mojja83
Guest
Det där är bara sant på torr och bra asfalt, alla andra underlag är det fel. Dessutom skiljer det inte alls mycket på en modern ABS på hoj och en perfekt inbromsning utan ABS.
Hur är det med grus
Det där är bara sant på torr och bra asfalt, alla andra underlag är det fel. Dessutom skiljer det inte alls mycket på en modern ABS på hoj och en perfekt inbromsning utan ABS.
Bara för att:
Kör hoj Utan Abs.
Behövde tvärnita, Klipper till.
Låsa hjul? - Nix
Packboxbyte dagen efter? - jupp jupp
Abs räddar ikke liv
Abs förhindrar ikke cykeln att "ställa sig upp vid bromsning i kurva"
O.s.v
Hur är det med grus
Uppskattar alla svar! Känns som majoriteten är för ABS och känns som frågan var ganska dum från mitt håll
Kan ju vara en väldigt billig livförsäkring!
Jag är kluven till alla dessa livräddare, antispinn, antihwheelie, abs...av den enda anledningen att det vaggar in oförsiktiga förare i en falsk säkerhet, och gör att det går ännu fortare när det väl sedan går åt helvete.
Många boys idag handlar en S1000RR och pangar på, på de mest underliga sätt, och kommer undan med det, för tillfället...
Men sett ur den aspekten det var tänkt, är det kanongrejer.
Personligen skulle jag absolut föredra att sitta på en hoj med ABS i en paniksituation.
Även om jag känner till mina överlevnadsreaktioner, och *vet* vad jag skall göra, så litar jag inte på att jag faktiskt gör det i skarpt läge.
Med det sagt, så sneglar jag stup i ett efter en S1000...är bra sugen på att testa en sådan, mest för motorn.
Många boys idag handlar en S1000RR och pangar på, på de mest underliga sätt, och kommer undan med det, för tillfället...
Med det sagt, så sneglar jag stup i ett efter en S1000...är bra sugen på att testa en sådan, mest för motorn.
Har du inte gått risk 2an? Den tillkom efter jag tog körkort men vad jag förstått på de som gått den så illustrerar det ganska bra när, var och hur bra ABS är även på hoj? (Pallnit i kurva t.ex.)
Bromsa inte med handbroms på grus... Och jag skiter i handbromsen på instabilt underlag... ...och bromsa med bakbromsen på grus.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|