du behöver inte vrida lika mycket för att den ska ge respons. känsligare på gasen helt enkelt.
jojo det förstår jag men vad gör man? vad är det man köper och monterar/byter ut?
du behöver inte vrida lika mycket för att den ska ge respons. känsligare på gasen helt enkelt.
jojo det förstår jag men vad gör man? vad är det man köper och monterar/byter ut?
hela gashandtaget. den gör att vajern får en längre väg i rullen, detta gör att du vrider mindre för samma gasrespons som när du vred dubbelt så mycket ungefär.värsta trimmet!!
Inte kan Skåningen wheela och inte mecka och inte heller köra FORT ... så va skall man ha dem till ?
skåningar som gått i skolan är bra underliga..
husdjur?
Humm, detta luktar utmaning, eller snarare tre stycken.
Hur ska vi få till detta tro
Jordbrorakan, gallimek, rörken kanske?
humpf
Jag kan leka hund o bajsa på din gräsmatta
hela gashandtaget. den gör att vajern får en längre väg i rullen, detta gör att du vrider mindre för samma gasrespons som när du vred dubbelt så mycket ungefär.värsta trimmet!!
phat stuff! ska definitivt kolla upp!
Tänk bara på att den blir känsligare o det kan va lite trixigt vid slangning
Härligt jobbat Bais.
Aj aj, får hoppas att det inte blivit några brända ventiler om han kört länge med förlitet spel, på fram förallt avgas sidan. Tyvärr skulle ju ett par brända ventiler förklara en svårstartad manskin....
Ena kamnocken ser nästan lite väl insliten ut, ett riktigthärligt spår i, men vid närmare eftertanke ska det nog va så på en -80 talare
Håller tummarna, skulle va kul att se Brunnmuskedundret igång igen.
Halloj, angående brända ventiler så e hojen knappt körd sedan den blev svårstartad, eller började bli, speciellt varm sen visst har jag gått över service intervallet ganska mkt men jag tyckte 600mil mellan justeringarna låter sjukt, rena enduroservice-stilen. Speciellt om man tänker på att visst den har blivit idiotkörd imellanåt men de flesta milen e pendlar/långmil. Den har rullat cirkus 7000 nu och senaste ventilkolllen gjordes vid 5000 tror jag.
Båda kammarna såg ut att ha snurrat ett par varv om man säger så men det var inga förslitningar som gick att känna ivaref.
Sen får man väl se hur d går, vet att en synkning av fuggarna behövs, gjorde ett misslyckat försök förut förmodligen pga ventilspelet...
Motorporr!
Brunn is soon back!
Fick i dagarna Garage och då fanns det bara en sak att göra! starta projektet " att få brunns hoj körbar igen" det som står på listan är att justera ventilerna synka/renovera fuggarna med nålar och munstycken som passar sliponet samt nya bränsle slangar
Ventilerna är idag efter 6h i garaget justerade och hör å häpna 13 utav 16 ventiler stod helt käpprätt åt helvete samtliga var det på tok för litet ventilspel på är det någon som har nån ide om hur det kunde ha blivit så borde det inte gå åt andra hållet med för stort spel och ventilslammer som följd då man inte justerat dem på ett par 1000 mil för sent, hojen är dessutom är skit svårstartad
dock var ventilerna inte shimsade utan det sitter justerskruvar smidig värre!
plan nummer ett är som sagt att få hojen att gå normalt sen om vi lyckas med det då blir det besiktning och till vintern kanske ett litet fighterbygge
så nu kan man snart kalla sig Baismek haha
hey dudes... tror sensorn till min bensinlampa e paj. lampan funkar när man vrider på nyckeln men inte när soppan börjar ta slut. fick soppatorsk häromdan, mindre kul. nån som har koll på sånt, vart den sitter och vad som kan vara fel? tacksam för hjälp!
Whooohoo it's alive! fick ihop nya bränsle slangar och lite små delar och ta mig fan grejerna startade direkt och gick faktiskt riktigt fint brunn for iväg ut i bara meck kläder och hjälm och hojen helt nerplockad den for iväg som ett skott satan vilken skillnad det vart efter justeringen dock knackar det från förgasarna och tomgången går inte att justera så en synkning vore på plats är det nån som har bra synkklockor? helst oljefyllda men nu är den snart back on track
Kolla så kontakten sitter i, den hittar du förmodligen under tanken.
hey dudes... tror sensorn till min bensinlampa e paj. lampan funkar när man vrider på nyckeln men inte när soppan börjar ta slut. fick soppatorsk häromdan, mindre kul. nån som har koll på sånt, vart den sitter och vad som kan vara fel? tacksam för hjälp!
Ah - trasig, det var därför han sålde hojen, du har blivit lurad!
Kolla i elschemat, kanske går att bygla kablarna och tänds lampan då så är givaren dålig, då får du plocka av tanken och hardcore-meka lite!
EDIT: faan, satt i tfn samtidigt som man skrev så svaret blev ju sent!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |