Mck Vilse-Skånevårenturen 2008-19 april

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Underbar tråd! Full med glada riders och nu trillar den ena bilden efter den andra in. Önskar verkligen jag varit med!

Vill inte förstöra tråden men nu till något lite tråkigare. Ingen har väl missat olyckorna som hände i helgen. Givetvis var Aftonbladet där och målade upp "mc-döden" i vanlig ordning.

Skulle någon här kanske vara intresserad av att maila Kerstin Danielson( skribenten ) eller någon annan på Aftonbladet om er mck vilse-tur? 118 hojar, ingen skadad, full med lycka och leenden, någon trevlig och väl vald bild?
Försöka få dem att publishera även en positiv artikel.

Eller är jag ute och cyklar?

slashas

en elefant glömmer aldrig
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx1100f -88
Tack JKay för förnämlig reiseführer-insats!

Efter 62 mil, kurviga skånska vägar och middag med Italienskt rödtjut är kroppen nöjd.

// Smålänning med Kawasaki i behov av styrlagerjustering.

62 mil reeeeespekt.........men det var en grymt hopp över bron.....jag låg bakom och såg allt

Solid snake

Guest
Kan vi få en motardgrupp till nästa runda?

Jag kan ta på mig att leda den...

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tack för en riktigt trevlig runda!

Starkt av Micke att trolla bort vilsekörningarna och integrera dem med rundan! :tummenupp

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Det var det en till som gjorde, ur gaffelbenet(inte min dock). Vad är det man säger.. En Aprilia läcker inte, den markerar bara sitt revir :)

Så sant, så sant.

Det var väldigt det läckte. Tur att där sitter en bromsskiva på högersidan också. Vänster bromsskiva var ganska marinerad i gaffelolja...
...och vänster bromsok...
...och vänster fäljhalva...
...och vänster nederkåpa...

:rolleyes:

Ohhh, var det du som körde Rs 250? Lide gött ljud i den :yoparty

Nä, jag körde RSV Factoryn med skjuts som jag tror låg bakom dig på bland annat bassholmavägen. Dock var det jag som lånade ut RS250:an till Skutte. :)

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Så sant, så sant.

Det var väldigt det läckte. Tur att där sitter en bromsskiva på högersidan också. Vänster bromsskiva var ganska marinerad i gaffelolja...
...och vänster bromsok...
...och vänster fäljhalva...
...och vänster nederkåpa...

:rolleyes:

Nä, jag körde RSV Factoryn med skjuts som jag tror låg bakom dig på bland annat bassholmavägen. Dock var det jag som lånade ut RS250:an till Skutte. :)
Jaha, sedär :)

Alltid skoj att få ett namn på ansiktet eller vad det nu kallas :hihi

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
660, KTM SMC
Tack för en kanon runda. Synd att jag fick lämna efter båstad. Tack PGH för kanon rajsleidning !!

rafael

Ny medlem
Gick med
8 May 2005
Hoj
Suzuki SV650s
Några bilder...

Tack för sedvanligt lyckad dag!!!

Här e bildspel:

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/JROc-ItyJEs&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/JROc-ItyJEs&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Jag som inte tittade på skyltar, utan ansvarsfullt bakå hela tiden, skulle uppskatta om någon ville använda en sån ruttfunktion (tror google-map kanske har det) och rita upp gårdagens slinga!

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
... Lyfter lite på huvudet över kåpglaset för att spana i backspegeln, och ser en svart polotröjja och två skidhandskar singla ner från himlen... strax därefter flyger det ett genomskinligt visir läng med marken... SHIT!!!!! Satan jävlar! Mobilen! Nycklarna! Plånboken! :mad:
...
Nåja, fick testat både bromsarna, och hur det var att jogga 800 meters slalom mellan trafiken på motorvägen...

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :skrattaåt

Somliga straffar gud med desamma... Hoppas du hittade allt o inte fick skinstället polerat av backspeglar o andra saker... :gnissla

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Jag som inte tittade på skyltar, utan ansvarsfullt bakå hela tiden, skulle uppskatta om någon ville använda en sån ruttfunktion (tror google-map kanske har det) och rita upp gårdagens slinga!

Ja en sån ritad slinga skulle jag med vilja ha, körde på några riktigt schyssta vägar igår :tummenupp

Last edited:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Tack för sedvanligt lyckad dag!!!

Här e bildspel:
Riktigt NAJS !!! :tummenupp

Du kan ju alltid skriva o fråga JKay (nästmast?) om en av kartorna :D

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kan vi få en motardgrupp till nästa runda?

Jag kan ta på mig att leda den...
Självklart kan vi fixa det och du blir Reisleiter. :tummenupp
Hur många motarder tror du vi kan få ihop till en sån grupp?

Tack för en riktigt trevlig runda!

Starkt av Micke att trolla bort vilsekörningarna och integrera dem med rundan! :tummenupp
Döenkelt, ni i gruppen är ju som yra höns så det där märker ni aldrig. :D
In med storprillan o få bytt packboxen nu så tar vi några fikaturer när du är tillbaka från Staterna! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...