watson skrev:
1. Japp.... Och du har verkligen varit organiserad i SVK, och sett detta med egna ögon förstår jag!!
2. Jag har varit aktiv i SVK sen jag var 5 år, och jobbat ideelt sen jag var 14 till 20 år. JAG vet vad jag snackar om, och nån exorsism , kvinnofientlighet eller homosexhat är inget jag stött på, på de 15 år jag var aktiv!
3. Att läsa i tidningen om hur saker "ÄR", är bara idiotiskt! En tanke kan ju vara att läsa saker kritiskt och analysera vad man läser. Det är ju trots allt människor som har skrivit artiklarna osv. vilket oftast gör att de är vinklade åt ett eller annat håll... Tror du på allt som står i "En ding ding värld" oxå eller?!
4. Du målar upp SVK som någon slags sekt, vilket det inte är! Ingen tvingar dej till någonting. Du kan vara aktiv fast du inte är religiös. Du behöver inte TRO PÅ GUD för att vara med i SVK.
5. Alla gör ju såklart som de vill, men jag blir irriterad över att de flesta argumenten är tagna ur Expressen och Aftonbldet! Visst kan man läsa sej till "kunskap", men du får aldrig samma insikt, om du inte upplever det själv!
EBS: Ingen tvingar dej att läsa trosbekännelsen, utan jag tror snarare att de som jobbar i kyrkan skulle bli lite irriterade på dej om du gjorde det, då du inte tror på det du säger. Varje gång du läser trosbekännelsen (Säger Amen efter), och inte tror på det du säger, så spottar du hela SVK i ansiktet!
/En lite irriterad FrökenW
1. Kvinnoprästmotståndet och homofobin stötte jag på under min aktiva tid i SVK. Jepp jag har varit aktiv, så det behöver du inte rulla på ögonen för. Exorsim inom SVK har jag själv sluppit konfronteras med men att säga att det som skrevs i tidningarna (även göteborgs posten) kring -95 om kvinnan som fick samtala med jourhavande präst via telefon. För att möta hennes problem föreslår han ett hembesök hos henne med en trevlig liten exorsimstund. Jourhavande präst var en Anders Paradis, vad han fick var en varning av domkapitlet, men han fick fortsätta att verka inom SVK. Verkligheten kan vara ding ding ding utan att man behöver betvivla dess trovärdighet
2. Jag gratulerar dig till ditt val och tycker också att det är kul att du sluppit stöta på den intollerans som finns. Världen behöver fler eldsjälar.
3. Jag gör nog olika bedömningar när jag läser Svd, GP och DN mot när jag läser AB och Exp vad gäller sanningshalt, spekulation och trovärdighet. Att jämföra dagspress, radio och TV:s nyheter med en ding ding värld är att göra det lite lätt för sig.
4. Att vara medlem i SVK utan att vara religös synes mig bara vara en ursäkt för SVK att mjölka mig på pengar. Då är det väl bättre att gå till en organisation som verkar för det man är övertygad om.... eller?
5. Visst kan man läsa sig till kunskap. De flesta av oss har inte varit i Kina men vi betvivlar ändå inte att Kinesiska muren existerar.
gladh