wonderwizard
Tjuvjägare
Jag vet att det finns många som bara kör sina hojar, men inte har några kunskaper om att kunna skruva med hojen själv.
(jag vet att vissa lämnar in för att garantier skall gälla, samt att vissa kanske tycker att vissa saker är självklara, som att byta olja & filter, men alla kan inte det) så allt trackande eller nervärderande i tråden undvikes
Under vintern, så tänker jag göra följande på min egen hoj
Byta olja & filter
Demontera framhjul, av med gafflar & byta packboxar i framgafflarna.
Demontera bakhjul, plocka av svingen (denna skall lackeras)
Sedan är det även tänkt att jag skall hjälpa D-Dawg med att få ihop hans klotade 954:a
där skall framgafflar, övre & undre styrkrona bytas
lite av elsystemet lagas
fotpinnar bytas
motorkåpa skall bytas
så om någon är intresserad av att kolla/hjälpa till vid något av dessa tillfällen, så är det bara att skicka ett PM om intresse, så fixar vi en kväll/helg då vi gör detta.
förhoppningsvis lär du/ni er lite om hur saker & ting fungerar, samtidigt som vi har lite skojj
väl mött // Henke
(jag vet att vissa lämnar in för att garantier skall gälla, samt att vissa kanske tycker att vissa saker är självklara, som att byta olja & filter, men alla kan inte det) så allt trackande eller nervärderande i tråden undvikes
Under vintern, så tänker jag göra följande på min egen hoj
Byta olja & filter
Demontera framhjul, av med gafflar & byta packboxar i framgafflarna.
Demontera bakhjul, plocka av svingen (denna skall lackeras)
Sedan är det även tänkt att jag skall hjälpa D-Dawg med att få ihop hans klotade 954:a
där skall framgafflar, övre & undre styrkrona bytas
lite av elsystemet lagas
fotpinnar bytas
motorkåpa skall bytas
så om någon är intresserad av att kolla/hjälpa till vid något av dessa tillfällen, så är det bara att skicka ett PM om intresse, så fixar vi en kväll/helg då vi gör detta.
förhoppningsvis lär du/ni er lite om hur saker & ting fungerar, samtidigt som vi har lite skojj
väl mött // Henke