Mc'n På Föräldrarna ????

Bollebus

SINGEL
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
Tjena allihopa Ny här

någon som vet vad som gäller när man ställer hojen på föräldrarna har tänkt en r1 01:a ??

har hör massa olika svar om den frågan
nån som har erfarenheter ????
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Om du ställer den på föräldrarna men meddelar försäkringsbolaget att du är den enda som skall köra den så att du får rätt försäkring (dvs samma som om du skrivit hojen på dig själv) så är det inga problem.
Fördelar: Tjuvar snokar på fel ställe
Nackdelar: Tråkigt att inte ha den på sig själv.

Om du däremot tänkt skriva den på föräldrarna för att få minskad premie så bör du använda sökfunktionen. Det finns tusen svar kring det, men i korta drag kan vi säga att du blir hatad och kommer brinna i skärselden.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Köp en hoj du har råd med istället och sätt på r1kåpor, du kommer inte kunna köra fortare eller bättre för att du har en r1:a.
Kraschar du på "din mammas" mc så kommer försäkringsbolaget göra en utredning som troligtvis kommer sluta med att du blir helt utan ersättning.
Köp en r1:a och sätt dit kraschkåpor och kör av dig på bana istället.
Bättre för både dig och oss andra än att ännu en ung gröngöling hamnar på en cykel som är dom övermäktig.
 

peter_n

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
SV 650s
Bollebus skrev:
Tjena allihopa Ny här

någon som vet vad som gäller när man ställer hojen på föräldrarna har tänkt en r1 01:a ??

har hör massa olika svar om den frågan
nån som har erfarenheter ????


Jag har min GSXR 750 på fadern. Vi bor inte på samma adress. IF som försäkringsbolag. Jag har redan utnyttjat dem för jag kraschade för ca 3 veckor sedan. Inga problem. Fast man måste vara tydlig med att du skall köra hojen också när du skaffar försäkringen.

R1:a men du har ju en Kawa :confused:
 

Bollebus

SINGEL
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
för det första e jag ingen gröngöling för det andra har jag haft hoj i 4 år och mc kort i 5 år

sEiKo skrev:
Köp en hoj du har råd med istället och sätt på r1kåpor, du kommer inte kunna köra fortare eller bättre för att du har en r1:a.
Kraschar du på "din mammas" mc så kommer försäkringsbolaget göra en utredning som troligtvis kommer sluta med att du blir helt utan ersättning.
Köp en r1:a och sätt dit kraschkåpor och kör av dig på bana istället.
Bättre för både dig och oss andra än att ännu en ung gröngöling hamnar på en cykel som är dom övermäktig.
 

Bollebus

SINGEL
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
har en gammal kawa just nu men ska skaffa en retta så snart som möjligt

// Bolle

peter_n skrev:
Jag har min GSXR 750 på fadern. Vi bor inte på samma adress. IF som försäkringsbolag. Jag har redan utnyttjat dem för jag kraschade för ca 3 veckor sedan. Inga problem. Fast man måste vara tydlig med att du skall köra hojen också när du skaffar försäkringen.

R1:a men du har ju en Kawa :confused:
 

Bollebus

SINGEL
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
kan inte ha försäkringen på mig 48:000 kr/år

men om det är som ni säger så ställer man det på farsan isf
funderar på trafikförsäkring på farsan lägger man hojen så blir det å bygga om till streetfigher




Mang0 skrev:
Gör det, men ställ försäkringen på dig.
 

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
sandviken
Hoj
inväntar R1
jag har min NSR på fashan... man får köra på den men om det händer nåt så har jag bara lånat den av han.. men på dom flesta försäkringsbolagen blir självrisken högre när man har lånat den....
 

Diversion

Guest
Bollebus skrev:
kan inte ha försäkringen på mig 48:000 kr/år

men om det är som ni säger så ställer man det på farsan isf
funderar på trafikförsäkring på farsan lägger man hojen så blir det å bygga om till streetfigher

Det finns hojar som inte kostar 48 000 kr/år, ja och jag menar sporthojar. Dom är garanterat alldeles tillräckligt snabba och då får du kosing över till ordentligt utrustning också. Varför inte kika på en sådan?
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
Bollebus skrev:
kan inte ha försäkringen på mig 48:000 kr/år

men om det är som ni säger så ställer man det på farsan isf
funderar på trafikförsäkring på farsan lägger man hojen så blir det å bygga om till streetfigher

Har du inte råd att försäkra den så är det bara att leta efter en annan hoj.
Fattar du inte att det är folk som bl.a skenförsäkrar som gör så premierna stiger ?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top