blev precis av med sin "manlighet" om man säger så. Sedan diar han mamman fortfarande de fanskapet. :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati