Medlem i SMC- Sveriges Motorcyklisters Centralorganisation?

Är du medlem i SMC- Sveriges Motorcyklisters Centralorganisation?

• Antal röstningar
    0

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Jag är endast medlem för försäkringspremien. Vad har man SMC till annars? Håller med Hoppe om tidningen. Fackförenings tidning och Mc folket direkt till tidnings insamlingen...

Mycket info om vad smc gör för just dig som hojåkare står faktist i den blaskan.
Men vi vänder lite på frågeställningen då..
Vad vill DU ha ut från smc???

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Hoj
GSX1100 -80
Kanske en lite roligare tidning. Gör ni något för förare som inte vill gå förarkurser som redan är duktiga chaförer?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vet inte hur jag enklast ska kunna förklara...men för mig känns det som att den nämnda passionen för hojåkning inte finns i tidningen. Känns lite fackföreningstidning eller Trafikmagasinet = Korrekt men ack så tråkigt.

Instämmer. Tidningen är så torr att det knastrar om den.

Dr.Bike

Guest
Medlemsavgiften kostade mer än vad rabatten på min premie skulle bli....so I´m out....

Så man måste "vinna" på att vara medlem?

Är det inte en vinst i sig, att stödja den enda lobbyistorganisationen FÖR motorcyklister, som ser till att vi ÖVERHUVUDTAGET kan köra hoj i detta landet?

Varför måste just ett medlemskap i SMC betala sig och mer därtill i kronor och ören?
Jag kan slå vad om att du är medlem i flera andra föreningar, där du glatt betalar utan att få ett öre tillbaka.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Medlemsavgiften kostade mer än vad rabatten på min premie skulle bli....so I´m out....

det är väl inte bara försäkringspremien är meningen med SMC, det ser jag bara som ett plus.

det viktigaste jag tycker är att det finns en organisation som visar våra politiker att vi är människor med ett motorcykel intresse som det bara inte går att köra över oss så fort nån smartskalle på VV dyker upp o langar sitt ollade overhead papper med en massa statistik på overheden och ska hjärntvätta alla att det är nollvisionen och andra påhittade grejer de försöker med för att förbjuda våran hobby så det ska räknas som en kriminell handlig att vilja ta en tur på sin hoj.

Dr.Bike

Guest
För mig är det rätt självklart att fortsätta vara medlem, bara att betala! Jag menar, vi har organiserat vårt samhälle så att alla särintressen har sin egen organisation. Utan SMC skulle det inte finnas någon part som förde fram motorcyklisters frågor och intressen. SMC är remissinstans i frågor som rör motorcyklar. Därför är jag är melem i SMC.

:klappar

Och ja: Tidningen HAR blivit bättre och bättre senaste åren :fakta

vx800

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
Suzuki vx800 (först en rödmetallic...skrotad, nu en blåmetallic.)
Är inte med men funderar på o bli medlem ......bra med en intresseorg. för oss med ett vettigt fridtidsintresse :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag ÄR inte medlem, men har värvat en, står jag på 0 då?

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
kunde inte skrivit bättre än så själv ,
reagerade också på att inget verkar ha hänt sen sist jag var medlem ,
gubbigt o bara torra insändare som moraliserar hit o dit,

Till SkaD;
Men det kanske tilltalar dig att du kanske kan köra hoj tack vare SMC... eller...

såna hot har man ju aldrig hört förut ,hot hit o dit för o värva medlemmar är knappast ett sätt som funkar i längden

Hur länge sen är det du var med......"hot hit o dit för o värva medlemmar"...?

JAG minns det som det var igår...Kampanjen "RÄDDA 125'an"

Det var inget hot, utan ett färdigt förslag som var på väg till riksdagen.

Om inte SMC orkar fortsätta att jobba vidare med VÅRA FRÅGOR så blir
den sista kampanjen....."FÖRBJUD INTE MOTORCYKLAR PÅ ALLMÄN VÄG".
Det finns ingen annan organisation som jobbar för oss idag, men ett antal
som jobbar mot oss!

KentW

Dr.Bike

Guest
Jag ÄR inte medlem, men har värvat en, står jag på 0 då?

Du värvade en, till nåt du själv inte tror tillräckligt på för att det ska vara värt att vara medlem? :D
Eller ville du bara läsa Mc-Folket, utan att betala för den? ;)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du värvade en, till nåt du själv inte tror tillräckligt på för att det ska vara värt att vara medlem? :D
Eller ville du bara läsa Mc-Folket, utan att betala för den? ;)

Näe, jag bad honom att titta om det skulle tillföra något för honom, och i såna fall gå med.

Han tyckte det lät jättebra med reflexväst på köpet och avrostningskurs till midsommar så han gick med.
Dessutom fick han bra rabatt på sin försäkring.

MC folket skulle även om den var gratis gå samma väg som "SPIRA" eller "Vakttornet", dvs rakt tillbaka till återvinning.

Och, ja, jag har läst några nummer så jag har bildat mig den uppfattningen, en uppfattning jag tydligen delar med flertalet som ändå är med.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Eftersom jag inte själv ids bry mig o klaga på staten, så är jag istället medlem i SMC!

Dr.Bike

Guest
Näe, jag bad honom att titta om det skulle tillföra något för honom, och i såna fall gå med.

Han tyckte det lät jättebra med reflexväst på köpet och avrostningskurs till midsommar så han gick med.
Dessutom fick han bra rabatt på sin försäkring.

MC folket skulle även om den var gratis gå samma väg som "SPIRA" eller "Vakttornet", dvs rakt tillbaka till återvinning.

Och, ja, jag har läst några nummer så jag har bildat mig den uppfattningen, en uppfattning jag tydligen delar med flertalet som ändå är med.

:D Vakttornet! Den hade man glömt bort!

Har du mailat dina åsikter till Mc-Folket? :)
Är det ok om jag citerar dig? (anonymt) :D

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Ja, jag är också medlem. Som vanligt för alla föreningar är vad medlemmarna själva gör den till, spelar ingen roll om det är schackklubbar, bostadsrättsföreningar eller hojklubbar med tröjor utanpå stället.

Visst tidningen går upp och ned i kvalitet men ni som klagar har ni själva bidragit med något?

Jag håller med Dr Bike, bullysmile mfl. som skriver att det är viktigt att det finns en organisation som tar upp en seriös debatt med politiker och transportstyrelsen (heter dom väl nu?) om motorcykelåkning mm.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Klart att man är med i SMC.
Det är naivt att tro att SMC inte gör någon nytta ...:)

Jag var med i början på 80-talet. Det är samma problem då som nu. Ett tag ville någon tex. förbjuda motorcyklar, begränsa effekter, motor storlekar, hastigheter mm

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy