mcval

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
!ante skrev:
2590753 överväkt en NSR? klicka på länken under... (annons på min)

Tänkte köpa RS från början och är glad idag att jag INTE gjorde det! kan varmt rekomendera en NSR, en riktig kompis som man kan lita på i alla väder!

har en kompis osm har lagt ner mer MECKTID i år än TID PÅ KÖRNING på sin rs! d säger väll allt?

Enligt mig säger det inte ett skit om jag ska vara ärlig, det beror ju helt på hur man kör, sköter den, och vilket skick man köpt den i.
Min har gött lite över 1000 mil nu och min kolv ser banne mig inte så dålig ut (gick ju iof strypt ett tag med:huvet)
Byta kolv var 1000 mil? Hur jobbigt är det, sen självklart kan det ju börja strula med hojen, men det kan hända med vilken hoj som helst som är i dåligt skick.

Edit: Bli inte arg på mig nu bara:rolleyes: men erkänn att du är avundsjuk på din kompis att hans hoj drar din (när den funkar) :arsele :tungan
 
Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
!ante skrev:
2590753 överväkt en NSR? klicka på länken under... (annons på min)

Tänkte köpa RS från början och är glad idag att jag INTE gjorde det! kan varmt rekomendera en NSR, en riktig kompis som man kan lita på i alla väder!

har en kompis osm har lagt ner mer MECKTID i år än TID PÅ KÖRNING på sin rs! d säger väll allt?

Det är roligt att mecka och spendera pengar:D Men som Dawos säger du kan inte dra honom iaf

Varför ja inte väljer NSR och varför ja väljer RS

RS har alla haft problem med det är därför ja väljer den om nåt händer så finns det många svar... den går bra och om man sköter den så hålelr den också

NSr gilalr ja väldigt mkt gillar ljudet mera på NSR men det ja inte gillar att ja har läst att det brukar vara svåra att strypa ur
 
Last edited:

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
125_next skrev:
2591459 Det är roligt att mecka och spendera pengar:D Men som Dawos säger du kan inte dra honom iaf

Varför ja inte väljer NSR och varför ja väljer RS

RS har alla haft problem med det är därför ja väljer den om nåt händer så finns det många svar... den går bra och om man sköter den så hålelr den också

NSr gilalr ja väldigt mkt gillar ljudet mera på NSR men det ja inte gillar att ja har läst att det brukar vara svåra att strypa ur

Det enda problem jag haft är att min bakbroms gick sönder av någon anledning:va Den började nypa som fan, sen trillade den av:tuttar

Annars har jag bara bytt slitna delar och inte haft något annat problem.
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
det där med att rs skär ofta beror ju helt och hållet på hur den hanteras utav ägaren. med rätt olja + munstycke + byta växellådsoljan regelbundet så kommer ditt hojägande bli utan större problem. kört 150 mil med min ktm nu utan det minsta problemet.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Min qvarna har gått 400+ mil nu på ungefär 2 år. Funkar fortfarande fint. Sen hur många timmar den har gått som enduro innan ska vi nog inte tala om :hihi
 

kEKK

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
ingen än :(
brandes skrev:
2594806 var bor du i thn??

jag bor i centrum

Bor på lextorp, konstigt nog har ja inte sätt din hojj. va heter du?


Det värsta är ju om man får en hojj som "värkar" vara fräsh efter som ja köper begangnat och inte har största summan att röra mig på. Svårt att veta hur den är skött tidigare.
 
Last edited:

Hojjen

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
ktm125exc sixdays sm kittad, doma effekt
kEKK skrev:
2589939 Okey har igentligen inget problem med att byta kolv var 800mil osv men som ja har fattat det från er så är det mer jobb än vad det är kul. om ni har förslag på bättre modeller så äre bara ösa på ;).

Vi kan säga såhär. Om DU hade köpt en 125a idag va skulle du tagit för någon? och varför?


att byta kolv är inga problem alls , är inte speciellt jobbigt , klart värt jobbet 100 gr om
 

kEKK

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
ingen än :(
alltså mek är inga problem. mest roligt så länge det inte blir föröverdrivet för det har ja inte tålamod till :p
 

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
stoooffe skrev:
2590296 M Sen kör jag nästan alltid med folk på större hojar vilket gör att jag får pressa satan för att hänga på.

Hur lyckas du hänga med? Jag blir då ifrånåkt då jag kör med det lokala sporthojsgänget :D
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Ogre skrev:
2601747 Hur lyckas du hänga med? Jag blir då ifrånåkt då jag kör med det lokala sporthojsgänget :D
Höhö, jag hängde på med Crm:en en gång :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top