MCK Vilse skånevårenturen 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Whey! Det är redan 64 tokar anmälda och vi har precis äntrat februari. Det kommer bli tråångt på macken :tummenupp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vart ligger denna macken?
Det beror på var vi ska starta ifrån..... :rolleyes:
Ta det nu lite piano, det är 4:e februari idag och rundan kör i i mitten / slutet av april. Det är alltså ca: 10 veckor kvar.

JKay lägger upp en "äkta" MCK Vilsetråd när datumet är spikat och i den kommer all nödvändig information att finnas. Klockslag, start- och slutplats kommer att anges, dock är själva rundan alltid hemlig. Det går alltså inte att ansluta längst vägen. Antingen kör man med oss eller så står man över. :fakta

Men ska man inte bli bjuden när man fyller år, det är ju ens dag:)
Så var fallet när du var liten, nu när du blivit vuxen är det du som bjuder. :såjaponken

Whey! Det är redan 64 tokar anmälda och vi har precis äntrat februari. Det kommer bli tråångt på macken :tummenupp
65 tack... jag vill också vara med och jag har ju plats noll. :D
Du har iofs rätt, jag är ju ingen tok så vi säger 64 tokar och en klok.

Last edited:

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Har fått frågan: "Hänger du på MCK vilse i april?"

Men visste inte vad det var för något (jag har inte läst alla 15 sidor...)
kanske kan få lite klartecken i det här då..?

Det är..?
En stor kortege för sporthoj.com folk?
För någon klubb?

Kör alla i en stor grupp eller är det uppdelat i flera mindre grupper?
Är det 'kamikaze tempo' eller lite lugnare mer 'socialt tempo' ?

Bor utanför Skåne, men är det på en ledig dag med fint väder så är det inte så långt till skåneland. :)

Tog kortet förra året (kort säsong 2008 för mig), så om det är roadracing tempo med ryskroulette omkörningar i skymda kurvor för att ha en chans att hänga med så skiter jag nog i det.
Men om det är ett tempo även en rookie kan hänga med i så kan det ju vara trevligt att träffa lite bikers. :)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Har fått frågan: "Hänger du på MCK vilse i april?"

Men visste inte vad det var för något (jag har inte läst alla 15 sidor...)
kanske kan få lite klartecken i det här då..?

Det är..?
En stor kortege för sporthoj.com folk?
För någon klubb?

Kör alla i en stor grupp eller är det uppdelat i flera mindre grupper?
Är det 'kamikaze tempo' eller lite lugnare mer 'socialt tempo' ?

Bor utanför Skåne, men är det på en ledig dag med fint väder så är det inte så långt till skåneland. :)

Tog kortet förra året (kort säsong 2008 för mig), så om det är roadracing tempo med ryskroulette omkörningar i skymda kurvor för att ha en chans att hänga med så skiter jag nog i det.
Men om det är ett tempo även en rookie kan hänga med i så kan det ju vara trevligt att träffa lite bikers. :)
Bra frågor och helt befogade eftersom du är ny.
Om du vill ha hela bilden av vad MCK Vilse och våra rundor är så kan du antingen söka i forumet, alla våra trådar ligger här i Träffar /Samåkning, eller titta på nån av de första sidorna där jag länkat till trådarna, i annat fall får du nöja dig med den komprimerade versionen.

1. Vill börja med att säga att du kan hänga på utan att vara orolig. Jag inleder alltid med att säga att detta inte är nån tävling utan en social tillställning.
2. Vi kör inte i kortege (utom när vi har posörkörning och det är kanske 1% av rundan) utan vi delar upp oss i grupper som leds av en MCK Vilsereisleiter. Gruppstoleken ligger mellan 20 - 25 och antalet grupper beror alltså på totala antalet deltagare.
3. Tempot i grupperna är Mellan/snabb, Mellan och Mellan/långsam.
4. Omkörningar i gruppen är absolut förbjudna, däremot kan man byta plats vid ett stopp eller en paus, prata med framför- eller bakomvarande innan du byter. Sist får du aldrig köra för där har vi en backmarker/sisteman.
Mer info om arrangörerna finns här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4013615&postcount=241
5. Olyckor händer, vi har haft avkörningar på alla rundor utom en (då vi körde till minne av Röris och Stooffe), men det värsta vi råkat ut för är plastskador och ett brutet nyckelben.
6. Vi startar med gemensam samling på nån mack i Skåne och under rundan så har vi bokat något matställe som alltid blir väldigt glada att se runt 100 hungriga hojåkare. En pizzeria fick baka 115 pizzor till oss!
7. Vi har ALLTID fint väder!
8. Vill du ha reda på vilket datum vi kör i år, PM:a JKay! :D Välkommen!

Last edited:

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Cel vaknar upp från vinterdvalan *jäsp*

When will this fucking winter end! om man inte får snö vad fan är poängen med denna råa satans kyla och regn varannan dag. :huvet

"Skåne, the worst place in sweden in winter"

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja så en till gör ju varken till eller från... :D

Släpp järknlumpen du håller i o kör m nån twilling... Vi vill ju inte att din morot :brinnerup på vägen....

Om tiden är med mig kommer det bli Svensk supermotard denna tur till ära.
Topparna är nu maxportade och ombyggnation skall påbörjas så fort allt annat lagts åt sidan. Kanske får man möjlighet att testa mot nån österrikiskt jätte :yoparty

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Är det ett krav att man bor i Skåne för att få vara med på denna (verkar det som) trevliga tillställning :) , eller kan man som "utsocknes" också joina?? :confused: :bow

Vi kan nog isf bli några stycken som dyker upp..! :tummenupp :hej

//Flying Finn

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Är det ett krav att man bor i Skåne för att få vara med på denna (verkar det som) trevliga tillställning :) , eller kan man som "utsocknes" också joina?? :confused: :bow

Vi kan nog isf bli några stycken som dyker upp..! :tummenupp :hej

//Flying Finn

Det är inget krav. Man är bara lyckligt lottad :D
Alla får vara med. :tummenupp

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Bra frågor och helt befogade eftersom du är ny.
Om du vill ha hela bilden av vad MCK Vilse och våra rundor är så kan du antingen söka i forumet, alla våra trådar ligger här i Träffar /Samåkning, eller titta på nån av de första sidorna där jag länkat till trådarna, i annat fall får du nöja dig med den komprimerade versionen.

1. Vill börja med att säga att du kan hänga på utan att vara orolig. Jag inleder alltid med att säga att detta inte är nån tävling utan en social tillställning.
2. Vi kör inte i kortege (utom när vi har posörkörning och det är kanske 1% av rundan) utan vi delar upp oss i grupper som leds av en MCK Vilsereisleiter. Gruppstoleken ligger mellan 20 - 25 och antalet grupper beror alltså på totala antalet deltagare.
3. Tempot i grupperna är Mellan/snabb, Mellan och Mellan/långsam.
4. Omkörningar i gruppen är absolut förbjudna, däremot kan man byta plats vid ett stopp eller en paus, prata med framför- eller bakomvarande innan du byter. Sist får du aldrig köra för där har vi en backmarker/sisteman.
Mer info om arrangörerna finns här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4013615&postcount=241
5. Olyckor händer, vi har haft avkörningar på alla rundor utom en (då vi körde till minne av Röris och Stooffe), men det värsta vi råkat ut för är plastskador och ett brutet nyckelben.
6. Vi startar med gemensam samling på nån mack i Skåne och under rundan så har vi bokat något matställe som alltid blir väldigt glada att se runt 100 hungriga hojåkare. En pizzeria fick baka 115 pizzor till oss!
7. Vi har ALLTID fint väder!
8. Vill du ha reda på vilket datum vi kör i år, PM:a JKay! :D Välkommen!

Tack för dina svar. :tummenupp

Jo det låter ju bra det dära. Förutom att det nästan alltid varit avåkningar... Tur iaf att det inte varit något allvarligare (även om det inte är så kul ändå).

Ser att ni startat en annan tråd om det så jag får kika vidare där (ville bara tacka för svaren).

I min värld är allt över 50 km/h kamikazetempo :gnissla

Kanske blir jag som får hålla koll på dig i backspegeln då. :p

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring