FettSnok
96% enligt läkaren
Whey! Det är redan 64 tokar anmälda och vi har precis äntrat februari. Det kommer bli tråångt på macken
Whey! Det är redan 64 tokar anmälda och vi har precis äntrat februari. Det kommer bli tråångt på macken
Det beror på var vi ska starta ifrån.....Vart ligger denna macken?
Så var fallet när du var liten, nu när du blivit vuxen är det du som bjuder.Men ska man inte bli bjuden när man fyller år, det är ju ens dag
65 tack... jag vill också vara med och jag har ju plats noll.Whey! Det är redan 64 tokar anmälda och vi har precis äntrat februari. Det kommer bli tråångt på macken
Så var fallet när du var liten, nu när du blivit vuxen är det du som bjuder.
Bra frågor och helt befogade eftersom du är ny.Har fått frågan: "Hänger du på MCK vilse i april?"
Men visste inte vad det var för något (jag har inte läst alla 15 sidor...)
kanske kan få lite klartecken i det här då..?
Det är..?
En stor kortege för sporthoj.com folk?
För någon klubb?
Kör alla i en stor grupp eller är det uppdelat i flera mindre grupper?
Är det 'kamikaze tempo' eller lite lugnare mer 'socialt tempo' ?
Bor utanför Skåne, men är det på en ledig dag med fint väder så är det inte så långt till skåneland.
Tog kortet förra året (kort säsong 2008 för mig), så om det är roadracing tempo med ryskroulette omkörningar i skymda kurvor för att ha en chans att hänga med så skiter jag nog i det.
Men om det är ett tempo även en rookie kan hänga med i så kan det ju vara trevligt att träffa lite bikers.
65 tack... jag vill också vara med och jag har ju plats noll.
Du har iofs rätt, jag är ju ingen tok så vi säger 64 tokar och en klok.
Ja så en till gör ju varken till eller från...Whey! Det är redan 64 tokar anmälda...
Är det 'kamikaze tempo' .............. ?
Ja så en till gör ju varken till eller från...
Släpp järknlumpen du håller i o kör m nån twilling... Vi vill ju inte att din morot på vägen....
Gubbtjuv :hetsI min värld är allt över 50 km/h kamikazetempo
Är det ett krav att man bor i Skåne för att få vara med på denna (verkar det som) trevliga tillställning , eller kan man som "utsocknes" också joina??
Vi kan nog isf bli några stycken som dyker upp..!
//Flying Finn
Det är inget krav. Man är bara lyckligt lottad
Alla får vara med.
Begäran är inlämnad till Kapten Blås-ägg men han har nog inte fått filten ur örat än!Denna tråd borde stängas då det nu finns en officiell tråd.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=198769
Bra frågor och helt befogade eftersom du är ny.
Om du vill ha hela bilden av vad MCK Vilse och våra rundor är så kan du antingen söka i forumet, alla våra trådar ligger här i Träffar /Samåkning, eller titta på nån av de första sidorna där jag länkat till trådarna, i annat fall får du nöja dig med den komprimerade versionen.
1. Vill börja med att säga att du kan hänga på utan att vara orolig. Jag inleder alltid med att säga att detta inte är nån tävling utan en social tillställning.
2. Vi kör inte i kortege (utom när vi har posörkörning och det är kanske 1% av rundan) utan vi delar upp oss i grupper som leds av en MCK Vilsereisleiter. Gruppstoleken ligger mellan 20 - 25 och antalet grupper beror alltså på totala antalet deltagare.
3. Tempot i grupperna är Mellan/snabb, Mellan och Mellan/långsam.
4. Omkörningar i gruppen är absolut förbjudna, däremot kan man byta plats vid ett stopp eller en paus, prata med framför- eller bakomvarande innan du byter. Sist får du aldrig köra för där har vi en backmarker/sisteman.
Mer info om arrangörerna finns här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4013615&postcount=241
5. Olyckor händer, vi har haft avkörningar på alla rundor utom en (då vi körde till minne av Röris och Stooffe), men det värsta vi råkat ut för är plastskador och ett brutet nyckelben.
6. Vi startar med gemensam samling på nån mack i Skåne och under rundan så har vi bokat något matställe som alltid blir väldigt glada att se runt 100 hungriga hojåkare. En pizzeria fick baka 115 pizzor till oss!
7. Vi har ALLTID fint väder!
8. Vill du ha reda på vilket datum vi kör i år, PM:a JKay! Välkommen!
I min värld är allt över 50 km/h kamikazetempo
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |