Lyft av den från bakhjulet, ta loss kåpan som sitter över det främre drevet och lirka ut den.Muggen skrev:Ingen som kan hjälpa mig o kapa min kedja?
Du ska väl ändå in där för att kunna sätta på en ny?
Lyft av den från bakhjulet, ta loss kåpan som sitter över det främre drevet och lirka ut den.Muggen skrev:Ingen som kan hjälpa mig o kapa min kedja?
Mark skrev:Lyft av den från bakhjulet, ta loss kåpan som sitter över det främre drevet och lirka ut den.
Du ska väl ändå in där för att kunna sätta på en ny?
Skrutten skrev:funkar med vanlig bågfil också, vet att Blue F fick göra det i somras och det
tog inte lång stund att ta sig igenom kedjan..
Muggen skrev:Då måste svingen av så det går inte
Japp, en ny skall på..
Får gå o köpa nått.. detta är något jag kommer göra fler gånger så..
JesperN skrev:http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=431&iItemId=92483
Fungerar kanonbra
(iaf till att kapa kedjor, vet inte hur bra den är till övriga arbeten)
Mark skrev:Avgasröret på min muskelbil (Renault 19) har gått av vid "mitten"fästet. Om det är någon här som behöver snabb deg så finns det jobb.
(Om det nu är nån ide att laga ett sönderrostat 16 år gammalt avgasrör)
Muggen skrev:Behöver synka förgasarna mellan 1-4 april, skall upp på bänken i trollhättan den 5e april.
Någon som kan hjälpa mot en påse bullar eller något?
PacMan skrev:Varför behöver du synka innan bänkning? Om fuggarna är osynkade märks det bara vid ytterst lite gas, och jag skulle gissa att det är på fullgas bänkningen ska ske...?
EDIT: Jag har i alla fall en fin liten hemmagjord synkanordning, om du skulle vilja ha hjälp med det. PM:a mig när det börjar bli dags, så ska jag se om jag har tid och så.
Muggen skrev:Hur är det med ventilspel o sådär? Är det krångligt att ordna?
Hultan skrev:2067431Så då slänger jag ut en Hortråd....
Jag behöver hjälp att byta Packboxar och bromsbackar (bromsbackar löser jag nog själv iofs..)
Stålar och en back öl eller vad nu som begärs står givetvis på spel.. Så nån som har lust och eller ork att hjälpa en med tummen på armbågen med detta?
Ytterst tacksam!
Modellen det gäller förövrigt är en Gixxer -02
Nån?
Hyvens!! Ja det funkar perfekt för mig! Har du koll på hur man gör och så eller? Jag har lite koll, men inte mycket.. Jag har en liter gaffelolja, tror det räcker, och köpte "boxar" med förut!General E skrev:2067482När? Fom sönd funkar troligtivis för mig, måste kolla med "regeringen".
Kan hjälpa till med extra händer och ev lite nycklar men ingen expertkunskap på ämnet...
FÖRGÖRAREN
Hultan skrev:2067431Jag behöver hjälp att byta Packboxar och bromsbackar (bromsbackar löser jag nog själv iofs..)
General E skrev:2068145Har inte bytit packboxar någon gång men däremot en topbox.
(Brukade torka av övre delen av gaffeln med papper innan besiktning på gammla hojen.)
Men med lite god vilja så ska det väl lösa sig, någon form av känsla för att skruva har man trots allt. Jag tror det blir kul! Som sagt, the more the merryer. Inte för tidigt helst, risk att jag e bakis....
Skickade in en permissionsansökan till en regeringen idag och den bifalldes.
Du har PM
Hehe, okaj, då kör vi på då!General E skrev:2068145Har inte bytit packboxar någon gång men däremot en topbox.
(Brukade torka av övre delen av gaffeln med papper innan besiktning på gammla hojen.)
Men med lite god vilja så ska det väl lösa sig, någon form av känsla för att skruva har man trots allt. Jag tror det blir kul! Som sagt, the more the merryer. Inte för tidigt helst, risk att jag e bakis....
Skickade in en permissionsansökan till en regeringen idag och den bifalldes.
Du har PM
Tackar, skall studera detta väl!Thunder skrev:2068179Det verkar ju bli en bra samling mekaniker
Finns två sätt att byta på:
1. Tag av den yttre gummiringen, lossa "klipset" i metall och titta ner. Där sitter packboxen. Drick några bira. Tag nu en lång skruv (trä-skruv) och borra ner i packboxen, drag sakta upp boxen. Drick några bira till. Lossa gaffelbenet från styret och drag av hela packboxen. Tryck dit den nya och montera på sakerna som ligger löst på golvet igen. Drick fler bira och begrunda det grymma jobbet.
2. Tag manualbok (företrädsevis Haynes) och följ till punkt och pricka.
Men förövrigt så lycka till
Tack så mycket! Som det ser ut nu så får jag hjälp av Generalen! MEn alla är ju välkommna iofs..Limstift skrev:2068250Jag är lite småfull just nu, men hittar du ingen annan så skulle jag kunna hjälpa dig på söndag..
Kram o puss
Per
Hultan skrev:2068275
Tackar, skall studera detta väl!
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |