så länge man kan sätta sig på en hoj i 50-årsåldern o köra på ett kort man fått på köpet med b-kortet när man var 18 kan ingen säga att man jobbar för ökad säkerhet iallafall varken från vv eller smc:s sida, ...
mc-visionen är inget annat än en pappersprodukt och önskan som du skrev själv precis som nollvisionen ,räcker o läsa det morsan länkade till hos smc:/
...,utbildningen ni kör är ett steg i rätt riktning iallafall .
Och eftersom våra utbildningar vänder sig till alla motorcyklister på 2 hjul (i första hand) och denna grupp motorcyklister är i majoritet på våra vägar (av motorcyklisterna) så jobbar tydligen (enl. ditt resonemang) SMC i alla fall för ökaad säkerhet. Finner dina påståenden i citaten ovan något motsägelsefulla därav mitt lilla inlägg i debatten!
ska ni lyckas med nåt sånt får vi ju sluta åka allihop ändå,...
Japp, det kanske blir så i framtiden men EN sa kan du och alla andra vara säker på att vi som medlemmar inte kommer jobba FÖR ett sådant beslut. Och så länge det finns en chans och vi orkar/vill så länge kommer vi att göra det VI tror på.
De som tror på samma sak och framför allt som VILL samma sak som oss kan också vara med och påverka/styra men det kräver förståss lite mer än bara betala medlemsavgiften, kvittera ut rabbatten på färjebolaget och läsa medlemstidningen. Dvs. många tycker det är för jobbigt! Men klaga...
Kom med konstrktiv kritik i stället eller inte alls!
Vi som jobbar vi jobbar idéellt utan betalning (ofta kostar det mer än vi får tillbaks i ersättning...mycket mer) och vi jobbar för ALLA motorcyklister i Sverige. Vi hinner och orkar inte jobba mer än vad vi gör så sluta klaga hoppa in i arbetet och sätt igång och driv just DIN fråga, det DU är engagerad för! Ingen annan kommer göra det åt dig! Sorry men "that´s life"!
Japp, jag kan skippa att bry mig om denna typen av inlägg men skälet till att jag inte gör det är för att bristen på kunskap om VD SMC är och HUR vi jobbar och ATT man själv kan om man bara VILL tycks vara minst sagt missförstådd bland de som kritiserar! Eller så är det bara latmasken som har tagit ett för kraftigt tag i livet!?
Även om jag citerar dig "mickemeduza" så är mitt svar i första hand, jag hoppas du förstår det, INE riktat enbart till dg utan till dem i denna tråden som kommer med negativ kritik japp det finns positiv kritik också) men som inte kommer med konstruktiv sådan (dvs. förslag på vad och hur att göra i stället).
Mvh!
// Niklas
Vanlig medlem som startade upp BKK/SHK i Västra Götaland 2006 tllsammans med en annan vanlig medlem "micke.r" och ett antal engagerade andra vanliga medlemmar (som insruktörer).
Fast redan nu ger ju medlemskap i SMC rabatt på försäkringar, vilket måste betyda att man klotar mindre sedan man har gått med.
Din kommentar är antingen felformulerad (dvs. du menade inte så som du skrev) eller väldigt barnslig alt. att du inte riktigt förstår hur de hänger ihop
Sorry man minskar INE lyckarna eller den risk du som trafikant utsätter dig och andra för bara genom att betala in pengar på ett bankgiro. Hade det varit så enlet hade vi inte haft några olyckor, förmodligen!
Försäkringsbolaget, Folksam i detta fall, TROR på det vi gör och de TROR att resultatet ger säkrare/mindre olycksdrabbade motorcyklister. DÄRFÖR satar de pengar i form av lägre premier (för många, dock inte för alla tyvärr).
Eller får dom som inte är med betala mer för att sponsra andras försäkringar?
Japp, visst är det så! Försäkringsbolagen är vinstdrivande företag och vinsten från en verksamhet/gren kan tas för att finansiera/rabbatera annan verksamhet/gren! Detta handlar om ren och skär marknadsekonomi och är inget hemlighetsmakeri bakom. Med lite förståelse för VAD ett försäkrngsbolag är för något ger, med lite logist tänkande, svaret på din fråga!
OM du nu har en annan försäkring än SMC-försäkringen OCH du har ojen (eller nått annat också för den delen) försäkrat i Folksam så är det högst troligt att du är med och betalar delar av min försäkring på min hoj så jag säger...TACK!
Mvh!
// Niklas