Mel Gibson gör en ny grym Jesusfilm

Status
Ej öppen för fler svar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Så ddom har kommit till skott med den nu. Undrar om inte gamle Mel har hukat sig över det blå skåpet den här gången.

Tydligen har dom fått slita mycket bara för att få filmen släppt för det ska visst vara en rätt brutal historia som berättas om den lille brödbrytarn....

Sen undrar jag alltid varför folket i de här områdena var vita för 2000 år sedan. Felaktig kosthållning?? Var det först "senare" som araberna blev lite mörkare hyn? För inte tusan kan de vitas religion ha en färgad frälsare?

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Grym? :va

Tacka vet jag Life Of Brian.
Mel Gibson går fetbort.

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Hoj
Fireblade
Chrille skrev:
Så ddom har kommit till skott med den nu. Undrar om inte gamle Mel har hukat sig över det blå skåpet den här gången.

Tydligen har dom fått slita mycket bara för att få filmen släppt för det ska visst vara en rätt brutal historia som berättas om den lille brödbrytarn....

Sen undrar jag alltid varför folket i de här områdena var vita för 2000 år sedan. Felaktig kosthållning?? Var det först "senare" som araberna blev lite mörkare hyn? För inte tusan kan de vitas religion ha en färgad frälsare?

Hej!

Idag är inte en medelkristen vit och fet utan mörkhyad och fattig. Europa är sekulariserat. Stor väckelse råder i dag i Afrika och Kina mfl.

Hoppas denna film kan få många att vända om och inse att Jesus lever idag.

Ha de bra!
Rikard

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Hoj
Fireblade
Mel Gibson visar radikalitet i sin tro och märkliga under sker under filminspelningen av "The Passion"

Skådespelaren Mel Gibson står bakom ett stort katolskt kyrkbygge i Malibu, Kalifornien. Stjärnan från "Braveheart," "Dödligt vapen" och "Mad Max" har finansierat hela kyrkbygget tillsammans med 70 andra medlemmar som tillhör den konservativa katolska gruppen Holy Family, enligt The New York Times Magazine.
Skådespelaren Mel Gibson har aldrig stuckit under stolen med sin tro, men under senare tid har den tagit sig i olika mer tydliga uttryck.
Förra året så porträtterade han två karaktärer som var mycket formade av sin tro - en predikant i "Signs", och ett katolskt befäl i dramat "We Were Soldiers".
Just nu håller Gibson på att regissera en film om de sista 12 timmarna i Jesu liv, som är en produktion som görs i Italien och där skådespelarna talar latin och arameiska. Vid ett pressmeddelande sa Mel Gibson att han hade haft svårigheter att hitta en studio i USA eller någon som kunde distribuera filmen.
- Det är uppenbart att ingen vill ta i något som filmas på två döda språk. De tror jag är tokig och det kanske jag är. Men kanske är jag genialisk, sa Mel Gibson.

- Ingen har ställt upp på detta, så jag går på i blind tro. Jag kommer att fullborda den och se vad som händer och förhoppningsvis kommer den att visas, säger Mel Gibson. Nu ser jag att det är lyckosamt för jag blir inte begränsad av finansiärer som vill ha med ett ord i laget, fortsätter han.

Sättet Gibson har valt att filma det hela på är helt unikt. Allt görs på arameiska. Han har valt att låta storyn berätta allt och hoppas att språket inte ska vara ett hinder. Fader William Fulco som är en jesuitpräst och expert på arameiska har översatt hela manuskriptet till arameiska och latin. En kvinna från Libyen - Evelina Meghnagi - har också hjälpt till med den arameiska delen

Betydelsen av att arameiska talas i The Passion är att det kommer att spegla korset och det offer Jesus gjorde på det språk Kristus talade. Istället för att bli en till "hollywoodiserad" filmupplevelse kommer detta att bli en realistisk film. De som deltar i filmskapandet kommer från Rumänien, Algeriet, Tunisien, Bulgarien, Israel, Italien och från USA och även andra länder.

- Det är en intressant kraft i detta manuskript, noterar Mel Gibson. Människor har blivit helade, en såg ett ljussken under korsfästelsescenen och en liten flicka som hade upp till 50 epilepsianfall varje dag har varit helt utan anfall en hel månad, berättar Mel Gibson. Det är fantastiska saker som händer med hela teamet som jobbar med detta påpekar Mel Gibson.
Många artiklar har skrivits i media och de rapporterar ofta att Mel Gibson sökt "hjälp" från Katolska kyrkan med sitt manuskript, men det är helt felaktigt.
- Det är en del som säger att Vatikanen hjälper mig att göra filmen, men det är helt fel. De är inte involverade och jag har inte sökt deras godkännande, säger Mel Gibson. Jag skulle inte låta 3M, eller Bill Gates eller någon annan påverka filmen. Det skulle störa hela skapelseprocessen.
Allt som används i filmen är unikt anpassat på ett mycket trovärdigt sätt - allt för att skapa en realistiskt biblisk värld so den såg ut.

Huvudrollsinnehavaren Jim Caviezel, är övertygad katolik och när han fick frågan om att spela rollen som Jesus sa han: "Inser du att jag är 33 år, precis lika gammal som Jesus var när han gick igenom detta."

En vanlig inspelningsdag kan Caviezel gå igenom en sminkningsprocedur på 4-7 timmar. Caviezel säger att hans framträdande är inspirerat. "Det är inte bara jag som agerar. Jag är intresserad av att lålta Gud arbeta genom mig för att spela den här rollen. Jag tror att den Heliga Ande har lett mig i rätt riktning och bort från min egen fysiska begränsing i syfte att framställa Jesu karaktär på det sätt Gud vill ha det."
De flesta kan inte föreställa sig vad Jesus gick igenom de sista timmarna på jorden men Caviezel har en aning: "Jag blev spottad på, slagen och fick bära mitt kors. Aldrig tidigare har en film om vår Herre visats på detta sätt och tro mig när jag säger att när vi kommer till korsfästelsescenen kommer många att bli så tagna att de måste gå ut och många kommer att stanna och bli dragna till sanningen.

Den här filmen har texten tagen direkt ifrån Bibeln och har inga sexuella undertoner som Scorseses Last Temptation of Christ (1988) hade. Den kommer att var helt följsam till bibeltexterna. Med andra ord kommer den världsvida kristna kyrkan vara trygg i att Mel Gibson presenterar en Jesus som är Bibelbaserad.

Mel Gibsons inställning till den här filmen är: “Min tro är att den här filmen ska ha ett fantastiskt budskap om tro, hopp, förlåtelse med fokus på det mod och offer vi möter. Mitt hopp är att det ska träffa människor på djupet i deras hjärtan och ett sådant budskap är precis vad som behövs just nu… Personligen tycker jag inte att det finns ett bättre budskap än just det som finns I denna film, fortsätter Mel Gibson.

SM 570 RR

Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Rikard skrev:
Hej!

Idag är inte en medelkristen vit och fet utan mörkhyad och fattig. Europa är sekulariserat. Stor väckelse råder i dag i Afrika och Kina mfl.

Ha de bra!
Rikard

Vart bor han då?

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
Rikard skrev:

Vad har du rökt egentligen? :3freak

Jaja, oavsett vad det är: Langa hit lite, jag vill oxå ha!

SM 570 RR

Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Rikard skrev:
Jesus är i himelen tills tid är inne för hans återkomst.
Men samtidigt väldigt nära genom den helige Ande

Gud välsigne dig.

Rikard

Enligt Gula Sidorna har han jourmottagning i en lägenhet i Jordbro :va
Ande? Anders ska det väl ändå vara?

Cheeses..

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Hoj
Fireblade
craze skrev:
Vad har du rökt egentligen? :3freak

Jaja, oavsett vad det är: Langa hit lite, jag vill oxå ha!

Be att Gud skall fylla dig med helig Ande.

Guds Ande är Guds gåva
Jag skall be Fadern, och han skall ge er en annan Hjälpare, som alltid skall vara hos er.

I Joh 14:16,17 kan vi läsa.
”och jag skall be Fadern, och han skall ge er en annan Hjälpare, som alltid skall vara hos er, sanningens Ande, som världen inte kan ta emot. Ty världen ser honom inte och känner honom inte. Ni känner honom, eftersom han förblir hos er och skall vara i er.”

När Jesus säger det här så är inte Guds Ande i lärjungarna ännu, men han har varit med dem i Jesus. Där Jesus är där är Guds Ande, och när lärjungarna vandrade med Jesus så var dem i kontakt med Guds Ande.
Gud har något bättre än bara vara i kontakt med Guds Ande och det är att han är i oss. När Guds Ande är i en människa så har den människan allt vad den behöver.

Han är människans sanna Hjälpare, han är källan till allt en människa kan behöva. Eftersom vi inte har mött Jesus fysiskt, vi som lever nu, så behöver vi någon som kan uppenbara honom för oss. Guds Ande kan göra honom mer levande för oss än om vi gick vid sidan av Jesus och pratade med honom. Det var många människor som träffade Jesus när han vandrade på jorden men som inte förstod vem han var.

Vi kan var och en som tror på Jesus fyllas av Anden detta är inte en enstaka händelse utan en kontinuerligt vandring att fyllas av Anden. Så vänd dig till Jesus och be honom att fylla dig med sin Ande så kommer han att göra det.

Gud välsigne dig

Rikard

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
Rikard skrev:
Be att Gud skall fylla dig med helig Ande.

Kom vi inte överens om att han hette Anders högre upp i tråden?
Vetefan om jag vill bli "fylld" av någon Anders.

I Aftonbladet 2000-09-27 kan man läsa:
"Analsex kan vara skadligt om man inte är försiktig"

Last edited:

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Hoj
Fireblade
craze skrev:

Be Gud ta bort ridån för dina ögon så att du må se vägen

Before I was blind, now I can see...

SM 570 RR

Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
craze skrev:

Så det här guppjävel vill ha duppelmacka med det här grapparna Jesus o Anders va??! Fii faaann :arsele

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar