Biltmore
Blood Group: Red
Annars kan du köpa en extra skinnjacka och ha utanpå ryggskyddet som sitter utanpå skinnstället.
Annars kan du köpa en extra skinnjacka och ha utanpå ryggskyddet som sitter utanpå skinnstället.
Det är alltid samma sak när man läser om skydd, folk som aldrig klotat ska alltid fundera ut nån form av smidigare lösning. jag har gjort en vurpa med ryggskydd med inbyggt bröstskydd och visst, jag studsade runt på en gräsmatta. Men jag klev upp och tänkte nästan direkt att, fi fan va bra det här rygg-bröstskyddet var, kombinera med ett 100% sittande helställ gjorde det vurpan finfin och helt utan nån form av smärta. Jag voltade över hojen då.
Inte specifikt riktat mot dig, men kom att tänka på det när jag läste vad du skrev. Är det inte också så att folk som klotat en gång helt plötsligt är experter?
På många sätt är faktiskt en vurpa mer givande än forskning. Många av de som gjort en vurpa kan nämligen med full säkerhet skriva exakt vilken effekt deras skydd fick och hur det hade gått utan skydden. Det kan inte ens de bästa forskarna.
Ska? Varför kan man inte ha det mellan ett slimmat ställ och en skinnjacka?
Inte en meter utan ryggskydd! Jag har sedan några år även skyddet på när jag åker skidor. Vilket antagligen räddade mig från att ha ordentligt ont i ryggen idag. Det fungerade alldeles utmärkt att "surfa sköldpadda" med i vintras när jag rev ner 3 stolprader med säkerhetsnät och kanade med huvudet före 4 meter ner för kanten av backen. Uppskattningsvis i 60-70 km/h.
Öhh.
Ska du ha Skinnställ, ryggskydd och sen en Skinnjacka utan på det?
Nej, ryggskyddet SKA sitta på insidan av skinnstället då det är designat för att sitta där.
Sitter det på utsidan finns det risk att det glider av vid en vurpa och du får tävla .
Det beror väl lite på skinnjackans längd, passform och hållbarhet, ska man klämma på en till mcjacka så blir det ju antagligen för kort och den undre änden på ryggskyddet sticker ut in nerkant och kan ju således levas rövare med av vad man nu ramlar runt på för underlag. Är det inte en MCjacka kan man ju lika gärna låta bli att ha jackan.Varför skulle ryggskyddet glida runt mer om man har den utanpå ett supertight skinnställ och innanför en skinnjacka än bara innanför stället?
menade självklart en mc jacka. Ja men det skulle ju kunna hända även fast man hade ryggskydd först och sen mc jackan utan skinnställ under.
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|