Har ombestyckat förgasaren Mikuni BST 40 på min KTM 640 LC4 SM 03 med ett större munstycke i samband med montage att Akra -slipon.
Efter detta har hojjen börjat bete sig en "aningens" mystiskt. Startar hur snällt som helst, men känns svag/slå på låg och mellan -varven. Pinnar på utmärkt vid fullgas. Haken är dock den att när man kör på t.ex. motorväg och ligger i 110 på femman med jämngas börjar hojen efter en stund (inte alltid) hacka och tappa kraft om man då bibehåller konstant gas eller släpper av dör motorn. Om man ger full gas så varvar hojjen motvilligt upp och överlever en stund till. Men för att lite senare drabbas av samma problem.
Förmodligen är det jag som har tummen mitt i handen och missat att hojen tar tjuvluft eller att bränslenivån är på tok för låg.
Hur som helst, finns det någon i Stockholmsområdet som vill extraknäcka och komma förbi mig och fixa till det hela? Dirtbike har inte en lucka i sitt schema förens tidigast den 29:e juli. Och man vill ju gärna köra några meter innan semestern är över.
/Fenix
Efter detta har hojjen börjat bete sig en "aningens" mystiskt. Startar hur snällt som helst, men känns svag/slå på låg och mellan -varven. Pinnar på utmärkt vid fullgas. Haken är dock den att när man kör på t.ex. motorväg och ligger i 110 på femman med jämngas börjar hojen efter en stund (inte alltid) hacka och tappa kraft om man då bibehåller konstant gas eller släpper av dör motorn. Om man ger full gas så varvar hojjen motvilligt upp och överlever en stund till. Men för att lite senare drabbas av samma problem.
Förmodligen är det jag som har tummen mitt i handen och missat att hojen tar tjuvluft eller att bränslenivån är på tok för låg.
Hur som helst, finns det någon i Stockholmsområdet som vill extraknäcka och komma förbi mig och fixa till det hela? Dirtbike har inte en lucka i sitt schema förens tidigast den 29:e juli. Och man vill ju gärna köra några meter innan semestern är över.
/Fenix