Mck Vilse-Skånevårenturen 2008-19 april

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Underbar tråd! Full med glada riders och nu trillar den ena bilden efter den andra in. Önskar verkligen jag varit med!

Vill inte förstöra tråden men nu till något lite tråkigare. Ingen har väl missat olyckorna som hände i helgen. Givetvis var Aftonbladet där och målade upp "mc-döden" i vanlig ordning.

Skulle någon här kanske vara intresserad av att maila Kerstin Danielson( skribenten ) eller någon annan på Aftonbladet om er mck vilse-tur? 118 hojar, ingen skadad, full med lycka och leenden, någon trevlig och väl vald bild?
Försöka få dem att publishera även en positiv artikel.

Eller är jag ute och cyklar?
Tror inte någon har missat de tragiska olyckorna och jag reagerade på Robert Collins inlägg om att "vi" glömt bort hur man kör hoj under vintern.
Visst, lite rostiga är vi allt men skulden till de tre dödsfallen verkar vara bilister ouppmärksamhet och deras vänstersvängar. Samma visa i år igen alltså. :(

Vi som ledde rundan får ta en diskussion så får vi se vad vi kan göra.

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Visst, lite rostiga är vi allt men skulden till de tre dödsfallen verkar vara bilister ouppmärksamhet och deras vänstersvängar. Samma visa i år igen alltså. :(

Har du läst artiklarna? Förmodat hög fart i ena fallet, mc-förare utan mc-kort i andra fallet, man kan inte ALLTID skylla ALLT på bilister, hur tragiskt det än är med olyckor och hur mycket man än lider med de inblandade.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Har du läst artiklarna? Förmodat hög fart i ena fallet, mc-förare utan mc-kort i andra fallet, man kan inte ALLTID skylla ALLT på bilister, hur tragiskt det än är med olyckor och hur mycket man än lider med de inblandade.
Jag skyller absolut inte allt på bilisterna, jag är själv bilist och kör 4000 mil om året, vi hojpiloter har ett eget ansvar. Ett STORT eget ansvar.
I just dessa fall verkar det dock ha varit bilisternas ouppmärksamhet som bidragit till olyckan (läs bidragit, inte orsakat) och inte hög fart.
Tror dessutom du blandar ihop händelserna.

Killen på hoj utan skylt och utan körkort är enligt mig ett tydligt "Darwin/H.Spencer fall" - Survival of the fittest, och han överlevde.

Saxat från Aftonbladet.
"De båda vännerna hade inte en chans.

Vännerna, 22 och 29 år gamla från Göteborg, körde varsin motorcykel. De frontalkrockade samtidigt med bilen.

Dödsolyckan inträffade efter ett backkrön på Härrydavägen, strax efter Landvetter öster om Göteborg. Klockan hade precis passerat 18 och det var fortfarande ljust.

– En personbil hade precis påbörjat en vänstersväng. Ingen av förarna hann reagera, uppger en larmoperatör på polisens länskommunikationscentral i Göteborg.

Personer som bor vid olycksplatsen hörde en kraftig smäll, rusade ut och försökte förgäves hjälpa de skadade. Männen fördes till Sahlgrenska i Göteborg där de dödförklarades. Vid midnatt hade de anhöriga ännu inte underrättats.

Tre unga män dog
Sammanlagt inträffade tre allvarliga mc-olyckor i går och tre unga män miste livet.

Bara ett par timmar före Härryda-olyckan dog en 25-åring i en nästan exakt likadan olycka.

En 25-årig förare hann aldrig få stopp på sin mc på Glömstavägen i Huddinge, söder om Stockholm. Bilen framför signalerade och svängde vänster.

– Mc-föraren körde in i bilen, flög över den och in i en stolpe på andra sidan vägen. Han avled men hade inga synliga skador, säger Harry Forsell, inre befäl vid Södertörnspolisen.

Körde inte fort
Larmet kom 15.48. Vittnen uppger att mc-föraren inte körde särskilt fort."

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Jag skyller absolut inte allt på bilisterna, jag är själv bilist och kör 4000 mil om året, vi hojpiloter har ett eget ansvar. Ett STORT eget ansvar.

Då e vi överens!

Dock stod det IGÅR i GP att det var ett backkrön och att hojjarna kommit fort. Men oavsett så var det inte min poäng utan just det du skrev själv, man kan inte lägga allt på bilisterna, tänker man inte själv så är man illa ute...oavsett vems felet till slut är...

Tankar går dock till alla, framförallt anhöriga o vänner...o man hoppas att alla andra mc-förare tänker lite extra...jag gör det iaf för varje tragiskt inlägg man lässer...

Solid snake

Guest
Självklart kan vi fixa det och du blir Reisleiter. :tummenupp
Hur många motarder tror du vi kan få ihop till en sån grupp?

Döenkelt, ni i gruppen är ju som yra höns så det där märker ni aldrig. :D
In med storprillan o få bytt packboxen nu så tar vi några fikaturer när du är tillbaka från Staterna! :tummenupp
Ingen aning du, men igår var det väl iaf en 10 stycken, kanske var fler till och med? :va :)

På tal om olyckorna, att anhöriga inte hade underrättats förräns efter midnatt tycker jag är för dåligt.

Last edited:

Zion

---XXX---
Gick med
19 Jun 2007
I södra delarna av sydsvenska söderåsens södra slu
Hoj
En orange fattas två + en R6 Stunt
Tack för en trevlig runda !!

Jag tackar MCK vilse för en mycket bra och välplanerad dag.
Skönt väder, skön åkning + en massa trevliga SH vänner.

Jag riktar ett stort tack till Mr PGH !
Det var riktigt sweet att få vara din follow up:tummenupp
Inga vilse körningar. (Förutom den totala förvirringen i Båstad):D
HELSCHYSST TEMPO (Gruppen fungerade kanonbra)

Här har ni dagens ABSOLUT BÄSTA grupp :tungan

Bifogat

• 22.JPG
    22.JPG
    136.3 KB · Visningar: 63
  • 33.JPG
    33.JPG
    175.6 KB · Visningar: 172

Zion

---XXX---
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
Lite bilder 1

Tyvärr så blev bilderna inte riktigt bra i kompressionen. Givetvis så såg jag inte det förrän alla var gjorda. :va Va fan !?
Men håll tillgodo:rolleyes:

Bifogat

• 8.JPG
    8.JPG
    163.8 KB · Visningar: 83
  • 7.JPG
    7.JPG
    152.3 KB · Visningar: 69
  • 6.JPG
    6.JPG
    145.3 KB · Visningar: 74
  • 5.JPG
    5.JPG
    164.7 KB · Visningar: 58
  • 4.JPG
    4.JPG
    170.4 KB · Visningar: 69
  • 3.JPG
    3.JPG
    150.7 KB · Visningar: 80
  • 2.jpg
    2.jpg
    144.4 KB · Visningar: 73
  • 1.JPG
    1.JPG
    128.2 KB · Visningar: 66

Zion

---XXX---
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
Lite bilder 3

litta fler.......

Bifogat

• 23.JPG
    23.JPG
    165.9 KB · Visningar: 45
  • 21.JPG
    21.JPG
    167.8 KB · Visningar: 57
  • 20.JPG
    20.JPG
    158.4 KB · Visningar: 57
  • 19.JPG
    19.JPG
    162.8 KB · Visningar: 65
  • 17.JPG
    17.JPG
    139.7 KB · Visningar: 51
  • 16.JPG
    16.JPG
    117.7 KB · Visningar: 59
  • 15.JPG
    15.JPG
    158.5 KB · Visningar: 54
  • 14.JPG
    14.JPG
    174.6 KB · Visningar: 87

Banditfredde

Raka rör o öppna spjäll
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Har inte tid :(
Såg ni hade kört mellan bassholma o klippan. Bland mina favorit vägar o köra på :D . Fjällan var hemma o började höra ett dovt muller i skogen. hmm :va . Oskar det eller?? tänkte hon. Hon gick ut för o kolla men där började den ena efter den andra mc:n rulla förbi oss i lilla Esborrarp :D. O jag som jobba...:huvet. Hon fick fatt i telefonen o ringde till mig på jobbet. De ända jag hörde i bakgrunden var muller o muller o Jkays omtalade burnis hehe:rofl .
E de det gänget vi skulle varit med? de e ju hur många som helst ju.. sa Carro. jepp sa jag. Kan du inte sjukanmäla dig nästa gång. så vi kan hänga med. Så får de bli till nästa gång:D

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...