Bonnie
Tequila MC
Jocke K skrev:Klart jag är medlem i en organisation som jobbar så hårt för motorcyklister!
Sen sparar jag dessutom 1300 kr/år på min försäkring!
Precis!
Jocke K skrev:Klart jag är medlem i en organisation som jobbar så hårt för motorcyklister!
Sen sparar jag dessutom 1300 kr/år på min försäkring!
sandstream skrev:Lite OT kanske men jag undrar hur många blåa plånböcker SMC beställde nångång i början av 80-talet?
Farsan fick en sån när han gick med för 20 år sedan och jag fick en i år
(Och nej, det kan nog inte vara så att de köpt in flera för den vart omodern redan 1986...)
sandstream skrev:Jag är med av samma anledningar som många andra anger ovan plus att jag känner Galne Dansken som sitter i styrelsen och någon måste ju betala hans lön
Årets Sporthojs-projekt med utbildning av nya instruktörer är väl något som talar klart och tydligt emot att det skulle vara en gubbförening.
Aldrig är alla nöjdaGalne Dansken skrev:Just nu är det flera som klagar på att SMC endast är för sporthojer !!
Nu blev jag nyfiken igen: Vad är samverkansgruppen ?Bikerbitch skrev:Självklart är jag med i SMC. Sitter numera även med i samverkansgruppen.
RedBaron skrev:Nu blev jag nyfiken igen: Vad är samverkansgruppen ?
Jag ser inte att föreningen har någonting som helst att erbjuda mig i dagsläget, och jag är redan medlem i nog många föreningar.
Men, men, tänkte jag, jag var ju just på SH-kurs på Kinnekulle, det är ju precis nästgårds från dig. Sedan såg jag datumet på ditt inlägg. De verkar alltså ha ryckt upp sig!Kurserna som hålls är för få i mina trakter. I år fanns närmsta broms & kurvtagningskurs 30 mil bort.
Detta är iofs kritik till SMC i Västra Götaland, inte organisationen i sig.
Antingen äger du ingen motorcykel eller så är du inte riktigt insatt i vad smc gör, har gjort och kommer att göra?
.
Men, men, tänkte jag, jag var ju just på SH-kurs på Kinnekulle, det är ju precis nästgårds från dig. Sedan såg jag datumet på ditt inlägg. De verkar alltså ha ryckt upp sig!
Du kunde ju ha citerat HELA mitt inlägg:
"Jag är inte med för att alla företrädare (dvs vanliga medlemmar, samt dom man mött på jippon) har haft sån jävla dryg bror duktig attityd.
Jag skulle IOFS få 2:- rabatt på en kopp kaffe på ett ställe här i stan, men har jag 2:- för lite någon gång så grämer jag mig då."
Jag har ALDRIG fått klagomål på mina E-godkända blinkersar på besiktningen, men en sur jävla mupp med stort fett SMC märke på vindrutan till sitt BMW cruiseship kände sig manad att gå fram och klaga, samtidigt som han frågade om jag var medlem i SMC, hade gått deras avrostningskurser och när jag påpekade att mina blinkersar var e-godkända och hade gått igenom dom senaste besiktningarna så muttrade han något om att såna som jag bara försökte komma undan med minsta möjliga hela tiden.
Vad vet jag, han kanske bara försökte värva medlemmar och vinna en riktig hoj, men mig vann han inte över till sidan som har sett ljuset och vandrar den enda rätta vägen till verklig frälsning...
(EDIT) Mina "miniblinkersar" ÄR e-godkända och lika stora som många av dagens orginalblinkersar, dom innehåller 21W halogenlampor som ger BÄTTRE ljus än orginalets 21W vanlig glödlampa.
En riktig solskenshistoria med andra ord!Lite ironiskt att jag idag är Sporthojsinstruktör i SMC-väst och har hittills i år jobbat med två BKK-kurser på just Kinnekulle (min närmaste bana )
Okej, sorry.
Men väger inte fördelarna över? Allt arbete de lägger ner och alla förmåner mot en enda (okej några stycken) bror duktig?
.
Och nu får man ju ett Visakort utan extra kostnad, så då kan man ju slippa betala extra till banken för det nuvarande.
Ingår det,eller måste man fråga efter det?
Löste sambo-medlemskap i veckan.
Jag ser inte 2:- på en kopp kaffe som någon större förmån, oljor och reservdelar får jag samma eller bättre rabatter på utan deras hjälp.
Min försäkring blir inte billigare.
Här uppe arrangerar dom ingenting som jag är intresserad av att deltaga i.
Det jag möjligen kan se som en fördel är deras lobbyarbete mot begränsningar i min hobby, men vad har dom egentligen åstakommit där dom senaste 10 åren? (jag vet att dom gjorde en motaktion på 80 talet, men var det verkligen SMC som räddade oss den gången?)
Jag har ingen som helst aning, upplys mig och jag kanske blir medlem.
Skriver dom "sop-listor" åt vägverket, har dom stoppat snabelbilen från att sprida grus?
Har dom ungdomsverksamhet?
Går dom ut i skolorna och uppmuntrar elever att ta MC kort?
Jag är inte emot en förening som tillvaratar motorcyklisters intressen, men gör verkligen SMC det i dagsläget (i hela landet), eller är det en klubb för inbördes beundran av reflextejp på backspeglarna?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |